Gå til innhold

Norsk politi merker asylsøkere med tusj


Goliath

Anbefalte innlegg

Ikke for å blande meg inn i diskusjonen, men jeg bare lurte:

Hva er egentlig en hemmelig elefant?

En type James Bond-elefant? En elefant som er kledd ut som noe helt annet - f.eks en pakke truser?

Jeg tror vi her snakker om en elefant som ikke er registrert, og som via utlendinger ofte blir hentet inn i Norge, via kofferter. Hvorvidt disse koffertene er hemmelige eller ikke, det skal jeg ikke uttale meg om, men elefantene er i hvertfall ikke registrerte.

Det er anslått at ca 50 % av alle elefantene som tas inn i Norge, er smuglet inn via kofferter, og at etterspørselsen etter illegale elefanter er kraftig økende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 237
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    68

  • Goliath

    63

  • Ulv I Faarikaal

    24

  • Taj Mahal

    17

Mest aktive i denne tråden

Gjest QuePasta

Jeg tror vi her snakker om en elefant som ikke er registrert, og som via utlendinger ofte blir hentet inn i Norge, via kofferter. Hvorvidt disse koffertene er hemmelige eller ikke, det skal jeg ikke uttale meg om, men elefantene er i hvertfall ikke registrerte.

Det er anslått at ca 50 % av alle elefantene som tas inn i Norge, er smuglet inn via kofferter, og at etterspørselsen etter illegale elefanter er kraftig økende.

En sånn koffert må jeg få tak i. Tenk å kunne pakke alt sammen i en koffert når man skal flytte, f.eks.

For ikke å snakke om mulighetene for å tenke koffert i alle sammenhenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Det er fremdeles mennesker som lever som ble "påskrevet"...

Uansett er det feil å behandle mennesker som kveg.

Med vennlig hilsen

Jeg erindrer at en gjeng innvandrere gikk i demonstrasjonstog fordi den villaen kommunen hadde bygd til dem lå for langt utenfor byen. Oppmann til det var en hjernetom SV tulling som ødela mer enn ti ville hester. Aldri har rasismen bobla mer i den byen.

Alle slike opprop om urettferdig behandling, mer penger og utakknemlighet gjør vanlige folk til rasister. Jo mer man beskylder uskyldige folk for å være rasister og nazister, jo mer skades innvandrernes sak. Skaprasistene kommer ut og flere skapes. De gamle sa: ikke bit hånda som gir deg mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lapp med et nummer på er akkurat like greit (det er tross alt deres egen bagasje, så det er ingen grunn til å "bytte lapp") og har ingen slike assossiasjoner.

Med vennlig hilsen

Hvordan forklarer en politimann fra Halden irakere, afghanere, iranere osv at "denne gule lappen med dette nummeret du får fra meg nå, må du ta godt vare på, fordi den er en bagasjekvittering"...

Kan det oppstå språk og kommunikasjonsproblemer i en slik situasjon, som gjør at et tall på håndbaken eller hvor nå en det plasseres, er raskt og effektivt og ikke begrenses av f.eks. språkproblemer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det. Jeg leste ikke artikkelen.

Ser uansett ikke problemet. Dette er billig og effektivt, og tusj kan vaskes bort.

Papirlapper blir borte. De mister trossalt kg vis av nøkler til rommene sine på mottakene vært år, så jeg tviler på at de vil klare å passe noe bedre på en papirlapp.

Hei SDD,

Historien er at folk fikk skrevet nummer til egen bagasje direkte på huden med vannfast tusj når de var på vei til et mottak. Dette skaper selvsagt sterke assossiasjoner til slik jødene ble behandlet (fikk nummer skrevet på).

Politiet kunne jo bare ha gitt dem en papirlapp med nummeret til bagasjen - slik at de fikk sine egen bagasje igjen etter bussturen. Det var ingen sjanse/motiv for å "kvitte seg med egen bagasje".

Like lite som f. eks. mennesker på et sykehjem i Norge skulle undergå slik nedvedigende behandling, like lite skulle andre gjøre det.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg erindrer at en gjeng innvandrere gikk i demonstrasjonstog fordi den villaen kommunen hadde bygd til dem lå for langt utenfor byen. Oppmann til det var en hjernetom SV tulling som ødela mer enn ti ville hester. Aldri har rasismen bobla mer i den byen.

Alle slike opprop om urettferdig behandling, mer penger og utakknemlighet gjør vanlige folk til rasister. Jo mer man beskylder uskyldige folk for å være rasister og nazister, jo mer skades innvandrernes sak. Skaprasistene kommer ut og flere skapes. De gamle sa: ikke bit hånda som gir deg mat.

En total avsporing.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan forklarer en politimann fra Halden irakere, afghanere, iranere osv at "denne gule lappen med dette nummeret du får fra meg nå, må du ta godt vare på, fordi den er en bagasjekvittering"...

Kan det oppstå språk og kommunikasjonsproblemer i en slik situasjon, som gjør at et tall på håndbaken eller hvor nå en det plasseres, er raskt og effektivt og ikke begrenses av f.eks. språkproblemer?

Hei Conan

Folk har ikke problemer med å forstå at man få en "kvittering med nummer på" for baggasjen sin, når den settes inn i en buss. Slik fungerer det da i de fleste land.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første så er ikke min bestemor en asylsøker, så jeg vet ikke hva begrunnelsen skulle være for å påskrive henne med tusj?

Men hvis grunnen var god nok, så tror jeg at hverken hun eller jeg ville reagert på det:-)

Mvh

Her var det ingen begrunnelse.

Og om din bestemor var asylsøker eller ei er selvsagt irrelevant - alle mennesker har krav på å bli behandlet med respekt.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror vi her snakker om en elefant som ikke er registrert, og som via utlendinger ofte blir hentet inn i Norge, via kofferter. Hvorvidt disse koffertene er hemmelige eller ikke, det skal jeg ikke uttale meg om, men elefantene er i hvertfall ikke registrerte.

Det er anslått at ca 50 % av alle elefantene som tas inn i Norge, er smuglet inn via kofferter, og at etterspørselsen etter illegale elefanter er kraftig økende.

*rofl*

God helg, forresten! :-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

En total avsporing.

Med vennlig hilsen

Hei.

Jeg skriver det som "passer meg". "Ytringsfrihet" vet du.

Med vennlig hilsen

Ulv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg skriver det som "passer meg". "Ytringsfrihet" vet du.

Med vennlig hilsen

Ulv.

Selvsagt må du gjerne skrive alt det våset du orker for meg. :-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Her var det ingen begrunnelse.

Og om din bestemor var asylsøker eller ei er selvsagt irrelevant - alle mennesker har krav på å bli behandlet med respekt.

Med vennlig hilsen

A pro pos det:

kan jeg forlange at innvandrere behandler meg og mitt land med respekt og ter seg høflig, ærlig og anstendig ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Selvsagt må du gjerne skrive alt det våset du orker for meg. :-)

Med vennlig hilsen

Nå har jeg fått det skriftlig, til og med _jeg_ har rettigheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

A pro pos det:

kan jeg forlange at innvandrere behandler meg og mitt land med respekt og ter seg høflig, ærlig og anstendig ?

Hvorfor henger du deg opp i innvandrere? Bør ikke alle behandle deg med repekt?

Med vennlig hilsen

sør

eh ... ups

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du holder alså fremdeles fast ved at kveg blir merket med tusj...? :-)

Mvh

For ordens skyld; kveg får ei glødende jernstang i skinka... ;0) Iaffal på gamle cowboyfilmer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Conan

Folk har ikke problemer med å forstå at man få en "kvittering med nummer på" for baggasjen sin, når den settes inn i en buss. Slik fungerer det da i de fleste land.

Med vennlig hilsen

Hva er de fleste land og hvordan VET du dette? Kan det være at de som har erfaring med slikt vet at det ikke fungerer med lapper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Hvorfor henger du deg opp i innvandrere? Bør ikke alle behandle deg med repekt?

Med vennlig hilsen

sør

eh ... ups

Jo selvsagt, men _nå_ var det asylsøkere, senere innvandrere vi skrev om.

F eks polititikere kan vi ta senere, de har heller ikke repsekt for meg og landet mitt.

Har du et svar til meg ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo selvsagt, men _nå_ var det asylsøkere, senere innvandrere vi skrev om.

F eks polititikere kan vi ta senere, de har heller ikke repsekt for meg og landet mitt.

Har du et svar til meg ?

Du'e ..... nå tok du alt veldig seriøst her ass.

Nei, jeg har ikke no svar til deg. Jeg er ikke in the mood :) Men som du ser, jeg har sendt deg et svar fra sør - som du kan kose deg med, enn så lenge.

*tudu* :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Du'e ..... nå tok du alt veldig seriøst her ass.

Nei, jeg har ikke no svar til deg. Jeg er ikke in the mood :) Men som du ser, jeg har sendt deg et svar fra sør - som du kan kose deg med, enn så lenge.

*tudu* :)

Slapp a' :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Du'e ..... nå tok du alt veldig seriøst her ass.

Nei, jeg har ikke no svar til deg. Jeg er ikke in the mood :) Men som du ser, jeg har sendt deg et svar fra sør - som du kan kose deg med, enn så lenge.

*tudu* :)

Slapp a' :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...