Gå til innhold

Vekt i balanse

Anbefalte innlegg

Gjest overvektig

Hei!

Lurer på om fagpersonene her kjenner til det opplegget som kalles "vekt i balanse" og som tilbys av Omnia - legegruppen. Jeg vurderer å bli med på det opplegget - har en BMI på 33 og føler at jeg ligger i grenseland til å ha en spiseforstyrrelse (tvangsspising). Har gått i langvarig psykoterapi og fått bearbeidet mine psykiske konflikter grundig - men det er akkurat som om det er umulig for meg å få gode spiserutiner og en stabil vekt.

Har dere noen formening om det er verdt å bruke pengene sine på "vekt i balanse" opplegget. Det vil koste meg over kr. 10.000,-

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/8498-vekt-i-balanse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Laila Sundgot Schneider, Lege

Kjære overvektig! Jeg kjenner ikke til Omnia-legegruppens tilbud om "vekt i balanse". Du forteller at du har gått i langvarig psykoterapi og har fått bearbeidet dine psykiske konflikter. Dersom du fremdeles går i terapi vil jeg anbefale deg å ta dette opp med din terapeut- så kan dere kanskje sammen finne ut om dine vansker med gode spiserutiner og en stabil vekt .....Mange har ved hjelp av riktig kostveiledning hos lege eller ernæringsfysiolog klart å legge om sine spiserutiner og derav en stabil vekt. Jeg vil råde deg til å få litt mer informasjon om hva som ligger i pakken; "vekt i balanse"- før du kan ta stilling til om du vil kunne ha nytte av et slikt opplegg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/8498-vekt-i-balanse/#findComment-40137
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...