Gå til innhold

Norsk politi merker asylsøkere med tusj


Goliath

Anbefalte innlegg

Hei Spirito,

Gjør oppmerksom på at jeg ikke har noe problem med å forklare hva jeg mener - og det er at man skal behandle folk (enten de er eldre, unge, hvite, mørke) med verdighet.

Var det vanskelig?

Med vennlig hilsen

Er det uverdig å være praktisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 237
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    68

  • Goliath

    63

  • Ulv I Faarikaal

    24

  • Taj Mahal

    17

Mest aktive i denne tråden

Er det uverdig å være praktisk?

Når "praksis" innebærer "nedvedigende" så er det selvsagt det.

Du ville aldri akseptert det for dine besteforeldre på et hjem (uavhengig av hvor "praktisk" det måtte være), så hvorfor skulle andre akseptere det?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når "praksis" innebærer "nedvedigende" så er det selvsagt det.

Du ville aldri akseptert det for dine besteforeldre på et hjem (uavhengig av hvor "praktisk" det måtte være), så hvorfor skulle andre akseptere det?

Med vennlig hilsen

Besteforeldre på gamlehjem smugler ikke heroin...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Besteforeldre på gamlehjem smugler ikke heroin...

....eh....????

Sikkert ikke, men hva har det med saken å gjøre?

Hva forsøker du å si?

Ingen her var funnet skyldig i heroinsmugling, og "merking med vannfast tusj" er ikke noen "godkjent straff" uansett.

Faktisk er det helt uakseptabelt selv om det hadde vært mordere/nazister vi snakket om.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....eh....????

Sikkert ikke, men hva har det med saken å gjøre?

Hva forsøker du å si?

Ingen her var funnet skyldig i heroinsmugling, og "merking med vannfast tusj" er ikke noen "godkjent straff" uansett.

Faktisk er det helt uakseptabelt selv om det hadde vært mordere/nazister vi snakket om.

Med vennlig hilsen

Problemet bunner i at praktisk talt alle ødelegger sine id-papirer. Dessuten utgjøre de "leveransen" i en lang og omfattende kjede av organisert kriminalitet.

For arbeidet med identifisering, må en derfor gjøre noen ekstraordinære grep.

Et tusjmerke er en bagatell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....eh....????

Sikkert ikke, men hva har det med saken å gjøre?

Hva forsøker du å si?

Ingen her var funnet skyldig i heroinsmugling, og "merking med vannfast tusj" er ikke noen "godkjent straff" uansett.

Faktisk er det helt uakseptabelt selv om det hadde vært mordere/nazister vi snakket om.

Med vennlig hilsen

Straff??? Hvem i alle dager har nevnt straff?

Poenget er at om en av disse har smuglet narkotika i bagasjen og det blir oppdaget, er det ikke så lett å benekte at de eier bagasjen.

De har det jo skrevet med tusj på hånden...

Det er jo greit å si i ettertid at "ingen av disse smuglet", men det visste de sikkert ikke når de ble "merket".

Jeg har forøvrig blitt tusjmerket selv, uten å ha hatt større problemer med det.

Er litt tusj virkelig så ille?

DE får lov til å komme inn i landet vårt, og så klages det over en slik filleting?

Djeeezes...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Problemet bunner i at praktisk talt alle ødelegger sine id-papirer. Dessuten utgjøre de "leveransen" i en lang og omfattende kjede av organisert kriminalitet.

For arbeidet med identifisering, må en derfor gjøre noen ekstraordinære grep.

Et tusjmerke er en bagatell.

Alt er "en bagatell" for den det ikke rammer.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Straff??? Hvem i alle dager har nevnt straff?

Poenget er at om en av disse har smuglet narkotika i bagasjen og det blir oppdaget, er det ikke så lett å benekte at de eier bagasjen.

De har det jo skrevet med tusj på hånden...

Det er jo greit å si i ettertid at "ingen av disse smuglet", men det visste de sikkert ikke når de ble "merket".

Jeg har forøvrig blitt tusjmerket selv, uten å ha hatt større problemer med det.

Er litt tusj virkelig så ille?

DE får lov til å komme inn i landet vårt, og så klages det over en slik filleting?

Djeeezes...

Hei Spirito,

Ja, å skrive nummer på folk med vannfast tusj ER "galt" og "nedvedigende". Det har med å respektere mennesker, og det er like ille uansett hvem det gjelder. Jeg ville vært like mye imot det om det gjelder Frp'ere, nazister, mordere, voldtektsforbrytere, rasister eller bankranere! :-)

Hensikten med tusjen hadde overhodet ikke noe med narko å gjøre.

Det er utrolig hvordan man skal "bortforklare" med alle mulige og usannsynlige ting, istedet for å si: "ja, vi forstår jo at det minner om det som skjedde for 60 år siden. Vi finner på et annet system."

Politiet har selvsagt sagt at slikt skal ikke skje igjen.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt er "en bagatell" for den det ikke rammer.

Med vennlig hilsen

Veel...her er det mange offer og mange som blir rammet. Den organiserte menneskesmuglingen og den systematiske "gå under jorden" - virksomheten, gjør at vi de siste årene har hatt kraftig stigning i kriminalitet. Faktisk i motsetning til de fleste andre vestlige land.

Dette stemmer bra med det faktum at vi har den mest lemfeldige innvandringspolitikken både i kvantitet (relativt sett) og i kvalitet.

Over 4000 bare i år som lever uten identitet er et kjempeproblem. Disse må også skaffe seg noe å leve av, og kriminalitet er eneste utvei.

Tusjmerkene dine er og blir bagateller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Spirito,

Ja, å skrive nummer på folk med vannfast tusj ER "galt" og "nedvedigende". Det har med å respektere mennesker, og det er like ille uansett hvem det gjelder. Jeg ville vært like mye imot det om det gjelder Frp'ere, nazister, mordere, voldtektsforbrytere, rasister eller bankranere! :-)

Hensikten med tusjen hadde overhodet ikke noe med narko å gjøre.

Det er utrolig hvordan man skal "bortforklare" med alle mulige og usannsynlige ting, istedet for å si: "ja, vi forstår jo at det minner om det som skjedde for 60 år siden. Vi finner på et annet system."

Politiet har selvsagt sagt at slikt skal ikke skje igjen.

Med vennlig hilsen

Jaja, da har vi forskjellig mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt utrolig at slike folk har klart og komme seg helt hit opp, synes du ikke?

Muslimer som vasker seg 5 ganger pr. dag MINST, må da slite ut tusjingen...hvorfor brenner de heller ikke inn noen nummer på bagasje og huden dems tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten korreksjon der, Kahn. Etter min husk er det forsvunnet over 4000 bare i år. Borte, gått under jorden. Det er flere tusen som har valgt samme løsning også tidligere, slik at vi sikkert har en middels norsk by av ulovlige, "ikke-eksisterende" borgere i dette landet. Vi kan jo bare tenke oss hva det avstedkommer av kriminalitet.

Samtidig vet vi at over 90% av de såkalte asylsøkerne, tilintetgjør sine id-papirer på grensen, for slik å utnytte vår lemfeldighet til egen fordel.

Denne avsindige menneskehandelen som nå foregår, har mafiose forbindelser over hele verden, også i Norge. Situasjonen er ute av kontroll.

At man i en slik situasjon skal besvære seg over en skarve tusjstrek, virker absurd.

....

Det var forresten hyggelig å se deg i spaltene igjen. Overbring en hilsen til Deres hustru.

Jeg tar korreksjonen til etterretning, og regner med at våre venner antirasistene ikke lar seg stanse av slike uvensentligheter. De mener dette er en liten pris å betale for å ser bra ut utad, samt døyve samvittigheten slik at juleribba ikke setter seg fast i halsen sammen med ølet og akevitten et sted mellom Dagsrevyen og Rikets Tilstand.

Både Hustruen og den Charmante har fått overbragt dine hilsner, og det hilses tilbake med ønske om en fin advent og en trivelig jul med plenty mat og godt drikke.

Til noens trøst og andres fortvilelse, jeg er nok ikke «tilbake», jeg bare sneier innom når jeg har satt litt gudsfrykt i Allahs treller på andre fora, og har et øyeblikks ro.

Hold ut, gamle kriger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likevel, de er innvandrere og dermed ikke norske. Vil de bo i Norge bør de sette seg inn i norsk kultur.

Lurer på hva de egentlig skal her i det kalde nord, alt er jo så mye bedre der de kommer fra. Vi nordmenn har i deres øyne feil religion, jentene er horer, vi er dumme, teite og lettlurte. Tror alle har det best der hvor røttene er.

eh, hva i all pakka skal mennesker med en annen kultur med vår kultur og gjøre?

Er det ikke ytringsfrihet, religionsfrihet samt kulturfrihet her til lands?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vel det enkelte politikere og fanatikere liker å tro. Sannheten er en annen.

Ingen innvandrere uansett statsborgerskap føler og oppfører seg som norske.

Oppfører seg som Norske? hvorfor skal de det? de er faktisk ikke Norske!

Norske statsborgere ja, men ikke med norsk kultur!

Skal vi tvinge folk til og være slik du liker folk? *grøss*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg ikke forlange at en innvandrer er høflig, ærlig og anstendig ?

Man kan ikke forlange noe av andre som man ikke gir selv!

Hva er det ved deg og respektere? må jeg også som helnorsk bli forlangt å respektere deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veel...her er det mange offer og mange som blir rammet. Den organiserte menneskesmuglingen og den systematiske "gå under jorden" - virksomheten, gjør at vi de siste årene har hatt kraftig stigning i kriminalitet. Faktisk i motsetning til de fleste andre vestlige land.

Dette stemmer bra med det faktum at vi har den mest lemfeldige innvandringspolitikken både i kvantitet (relativt sett) og i kvalitet.

Over 4000 bare i år som lever uten identitet er et kjempeproblem. Disse må også skaffe seg noe å leve av, og kriminalitet er eneste utvei.

Tusjmerkene dine er og blir bagateller.

Og disse har ikke rett til å være "uskyldige inntil det motsatte er bevist"?

Hva ***ANDRE*** asylsøker er/har gjort, kan da ikke disse asylsøkere hjelpe for!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar korreksjonen til etterretning, og regner med at våre venner antirasistene ikke lar seg stanse av slike uvensentligheter. De mener dette er en liten pris å betale for å ser bra ut utad, samt døyve samvittigheten slik at juleribba ikke setter seg fast i halsen sammen med ølet og akevitten et sted mellom Dagsrevyen og Rikets Tilstand.

Både Hustruen og den Charmante har fått overbragt dine hilsner, og det hilses tilbake med ønske om en fin advent og en trivelig jul med plenty mat og godt drikke.

Til noens trøst og andres fortvilelse, jeg er nok ikke «tilbake», jeg bare sneier innom når jeg har satt litt gudsfrykt i Allahs treller på andre fora, og har et øyeblikks ro.

Hold ut, gamle kriger

Jeg må medgi at jeg selv kun sporadisk har bedrevet skriverier her inne de siste ukene. Det har vært for mye kakling og vennlighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både eldre og syke får ofte små lapper rundt håndleddet for å si hvem de er og annen evt relevant informasjon.

Og vi har alle legitimasjon som politi o.a. kan kreve å se.

Hva er så galt med at vi forenkler identifikasjonen av disse personene for å koble person og eiendeler?

Vi får lapper på oss når vi er på sykehuset. Grunnen er ganske klar, men ok...la meg forklare: hvis personen ikke skulle være i stand til og komunisere, ville det oppstå vanskligheter for dem.

Man får tildelt biletter, for og vise at man har betalt inngang på div steder.

At du sammenligner slik merking med dette politiet har gjort mot disse menneskene, så er du jaggu ikke mye smart.

Disse menneskene KAN komunisere og KAN ta vare på "biletter" de også. til og med ta vare på sin egen bagasje og papirer de måtte få.

Det at du assosierer brune mennesker med at de driver ulovlige ting inn i bagasjen sin osv. er ren hverdags rasissme. En slik forferdelig rasissme både min mann og barn må lide under daglig!!

At du tillater deg og undertrykke folk på grunn av hudfarge er groteskt. Noen sa visst at slike mennesker ikke finnes lenger..... hehe...var det deg som sa det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og disse har ikke rett til å være "uskyldige inntil det motsatte er bevist"?

Hva ***ANDRE*** asylsøker er/har gjort, kan da ikke disse asylsøkere hjelpe for!

Med vennlig hilsen

Du trekker det argumentet noe langt. Når over 90% av de såkalte asylsøkerne bruker denne metoden, må vi akseptere at det tas i bruk spesielle midler.

Man blir jo selvsagt nødt til å holde dem under kontroll inntil identitet kan fastslås og/eller de kan sendes tilbake. Inntil videre er tusjstreker en bagatell.

(Vi må huske at tilnærmet 100% er falske asylsøkere, i den forstand at de ikke tilfredstiller kravene til asyl)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På fødeavdelingene merkes barna rundt arm og fot. Hvordan eller merke folk som ikke kan gjøre rede for seg (enten fordi de er nyfødte eller fordi de ikke snakker språket).

det er ikke mangel på tolkere her til lands heller.......

tror du de bare tusjet på dem som ikke kunne engelsk for eksempel? eller tror du ingen brune kan engelsk? eller at de kan ta vare på papirer? eller.......eller.....???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...