Gå til innhold

hva er det ?


Gjest disel

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt en del veldig ubehagelige fysiske opplevelser i det siste.Jeg er fam.far på 27 år.Det begynte i mai med det en lege kalte for angstanfall.Oppleves som svimmelhet,pustevansker og smerter i brystet det føles som om hele kroppen blir stiv og handlingslammet.Det slo til som lyn fra klar himmel. Selv er jeg sikker på at jeg er alvorlig syk,kreft,magesår,hjertefeil e.l. Syntes selv jeg begynte å bli bedre, men så slår det til igjen. Ligger våken 2-3 timer om natta med sterke ubehag i kroppen som avsluttes med en følelse av at noe strømmer gjennom brystet armene og hodet.Hvis dette er en slik angstlidelse vil jeg gjerne få hjelp til å bli kvitt dette, hvordan skal jeg gå frem? Har aldri hatt psykiske problem før.Hver eneste lille følelse av smerte prikking o.l. i kroppen tror jeg er alvorlig. kan noen svare meg eller berolige meg på en eller annen måte ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest henrik400

Hei

Jeg synes det høres ut som om det er angst, eller "bare angst", som noen sier.

Men angst er ikke bare bare. Det kan være helt lammende for den som opplever det.

Allikevel: Angst er ikke farlig, det bare kjennes sånn . . .

Jeg har lest en liten bok av Berit Reisel (psykolog) som heter "Angst" som satte ting godt på plass, synes jeg. Bibliotene har den sikkert.

Ellers synes jeg du burde snakke med noen om det, hvis du har noen.

Erfaringen viser at det finnes veier ut av angsten.

Ha det godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

For meg høres dette ut som en panikklidelse.

Du finner mer ved å søke på ordet panikkidelse med søkfunksjonen eller gå tilbake til 3. oktober da jeg skrev om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...