Gå til innhold

Norsk politi merker asylsøkere med tusj


Goliath

Anbefalte innlegg

Kanskje hadde de narkotika.

Kanskje hadde de papirer de ikke vil at politiet skulle finne.

Igjen - det du skriver er fri fantasi.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 237
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    68

  • Goliath

    63

  • Ulv I Faarikaal

    24

  • Taj Mahal

    17

Mest aktive i denne tråden

Du har fått et anselig antall innlegg til deg som allerde har forklart hvorfor tusj kan være mer praktisk enn papirlapper.

kanskje du skulle slutte å gjenta deg selv - slik du tidligere har kritisert meg så veldig for å gjøre? :-)

Mvh

Ikke ett eneste innlegg har kommet med en god begrunnelse for bruk av tusj.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sammenligner det hele tiden med å merke nordmenn, gamle osv i pannen.

Bl.a. "Vi kunne for eksempel merke nordmenn på aldershjem med tusj på pannen, slik at man viste hvem de var...."

Hold deg til saken.

Merking av mennesker ER saken i denne tråden, Petter "Smart"...

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Vincent,

"Problemet" er nevnt nedenfor. Å bli behandlet som kveg er nedverdigende og totalt unødvendig. En papirlapp ville løst problemet.

At folk kommer til et nytt land og ikke har "valg" er ikke mer grunn til å gjøre slikt enn for andre. De er mennesker.

Med vennlig hilsen

Nok en gang - kveg merkes ikke med tusj, ei heller ble jødene og andre merket med tusj av Tyskerne under 2. verdenskrig.

Dine historiske "faktahenvisninger" er svært unøyaktige....og du gjentar deg selv i det uendelige, selv etter at dine vrangpåstander og krisemaksimeringer utallige ganger er blitt tilbakevist.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen - det du skriver er fri fantasi.

Med vennlig hilsen

Kan du begrunne det Sør - eller er det bare nok en tåpelig påstand fra deg når du ikke har noen motargumenter?

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker en (han bruker nicket "Sør") som kritiserte meg for å komme med repeterende innlegg i en tråd - og kritikken kom gjevnt og trutt i en periode på nesten ett år etter at jeg faktisk hadde skrevet repeterende spårsmål til deg på et svar du aldri kunne gi.

Hva kommer de av at det er helt greit at du selv gjør det du kritiserte meg så voldsomt for?

Nok et grelt utslag av din dobbeltmoral Sør?

Mvh

At du ikke kunne lese svaret du fikk på de to-tre første (av dine 40 nær identiske innlegg) er ikke mitt problem.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke ett eneste innlegg har kommet med en god begrunnelse for bruk av tusj.

Med vennlig hilsen

Kanskje du da skulle lese tråden en gang til?

Det har kommet mange gode forklaringer på hvorfor.

At du ikke er i stand til å forstå det er noe helt annet.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..eh... ja.

Dine bortforklaringer blir mer og mer usannsynlige.

Jeg er også helt sikker på at ingen hadde hemmelige elefanter i bagasjen.

Med vennlig hilsen

"Jeg er også helt sikker på at ingen hadde hemmelige elefanter i bagasjen."

De kan derimot ha pass i sin baggasje.

Det er en kjentsak at de fleste kommer til Norge "uten" papirer, men at de har gjemt unna passet sitt hos venner, kjente, gravd det ned i skogen, eller lignende, sånn i tilfelle de skulle få bruk for det senere.

Nei, elefanter har nok de ferreste med seg i koffertene sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en gang - kveg merkes ikke med tusj, ei heller ble jødene og andre merket med tusj av Tyskerne under 2. verdenskrig.

Dine historiske "faktahenvisninger" er svært unøyaktige....og du gjentar deg selv i det uendelige, selv etter at dine vrangpåstander og krisemaksimeringer utallige ganger er blitt tilbakevist.

Mvh

De fikk navn/nummer påskrevet på huden. At man bruker vannfast tusj, istedet for tatovering, er fremdeles mer enn ille nok.

Jeg vil anta at du ville akseptere at din bestemor ble påskrevet med tusj...???

Jeg kan GARANTERE at din bestemor ikke ville!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Jeg er også helt sikker på at ingen hadde hemmelige elefanter i bagasjen."

De kan derimot ha pass i sin baggasje.

Det er en kjentsak at de fleste kommer til Norge "uten" papirer, men at de har gjemt unna passet sitt hos venner, kjente, gravd det ned i skogen, eller lignende, sånn i tilfelle de skulle få bruk for det senere.

Nei, elefanter har nok de ferreste med seg i koffertene sine.

Hei SDD,

På dette tidspunktet er de forlengst undersøkt og registrert.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du begrunne det Sør - eller er det bare nok en tåpelig påstand fra deg når du ikke har noen motargumenter?

Mvh

Petter får underbygge sine egne påstander.

Forøvrig er det nok forlengst registrerte på dette tidspunktet, og hvis de skulle kvitte seg med ID papirer så ville det selvsagt skjedd for lengst.

Bagasjen skal utleveres rett til dem, UTEN noen flere undersøkelser.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du da skulle lese tråden en gang til?

Det har kommet mange gode forklaringer på hvorfor.

At du ikke er i stand til å forstå det er noe helt annet.

Mvh

Nei - tåpelige bortforklaringer (narko, ID papirer, osv) i allerede undersøkt bagasje (som skal utleveres direkte til asylsøker uansett) har det vært en del av.

Men intet seriøst.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som har vært påpekt her, merking av mennesker er noe som hele Europa (og utenfor) assossierer med nazistenes merking av jøder, og andre som ble sent til "mottak".

At du synes det er "helt OK" å behandler mennesker slikt, sier mer om ditt menneskesyn enn noe annet.

Du har ikke engang unnskyldningen "du visste ikke".

Med vennlig hilsen

Bygging av autobahn er også noe som mennesker europa over forbinder med Hitler - så nok en gang skyter du deg selv i foten med dine vikarierende argumenter.

Og nok en gang bekrefter du din dobbeltmoral.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei SDD,

På dette tidspunktet er de forlengst undersøkt og registrert.

Med vennlig hilsen

Mulig det. Jeg leste ikke artikkelen.

Ser uansett ikke problemet. Dette er billig og effektivt, og tusj kan vaskes bort.

Papirlapper blir borte. De mister trossalt kg vis av nøkler til rommene sine på mottakene vært år, så jeg tviler på at de vil klare å passe noe bedre på en papirlapp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Petter får underbygge sine egne påstander.

Forøvrig er det nok forlengst registrerte på dette tidspunktet, og hvis de skulle kvitte seg med ID papirer så ville det selvsagt skjedd for lengst.

Bagasjen skal utleveres rett til dem, UTEN noen flere undersøkelser.

Med vennlig hilsen

Hvis du kan dokumentere din påstand om det, så faller ett av mange argumenter for hvorfor merke med tusj bort.

Men kan du dokumentere dette, eller er det nok en av dine løse påstander?

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fikk navn/nummer påskrevet på huden. At man bruker vannfast tusj, istedet for tatovering, er fremdeles mer enn ille nok.

Jeg vil anta at du ville akseptere at din bestemor ble påskrevet med tusj...???

Jeg kan GARANTERE at din bestemor ikke ville!

Med vennlig hilsen

For det første så er ikke min bestemor en asylsøker, så jeg vet ikke hva begrunnelsen skulle være for å påskrive henne med tusj?

Men hvis grunnen var god nok, så tror jeg at hverken hun eller jeg ville reagert på det:-)

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei - tåpelige bortforklaringer (narko, ID papirer, osv) i allerede undersøkt bagasje (som skal utleveres direkte til asylsøker uansett) har det vært en del av.

Men intet seriøst.

Med vennlig hilsen

Frem til du kan dokumentere dine motpåstander, så står de like sterkt.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merking av mennesker ER saken i denne tråden, Petter "Smart"...

Med vennlig hilsen

Så kan du ikke forholde deg til det da Sør - i stedet for alle dine fargerike eksempler som får deg til å fremstå som svært useriøs, krisemaksimerende og "skrullete"....

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du ikke kunne lese svaret du fikk på de to-tre første (av dine 40 nær identiske innlegg) er ikke mitt problem.

Med vennlig hilsen

Svar på spørsmålet du Sør.

Spørsmålet denne gang var: "Hva kommer de av at det er helt greit at du selv gjør det du kritiserte meg så voldsomt for?"

Eller er du i beita for svar nok en gang?

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest QuePasta

..eh... ja.

Dine bortforklaringer blir mer og mer usannsynlige.

Jeg er også helt sikker på at ingen hadde hemmelige elefanter i bagasjen.

Med vennlig hilsen

Ikke for å blande meg inn i diskusjonen, men jeg bare lurte:

Hva er egentlig en hemmelig elefant?

En type James Bond-elefant? En elefant som er kledd ut som noe helt annet - f.eks en pakke truser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...