Gå til innhold

hva må til............


kanskje

Anbefalte innlegg

Hva skal til for å få noe mot angst/angstanfall????

Hvordan forklare situasjonen

til en lege det er første gang hos?????

Lurer nemlig på om jeg ikke skal gå til lege for å få noe mot angsten/angstanfallene.

Plagsomt i lengden.

Da jeg ofte uteblir i timene på skolen pga dette.

Enten detter jeg fulstendig ut,

klarer ikke å følge med,eller

så sitter jeg et annet sted og venter på at det skal gå over.

Kan ta tid før det går over.

Har en lærer som jeg tror er ganske irriter fordi jeg har vært borte fra timene hans,eller/og fordi jeg ikke følger med i timene.

Men jeg kan jo ikke noe for det.

Bare jeg kunne ha fått sagt det til han.

Men hvordan??????

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Kanskje:)

Jeg har egentlig ikke noe skikkelig svar til deg om alt du lurer på. Men det du nevner om at læreren virker irritert, og om hvordan du skal få sagt det. Det er ikke så mange forskjellige måter å gjøre det på. Du bør be om å få et ord med han etter siste skoletime. Fortell han at du ikke har det så bra for tiden, og har søkt om å få hjelp. Han bør få beskjed om at du har problemer med å yte ditt beste akuratt nå, så dette ikke går utover karakterene dine.

Du har tatt mange viktige skritt i det siste, og jeg er sikker på at du vil klare dette også:)

Du er flink kanskje!

KLEM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Kanskje:)

Jeg har egentlig ikke noe skikkelig svar til deg om alt du lurer på. Men det du nevner om at læreren virker irritert, og om hvordan du skal få sagt det. Det er ikke så mange forskjellige måter å gjøre det på. Du bør be om å få et ord med han etter siste skoletime. Fortell han at du ikke har det så bra for tiden, og har søkt om å få hjelp. Han bør få beskjed om at du har problemer med å yte ditt beste akuratt nå, så dette ikke går utover karakterene dine.

Du har tatt mange viktige skritt i det siste, og jeg er sikker på at du vil klare dette også:)

Du er flink kanskje!

KLEM

Kjære kanskje.

Har ingen problemer med å begripe at det er en vanskelig situasjon. Men hvorfor er det nå en gang slik.Hvorfor skal det være så jævlig(sorry..) vanskelig å fortelle andre om psykiske problemer? Du har en influensasyk-sjel og du trenger hjelp/medisin til å bli frisk..

Hadde jeg vært læreren din hadde jeg også lurt på hvorfor du uteble. Jeg hadde nok også blitt litt irritert om du ikke fulgte med. Men jeg tror jeg hadde valgt å konfrontere deg med det,- da hadde jeg blitt glad om du hadde fortalt meg om tankene dine.. Gi mannen en sjanse "kanskje", han kan være mer forståelsesfull enn du tenker i første-omgang.

Jeg tenker at det er viktig du forteller det til noen du har tillit til på skolen din. Rådgiver, klasseforstander, eller en annen lærer du stoler på. De skal jo være der for å hjelpe deg vet du (selv om man av og til kan bli i tvil:) )

Du bør nok komme deg til lege, slik at han kan vurdere hva slags hjelp som passer best for deg. Og bare fortell ham det du har fortalt oss. Det virker ikke som om du har problemer med å formulere deg, du har en klar og tydelig "røst".

Du må ikke gå med alt alene!!

Varm klem fra meg...

p.s la oss få vite hvordan det går da!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Du bør oppsøke en lege og fortelle om dine angstproblemer.

Legen vil prøve å finne ut hvilken type angst du har og behandle deg deretter.

Vanligvis vil en angstbehandling bestå både av medisiner og samtalebehandling.

Psykologer kan ikke gi deg medisiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...