Gå til innhold

Norsk politi merker asylsøkere med tusj


Goliath

Anbefalte innlegg

Både eldre og syke får ofte små lapper rundt håndleddet for å si hvem de er og annen evt relevant informasjon.

Og vi har alle legitimasjon som politi o.a. kan kreve å se.

Hva er så galt med at vi forenkler identifikasjonen av disse personene for å koble person og eiendeler?

Du skriver: "Hva er så galt med at vi forenkler identifikasjonen av disse personene for å koble person og eiendeler?"

Husker du historie?

Hvis ikke les nedover i tråden.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 237
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    68

  • Goliath

    63

  • Ulv I Faarikaal

    24

  • Taj Mahal

    17

Mest aktive i denne tråden

Selvsagt ikke... [ironi]

Vi kunne for eksempel merke nordmenn på aldershjem med tusj på pannen, slik at man viste hvem de var....

Eller fikk det deg til å forstå noe om "verdighet"?

Med vennlig hilsen

Ingen har da skrevet noe i pannen på disse menneskene. Kan du ikke lese aviser, eller leser du dem slik det passer deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Praktisk som faen. Billig, effektivt og ikke minst sikkert.

Et lapp med et nummer på er akkurat like greit (det er tross alt deres egen bagasje, så det er ingen grunn til å "bytte lapp") og har ingen slike assossiasjoner.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver: "Er dette kun et sterkt innslag av dobbeltmoral, eller ligger det noe annet bak?"

Ja, det du skriver er et "sterkt innslag av dobbelmoral". Din dobbelmoral.

Hvis de hadde skrevet fødselsnummeret i pannen på etnisk norske barn på en fødselsstue hadde du reagert. Og du ville aldri skrevet om hvor "ufarlig" det var.

Hvis de skrev nummeret på armene til eldre nordmenn på pleiehjem, ville du skrevet hvor grusomt dette var. Eller, du ville aldri postet innlegget ditt.

Men her er det, som kjent, snakk om *asylsøkere*, (som i likhet med jødene var på vei til et mottak - noe som gir sterkere assossiasjoner) og da mener du plutselig det er "OK"?

Politiet kunne bare gitt dem en papirlapp med nummeret til bagasjen sin på....

Med vennlig hilsen

Nok en gang kommer du med påstander du overhode ikke har hold for.

"Hvis de hadde skrevet fødselsnummeret i pannen på etnisk norske barn på en fødselsstue hadde du reagert. Og du ville aldri skrevet om hvor "ufarlig" det var."

Hvis dette var en praktisk måte å sikre at ikke barn ble forbyttet på en fødselsstue, så hadde jeg overhode IKKE hatt noen innvending på det. Og hvis noen andre hadde reagert på det, så ville jeg kommentert hvor dumt og "hårsårt" jeg syntes reaksjonene var.

Tullpåstand fra deg - som vanlig.

"Hvis de skrev nummeret på armene til eldre nordmenn på pleiehjem, ville du skrevet hvor grusomt dette var. Eller, du ville aldri postet innlegget ditt."

HVIS det fantes en PRAKTISK grunn til at dette var nødvendig, så kan jeg ikke se at det ville vært noe problem heller. Det måtte selvfølgelig forklares hvorfor det var et ønske og behov for å gjøre det. Og jeg kan forstå at for de av de eldre som direkte eller indirekte opplevde konsentrasjonsleirene, så vil det kunne vekke vonde følelser til live.

Derfor måtte det vært svært gode grunner til hvorfor slikt skulle gjøres på et aldrershjem.

Men å lage dette til en "prinsippsak" på bakgrunn av noe som hendte for 60 år siden er patetisk i mine øyne.

Som vanlig er du ute etter å krisemaksimere en bagatell....

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver: "Hva er så galt med at vi forenkler identifikasjonen av disse personene for å koble person og eiendeler?"

Husker du historie?

Hvis ikke les nedover i tråden.

Med vennlig hilsen

Ingen jøder eller andre i konsentrasjonsleire under 2.verdenskrig eller ander kriger er blitt merket med sprittusj på armen.

Og vi blir alle merket enkelte steder (utesteder osv.) og vi har alle legitimasjon som viser hvem vi er.

Dette ble ikke gjort for å skille ut asylsøkerne fra andre. Ikke var merkingen umiddelbart synlig heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen har da skrevet noe i pannen på disse menneskene. Kan du ikke lese aviser, eller leser du dem slik det passer deg?

Hvem har påstått at de ble merket på pannen?

De ble merket på hender/armer med vannfast tusj.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et lapp med et nummer på er akkurat like greit (det er tross alt deres egen bagasje, så det er ingen grunn til å "bytte lapp") og har ingen slike assossiasjoner.

Med vennlig hilsen

Det kan være ting i bagasjen som er ulovlige, og dersom politiet finner denne er det nok ingen som eier den kofferten.

I tillegg er det lett å miste lapper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en gang kommer du med påstander du overhode ikke har hold for.

"Hvis de hadde skrevet fødselsnummeret i pannen på etnisk norske barn på en fødselsstue hadde du reagert. Og du ville aldri skrevet om hvor "ufarlig" det var."

Hvis dette var en praktisk måte å sikre at ikke barn ble forbyttet på en fødselsstue, så hadde jeg overhode IKKE hatt noen innvending på det. Og hvis noen andre hadde reagert på det, så ville jeg kommentert hvor dumt og "hårsårt" jeg syntes reaksjonene var.

Tullpåstand fra deg - som vanlig.

"Hvis de skrev nummeret på armene til eldre nordmenn på pleiehjem, ville du skrevet hvor grusomt dette var. Eller, du ville aldri postet innlegget ditt."

HVIS det fantes en PRAKTISK grunn til at dette var nødvendig, så kan jeg ikke se at det ville vært noe problem heller. Det måtte selvfølgelig forklares hvorfor det var et ønske og behov for å gjøre det. Og jeg kan forstå at for de av de eldre som direkte eller indirekte opplevde konsentrasjonsleirene, så vil det kunne vekke vonde følelser til live.

Derfor måtte det vært svært gode grunner til hvorfor slikt skulle gjøres på et aldrershjem.

Men å lage dette til en "prinsippsak" på bakgrunn av noe som hendte for 60 år siden er patetisk i mine øyne.

Som vanlig er du ute etter å krisemaksimere en bagatell....

Mvh

Du skriver: "Hvis dette var en praktisk måte å sikre at ikke barn ble forbyttet på en fødselsstue"

Det hadde holdt lenge bare å gitt asylsøkerene en lapp med nummeret for deres egen bagasje (istedet for å merke dem med vannfast tusj), og det vet du godt.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lapp med et nummer på er akkurat like greit (det er tross alt deres egen bagasje, så det er ingen grunn til å "bytte lapp") og har ingen slike assossiasjoner.

Med vennlig hilsen

Er du sikker på at ingen asylsøkere ikke ønsker å bli satt i kontakt med sin bagasje?

Kan det være noe i den de ikke ønsker at politiet skal kunne knyttes til dem - og som de først har forstått etter at de kom hit og fikk informasjon om de idiotiske norske reglene, og hvordan omgå dem?

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være ting i bagasjen som er ulovlige, og dersom politiet finner denne er det nok ingen som eier den kofferten.

I tillegg er det lett å miste lapper.

Igjen, tull. Bagasjen skulle utleveres direkte uansett, uten flere undersøkelser.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker på at ingen asylsøkere ikke ønsker å bli satt i kontakt med sin bagasje?

Kan det være noe i den de ikke ønsker at politiet skal kunne knyttes til dem - og som de først har forstått etter at de kom hit og fikk informasjon om de idiotiske norske reglene, og hvordan omgå dem?

Mvh

..eh... ja.

Dine bortforklaringer blir mer og mer usannsynlige.

Jeg er også helt sikker på at ingen hadde hemmelige elefanter i bagasjen.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem har påstått at de ble merket på pannen?

De ble merket på hender/armer med vannfast tusj.

Med vennlig hilsen

Du sammenligner det hele tiden med å merke nordmenn, gamle osv i pannen.

Bl.a. "Vi kunne for eksempel merke nordmenn på aldershjem med tusj på pannen, slik at man viste hvem de var...."

Hold deg til saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

..eh... ja.

Dine bortforklaringer blir mer og mer usannsynlige.

Jeg er også helt sikker på at ingen hadde hemmelige elefanter i bagasjen.

Med vennlig hilsen

Kanskje hadde de narkotika.

Kanskje hadde de papirer de ikke vil at politiet skulle finne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fremdeles mennesker som lever som ble "påskrevet"...

Uansett er det feil å behandle mennesker som kveg.

Med vennlig hilsen

Du holder alså fremdeles fast ved at kveg blir merket med tusj...? :-)

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spirito,

Du kommer med irrelevante "poeng" (Sitat: "Daaaakar kua, skal vi ikke sette igang en aksjon?") i innlegg etter innlegg.

Jeg repeterer det jeg skriver fordi diverse personer forsøker å spore av debatten, ved å snakke om "antall asylsøkere" og annet tull som ikke har noe med saken å gjøre.

Med vennlig hilsen

Jeg husker en (han bruker nicket "Sør") som kritiserte meg for å komme med repeterende innlegg i en tråd - og kritikken kom gjevnt og trutt i en periode på nesten ett år etter at jeg faktisk hadde skrevet repeterende spårsmål til deg på et svar du aldri kunne gi.

Hva kommer de av at det er helt greit at du selv gjør det du kritiserte meg så voldsomt for?

Nok et grelt utslag av din dobbeltmoral Sør?

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lapp med et nummer på er akkurat like greit (det er tross alt deres egen bagasje, så det er ingen grunn til å "bytte lapp") og har ingen slike assossiasjoner.

Med vennlig hilsen

Papir? Nope.

Asylsøkere er som kjent sultne og de spiser opp alt. Særlig papir, siden de minner om proteinkjeksen de fikk i 1991.

Helt ærlig talt; Du kan gjerne tusje nummer "13" i panna på meg, om det skulle gagne min framtid i et nytt land.

Vi har sågar rikelig med såpe og vann her i landet. Enn så lenge.

Jeg skjønner rett og slett ikke det helt store problemet med å gjøre ting praktiske og ikke minst sikre for alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..eh... ja.

Dine bortforklaringer blir mer og mer usannsynlige.

Jeg er også helt sikker på at ingen hadde hemmelige elefanter i bagasjen.

Med vennlig hilsen

Les det petter smart sier - og lær.

Er du så naiv i tillegg til så mye annet Sør?

Hvor stor andel av asylsøkerne er reelle asylsøkere - og hvor mange er lykkejegere og/eller kjeltringer?

Og hvor mange av lykkejegerne/kjeltringene kan det være som bringer med seg "ting og tang" som de vet kan komme "godt med" i Norge?

Svaret har vel hverken du eller jeg - men det er svært sansynlig at dette er forholdsvis utbredt - på lik linje med "falske asylsøkere".

Så stikk finger'n i jorda Sør....

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Papir? Nope.

Asylsøkere er som kjent sultne og de spiser opp alt. Særlig papir, siden de minner om proteinkjeksen de fikk i 1991.

Helt ærlig talt; Du kan gjerne tusje nummer "13" i panna på meg, om det skulle gagne min framtid i et nytt land.

Vi har sågar rikelig med såpe og vann her i landet. Enn så lenge.

Jeg skjønner rett og slett ikke det helt store problemet med å gjøre ting praktiske og ikke minst sikre for alle.

Hei Vincent,

"Problemet" er nevnt nedenfor. Å bli behandlet som kveg er nedverdigende og totalt unødvendig. En papirlapp ville løst problemet.

At folk kommer til et nytt land og ikke har "valg" er ikke mer grunn til å gjøre slikt enn for andre. De er mennesker.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver: "Hvis dette var en praktisk måte å sikre at ikke barn ble forbyttet på en fødselsstue"

Det hadde holdt lenge bare å gitt asylsøkerene en lapp med nummeret for deres egen bagasje (istedet for å merke dem med vannfast tusj), og det vet du godt.

Med vennlig hilsen

Du har fått et anselig antall innlegg til deg som allerde har forklart hvorfor tusj kan være mer praktisk enn papirlapper.

kanskje du skulle slutte å gjenta deg selv - slik du tidligere har kritisert meg så veldig for å gjøre? :-)

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...