Gå til innhold

Norsk politi merker asylsøkere med tusj


Goliath

Anbefalte innlegg

Nei, jeg tror det skyldes mangel på respekt for andre mennesker. Enkelt og greit.

Med vennlig hilsen

Hver gang jeg går inn på et utested med cover, så blir jeg merket med en eller annen form for tusj.

Er det respektløst av de som gjør det Sør?

Hvis ikke - hvorfor reagerer ikke folk på det da?

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 237
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    68

  • Goliath

    63

  • Ulv I Faarikaal

    24

  • Taj Mahal

    17

Mest aktive i denne tråden

Ja si det, man tager hva man haver, ressursene i den etaten er ikke noe å skryte av. Hva med å ta inn færre og behandle resten bedre ?

Du svarte fremdeles ikke på spørsmålet. Har de papir nok til bagasjelapper, kan de åpenbart gi hver asylsøker en lapp med nummeret på...

Snakk om antall er en avsporing.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen av de eksemplene du oppgir merker menneskene. Du kan ikke sammenligne "kølapper".

Hvorfor kunne de ikke bare gitt dem en lapp med baggasje-nummeret på?

Med vennlig hilsen

Visst er dette sammenliknbare eksempler - som f.esk merking med tusj for cover på et utested.

Og hva er forskjellen om det er en kølapp eller en lapp som identifiserer bagasje med eier?

Du snakker om hårsårhet og trangsyn!

Jeg ler nesten så jeg griner av idiotismen her...he-he-he

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver gang jeg går inn på et utested med cover, så blir jeg merket med en eller annen form for tusj.

Er det respektløst av de som gjør det Sør?

Hvis ikke - hvorfor reagerer ikke folk på det da?

Mvh

De merker deg ikke med nummer.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet var:

Hvorfor kunne de ikke bare gitt dem en lapp med baggasje-nummeret på?

Med vennlig hilsen

Hvorfor kan de ikke merke dem med tusj, som er benyttet som et praktisk middel ved andre anledninger som ingen reagerer på?

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visst er dette sammenliknbare eksempler - som f.esk merking med tusj for cover på et utested.

Og hva er forskjellen om det er en kølapp eller en lapp som identifiserer bagasje med eier?

Du snakker om hårsårhet og trangsyn!

Jeg ler nesten så jeg griner av idiotismen her...he-he-he

Mvh

Aftenposten (neppe noen venstre-orientert avis) synes det er viktig nok til å ha dette blant de ledende overskriftene....

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De merker deg ikke med nummer.

Med vennlig hilsen

Visst kan det skje - hvis jeg går på et idrettsarrangement eller konsert med numrerte områder.

Igjen - hva ER problemet?

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aftenposten (neppe noen venstre-orientert avis) synes det er viktig nok til å ha dette blant de ledende overskriftene....

Med vennlig hilsen

Og de lever av å selge aviser - til idioter som tror ay alt som står i avisen er sant - og like viktig....

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kan de ikke merke dem med tusj, som er benyttet som et praktisk middel ved andre anledninger som ingen reagerer på?

Mvh

Du skriver: "Hvorfor kan de ikke merke dem med tusj,"

Fra Aftenposten:

"- Det går ut over menneskeverdet når man skriver med sprittusj på armen til flyktninger. Det gir assosiasjoner til måten jødene ble behandlet på under andre verdenskrig, sier leder Anne Cath da Silva i Norsk Folkehjelps flyktningseksjon til Nettavisen."

Godt mulig du er historieløs, men andre er det ikke!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Du svarte fremdeles ikke på spørsmålet. Har de papir nok til bagasjelapper, kan de åpenbart gi hver asylsøker en lapp med nummeret på...

Snakk om antall er en avsporing.

Med vennlig hilsen

Når noen reagerer på tusjmerking er det fordi de ønsker å reise rasistspøkelset. Dette tjener ingen, det er bare for å få oppmerksomheten bort fra det virkelige problemet: at vi tar inn for mange innvandrere. Vi skulle heller behandle de som er her bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visst kan det skje - hvis jeg går på et idrettsarrangement eller konsert med numrerte områder.

Igjen - hva ER problemet?

Mvh

Du skriver: "Igjen - hva ER problemet?"

Hvis du ikke forstår hva problemet er, så tror jeg faktisk ingen her på forum kan løse problemene dine, Goliath.

Det blir som å spørre "hva gale gjorde Stalin" eller "hvorfor skal vi ikke bare drepe pensjonistene".

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver: "Hvorfor kan de ikke merke dem med tusj,"

Fra Aftenposten:

"- Det går ut over menneskeverdet når man skriver med sprittusj på armen til flyktninger. Det gir assosiasjoner til måten jødene ble behandlet på under andre verdenskrig, sier leder Anne Cath da Silva i Norsk Folkehjelps flyktningseksjon til Nettavisen."

Godt mulig du er historieløs, men andre er det ikke!

Med vennlig hilsen

He-he-he....så du trekker in da Silva fra Norsk Folkehjelps flyktningseksjon og Aftenposten som din "støtte"???

Hvis jeg er historieløs, så må du være låst fast i historien - for maaaange år tilbake, da menneskene levde i en annen tid enn nå.

Og det gir i grunnen fornuft - for det kan forklare så mye annet av hva du skriver her....:-)))

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver: "Igjen - hva ER problemet?"

Hvis du ikke forstår hva problemet er, så tror jeg faktisk ingen her på forum kan løse problemene dine, Goliath.

Det blir som å spørre "hva gale gjorde Stalin" eller "hvorfor skal vi ikke bare drepe pensjonistene".

Med vennlig hilsen

Jeg ler snart så jeg griner av deg Sør....

For det første er eksemplene dine så "slående like" - med sprittusjmerkingen for å koble mennesker til bagasjen sin, og "hva gale gjorde Stalin" eller "hvorfor skal vi ikke bare drepe pensjonistene".

Og for det andre - jeg tror ikke du skjønner noen ting jeg? Det er ikke JEG som har et problem. Jeg lurte på hvorfor du og da Silva har det? :-)

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje du skulle spurt dem om det - og til og med kanskje fått en meget god forklaring?

Å reagere på dette vil, som i så mange andre saker, kun medføre at de som reagerer møter mindre forståelse, respekt og medfølelse for det som virkelig betyr noe.

Mvh

Hvorfor er det nødvendig å nedvedige dem, før man viser dem "respekt og medfølelse"?

Et stykke papir med nummeret på....

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når noen reagerer på tusjmerking er det fordi de ønsker å reise rasistspøkelset. Dette tjener ingen, det er bare for å få oppmerksomheten bort fra det virkelige problemet: at vi tar inn for mange innvandrere. Vi skulle heller behandle de som er her bedre.

Amen - skulle jeg ha sagt, men siden jeg ikke er kristen, så får jeg vel heller si "enig" :-)

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når noen reagerer på tusjmerking er det fordi de ønsker å reise rasistspøkelset. Dette tjener ingen, det er bare for å få oppmerksomheten bort fra det virkelige problemet: at vi tar inn for mange innvandrere. Vi skulle heller behandle de som er her bedre.

Spørsmålet var:

Hvorfor kunne de ikke bare gitt dem en lapp med baggasje-nummeret på?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det nødvendig å nedvedige dem, før man viser dem "respekt og medfølelse"?

Et stykke papir med nummeret på....

Med vennlig hilsen

Nedverdige...?

De eneste som ville blitt nedverdiget av dette er deg og da Silva.

Alle de andre er glade for å få tilbake bagasjen sin:-)

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet var:

Hvorfor kunne de ikke bare gitt dem en lapp med baggasje-nummeret på?

Med vennlig hilsen

Nei - spørsmålet er: hvorfor kan de ikke bare merke dem med tusj, slik de gjør nå?

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Spørsmålet var:

Hvorfor kunne de ikke bare gitt dem en lapp med baggasje-nummeret på?

Med vennlig hilsen

Som sagt: man tager hva man haver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...