Gå til innhold

Norsk politi merker asylsøkere med tusj


Goliath

Anbefalte innlegg

Politiet trenger tolk for å kommunisere med de fleste asylsøkerne. Her var det mange asylsøkere og ingen tolk der. Da må en klare seg som best en kan.

Hvilke andre politifolk er det du snakker om? Alle politifolk sliter med språket, det er det en har tolker til.

"Alle vet at..." Tror du ikke politiet vet dette bedre enn meg og deg? Det er jo en grunn for at de gjør det de gjør. Og de trenger jo papirene for å komme seg på flyet og de kan komme godt med. Ikke alle vet at de "bør" kaste dem heller.

Hastverket er at de ikke skal måtte vente mange timer eller mer på at en eller flere tolker kan komme.

Det med ulovlige ting i bagasjen har jeg fra uttalelser fra politiet.

Poenget er at også hvite asylsøkere blir behandlet slikt. Du kan si du ikke liker det, men rasisme er det IKKE.

Tror ikke noe ord blir mer misbrukt enn ordet rasisme.

Denne metoden, som ikke er brukt ofte, blir brukt mot asylsøkere. Det har aldri vært snakk om at de ble brukt mot mørkhudete asylsøkere. Hvor har du i så fall det fra?

Dersom disse menneskene har grunnlag for asyl kommer de fra land der de blir forfulgt, fengslet uten grunn, voldtatt, torturert osv. Da burde de ikke reagere på sånt når de kommer hit for å få et bedre liv. Er et lite tusjmerke på armen alt det negative de opplever her, har de lite å klage på.

Jeg hadde ikke hatt noe imot det under samme forutsetniner.

I tillegg må nevnet at jeg i helgen var ute og ble stemplet på armen. Og det var på et synlig sted på armen. De kunne jo bare gitt meg en lapp, men de vet vel hva so fungerer best. Men hadde de gjort det på en mørkhudet person hadde vel du stått der og hylt rasisme igjen.

#Politiet trenger tolk for å kommunisere med de fleste asylsøkerne. Her var det mange asylsøkere og ingen tolk der. Da må en klare seg som best en kan.#

Hehe....

#Hvilke andre politifolk er det du snakker om? Alle politifolk sliter med språket, det er det en har tolker til.#

Ja, trodde du mente at alle politifolk drev og tusjet dem

#"Alle vet at..." Tror du ikke politiet vet dette bedre enn meg og deg?#

joda, men hva som blir sakt i media er noe helt annet!

#Det er jo en grunn for at de gjør det de gjør. Og de trenger jo papirene for å komme seg på flyet og de kan komme godt med. Ikke alle vet at de "bør" kaste dem heller.#

hm... jeg har ganske god innsikt i slike saker...har du?

Nå sikter jeg til innikt UNTNOM media!

#Hastverket er at de ikke skal måtte vente mange timer eller mer på at en eller flere tolker kan komme.#

ok..hm... hva du vet :)

#Det med ulovlige ting i bagasjen har jeg fra uttalelser fra politiet.#

Ja, daså :-D

#Poenget er at også hvite asylsøkere blir behandlet slikt. Du kan si du ikke liker det, men rasisme er det IKKE.#

Sotere mennesker etter religion, kultur, farge osv...nedverdige enkelte for noe av dette og mer til er og forblir rasistisk!

#Tror ikke noe ord blir mer misbrukt enn ordet rasisme.#

Neivel? slikt kan vel bare komme fra dem som ikke merker hverdags rasismen!

#Denne metoden, som ikke er brukt ofte, blir brukt mot asylsøkere. Det har aldri vært snakk om at de ble brukt mot mørkhudete asylsøkere. Hvor har du i så fall det fra?#

nei...hvor har jeg det i fra?

#Dersom disse menneskene har grunnlag for asyl kommer de fra land der de blir forfulgt, fengslet uten grunn, voldtatt, torturert osv. Da burde de ikke reagere på sånt når de kommer hit for å få et bedre liv. Er et lite tusjmerke på armen alt det negative de opplever her, har de lite å klage på.#

Det er ikke tusjing alene som de merker av negative ting her nei. Men for en nedverdigende start!!

#Jeg hadde ikke hatt noe imot det under samme forutsetniner.#

Det kan du faktisk ikke klare og sette deg inn i!

#I tillegg må nevnet at jeg i helgen var ute og ble stemplet på armen. Og det var på et synlig sted på armen. De kunne jo bare gitt meg en lapp, men de vet vel hva so fungerer best. Men hadde de gjort det på en mørkhudet person hadde vel du stått der og hylt rasisme igjen.#

Det er forskjell på et inngangs stempel til et diskotek og det med tusjing på armen når man kommer til et fremmed land!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 237
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    68

  • Goliath

    63

  • Ulv I Faarikaal

    24

  • Taj Mahal

    17

Mest aktive i denne tråden

Sitat:"Det at du assosierer brune mennesker med at de driver ulovlige ting inn i bagasjen sin osv. er ren hverdags rasissme. "

Kan du se ET sted her det er henvist til hudfarge?

Svært mange av disse menneskene kommer fra andre land i europa - med like hvit hud som deg og meg. Det er INGEN her som har snakket om hudfarge overhode - men om asylsøkere fra ALLE forskjellige land.

Lider du svært mye av forfølgelsesvannvidd, eller er du bare ute etter å få hengt noe nytt på "rassismeknaggen" din?

Ikke rart du synes at du og din familie må oppleve mye "fælt" - siden alt dere opplever som ikke er bra er NØDT til å skyldes rassisme - i dine øyne.

Du eier INGEN troverdighet her Taj....

Mvh

Mulig du tror de fleste er dumme untagen deg men... når man begynner innlegget med Bin Laden, terroren i USA osv... skjønner vi tegninga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi at?

vår kultur er bedre en deres?

fordi du spiser gris 24.12, må alle andre også gjøre det da?

Fordi vi vil bare hjelpe de som vil bli så lik som mulig oss?

Fordi det er vårt land, og kan de ikke tilpasse seg oss så har de ikke noe her å gjøre.

Hvis jeg ville bosette meg i et annet land, så er jeg nødt til å tilpasse meg de som allerede bor der - alt annet er utenkelig og urimelig.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

#Nei - men vi skal forvente og kreve at de oppfører seg på en måte som oppfattes som akseptabelt av nordmenn flest.#

Og det gjør de ikke? og hvorfor som normenn flest? jeg oppfører meg ikke som normenn flest, skal jeg flytte ut av mitt eget land av den grunn? så lenge jeg ikke gjør noe som strider i mot lovverket, så har ingen noe med hvordan jeg oppfører meg! Og oppfører noen seg i strid med lovverket, så skal de behandles likt!

#Det er tross alt vårt land og vårt hjem....uansett hva du måtte synes om det#

Vårt land og vårt hjem har vi fordi vi har STJELT oss til det fra dem! Boikotting, griske avtaler for å få billig mat osv. Undertrykkt store deler av hverden fordi vi skal få bedre råd! Hvilken rett har vi til l og nekte dem og ta det som egentlig er deres?

Skjønner du ikke hva jeg snakker om, så les historie og politikk!

Ekstremisten i deg kommer tydelig frem Taj:-)

Så du mener at så lenge man ikke bryter noen lover, så kan man oppføre seg hvordan man vil?

Uansett hvor mye du plager andre med oppførselen din, så skal du kunne gjøre akkurat som du vil? Det skriver du i klartekst her.

Det betyr også at jeg og alle andre nordmenn skal kunne "plage" våre innvandrere og asylsøkere akkurat som vi vil (hvis vi skulle ønske det), så lenge vi holder oss innenfor loven!?

Hvorfor "klager" du da så veldig for hvordan du og din familie blir behandlet her?

Du sier jo selv at folk skal kunne gjøre AKKURAT som de vil bare de holder seg innenfor lovverket.

Og INGEN ANDRE har noe med det å gjøre.

Dine ord - din dobbeltmoralist.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig du tror de fleste er dumme untagen deg men... når man begynner innlegget med Bin Laden, terroren i USA osv... skjønner vi tegninga!

Nei - jeg tror ikke de fleste her er dumme.

Men det er helt tydelig at noen her er det - i tillegg til ekstremt forutinntatt og dypt preget av holdninger og dobbeltmoral:-)

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feil! det er ikke en vanlig praksis dette med tusjing!

Det var heller ikke det jeg skrev.

Alle som ble behandlet på dette asylmottaket ved denne anledningen ble merket med tusj - uansett hudfarge og om de kom fra tidligere østeuropa eller pakistan.

Du leter med lys og lykter etter alle bagateller som kan brukes som eksempler på rassisme du Taj - og du er blind for alt annet.

For en trist måte å kaste bort et liv på....

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ekstremisten i deg kommer tydelig frem Taj:-)

Så du mener at så lenge man ikke bryter noen lover, så kan man oppføre seg hvordan man vil?

Uansett hvor mye du plager andre med oppførselen din, så skal du kunne gjøre akkurat som du vil? Det skriver du i klartekst her.

Det betyr også at jeg og alle andre nordmenn skal kunne "plage" våre innvandrere og asylsøkere akkurat som vi vil (hvis vi skulle ønske det), så lenge vi holder oss innenfor loven!?

Hvorfor "klager" du da så veldig for hvordan du og din familie blir behandlet her?

Du sier jo selv at folk skal kunne gjøre AKKURAT som de vil bare de holder seg innenfor lovverket.

Og INGEN ANDRE har noe med det å gjøre.

Dine ord - din dobbeltmoralist.

Mvh

Eksremisten i deg har vært tydelig lenge :)

hm... tror ikke du vet helt hva slags lover vi har her jeg.

Sett deg ned og les litt i den røde boken du ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var heller ikke det jeg skrev.

Alle som ble behandlet på dette asylmottaket ved denne anledningen ble merket med tusj - uansett hudfarge og om de kom fra tidligere østeuropa eller pakistan.

Du leter med lys og lykter etter alle bagateller som kan brukes som eksempler på rassisme du Taj - og du er blind for alt annet.

For en trist måte å kaste bort et liv på....

Mvh

Ditt problem er at du aldri kan skjule din holdning som tydelig har kommet frem her av de fleste innlegg du skriver. Men du er blind for dem selv ser det ut til. Du forstår bare rett og slett ikke sikkert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksremisten i deg har vært tydelig lenge :)

hm... tror ikke du vet helt hva slags lover vi har her jeg.

Sett deg ned og les litt i den røde boken du ;)

Var det et forsøk på å bortforklare det du skrev?

Det finnes svært mange måter å oppføre seg ufordragelig på og som ikke er i strid med straffeloven.

Når du påberoper deg å kunne oppføre deg som en drittsekk - uten at noen andre har noe med det, så hvorfor klager du over at andre oppfører seg som drittsekker overfor deg og din familie?

Da får du jo bare som fortjent.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ditt problem er at du aldri kan skjule din holdning som tydelig har kommet frem her av de fleste innlegg du skriver. Men du er blind for dem selv ser det ut til. Du forstår bare rett og slett ikke sikkert :)

Jeg synes det var en god beskrivelse av ditt problem Taj:-) På seg selv så "kjenner man andre" - som det så fint heter.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det er vårt land, og kan de ikke tilpasse seg oss så har de ikke noe her å gjøre.

Hvis jeg ville bosette meg i et annet land, så er jeg nødt til å tilpasse meg de som allerede bor der - alt annet er utenkelig og urimelig.

Mvh

Mener du de skal "tilpasse seg" på annen måte enn å følge Straffeloven?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det et forsøk på å bortforklare det du skrev?

Det finnes svært mange måter å oppføre seg ufordragelig på og som ikke er i strid med straffeloven.

Når du påberoper deg å kunne oppføre deg som en drittsekk - uten at noen andre har noe med det, så hvorfor klager du over at andre oppfører seg som drittsekker overfor deg og din familie?

Da får du jo bare som fortjent.

Mvh

Rasisme er faktisk ikke lov her i landet. Trodde du hadde fått med deg det.

Å ja, det er utallige jeg kunne ha anmeldt for trakkasering og det at enkelte driver med rasisme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det var en god beskrivelse av ditt problem Taj:-) På seg selv så "kjenner man andre" - som det så fint heter.

Mvh

Jeg sier ikke at jeg er antirasist og skriver som en rasist! Jeg kan også mange fine ord, men synes da de bør plaseres der de hører hjemme ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rasisme er faktisk ikke lov her i landet. Trodde du hadde fått med deg det.

Å ja, det er utallige jeg kunne ha anmeldt for trakkasering og det at enkelte driver med rasisme.

Si meg - forstår du ikke norsk, eller er du fullstendig opphengt i rassismespøkelset ditt?

Det finnes utallige måter du kan oppføre deg som en drittsekk på, uten at det overhode ikke har noe med rassisme å gjøre.

Tror du ikke det fantes ufordraglighet og drittsekker før innvandringen startet?

Og mener du at alt "drittet" kom i forbindelse med innvandringen?

Det er jo den eneste måten å forstå disse innleggene på - og det er jo litt merkelig tatt i betraktning at det kommer fra deg....

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier ikke at jeg er antirasist og skriver som en rasist! Jeg kan også mange fine ord, men synes da de bør plaseres der de hører hjemme ;)

Det finnes mange dårlige holdninger i tillegg til rassisme Taj - og det var holdninger du skrev, ikke rassisme.

Således beskrev du deg selv særdeles godt:-)

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si meg - forstår du ikke norsk, eller er du fullstendig opphengt i rassismespøkelset ditt?

Det finnes utallige måter du kan oppføre deg som en drittsekk på, uten at det overhode ikke har noe med rassisme å gjøre.

Tror du ikke det fantes ufordraglighet og drittsekker før innvandringen startet?

Og mener du at alt "drittet" kom i forbindelse med innvandringen?

Det er jo den eneste måten å forstå disse innleggene på - og det er jo litt merkelig tatt i betraktning at det kommer fra deg....

Mvh

Ja du kan vri og vende du...eller spiller du bare dum?

Hva slags oppførsel er det som er så dårlig men likevel fullt lovlig og ikke fører med seg konsekvenser ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du kan vri og vende du...eller spiller du bare dum?

Hva slags oppførsel er det som er så dårlig men likevel fullt lovlig og ikke fører med seg konsekvenser ?

Den som vrir og vrenger på det som skrives her er deg.

"Hva slags oppførsel er det som er så dårlig men likevel fullt lovlig og ikke fører med seg konsekvenser ?"

Det er fullt opp av oppførsel som er dårlig og likevel fullt lovlig. Vet du ikke det, så tror jeg ikke at jeg skal forsøke å forklare det nærmere for deg.

Og selvfølgelig kan det likevel ha en hel del konsekvenser. Det er jo nettopp det jeg har forsøkt å forklare. Hvor har jeg påstått noe annet?

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...