Gå til innhold

Rasisme og norsk selvgodhet


Gjest Liza i London

Anbefalte innlegg

Gjest Liza i London

Sitter her og "blader" i gamle og nye innlegg....og har oppdaget at jeg nok er rasist..uten at jeg har visst om det.

Jeg kommer aldri til å kunne leve opp til de idealene som forfektes av enkelte antirasister her inne.

Trist, men sant.

På den annen side, jeg lever i fred og fordragelighet med mange venner, kollegaer, naboer etc i all verdens hudfarger..eller huff, hva var det ordet jeg skulle bruke istedet for "hudfarge"?

Men, til poenget mitt...

Hvorfor er det så få som hisser seg opp over all elendigheten som faktisk finnes i Norge, den som rammer eldre, syke, uføre...barn...?

Iblant er det flaut å være delvis norsk.

Jeg blir faktisk mer "mobbet" enn enklte andre når pressen her trekker frem "skrekkhistorier" fra Norge. For til disse historiene så følger det alltid kommentarer om "Norges perfekte ansikt utad"

Om dobbeltmoralen som synes å herske der....

Hva sier dere norske statsborgere?

Er det så umåtelig godt å leve i et av verdens aller rikeste land?

Der folk vasser i penger, men f.eks. likevel ikke vil ansette nok personale på sykehjem men istedet bruke tvangsmidler overfor senile?

Eller barn og yngre mennesker som må reise utenlands for operasjoner

Well, jeg ville aldri bodd i Norge...men så er jeg ikke norsk heller da ( har ikke norsk statsborgerskap, så da hjelper det visst lite med tilhørighet forøvrig, eller ?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 219
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    74

  • tiliti

    21

  • nalle noll

    21

  • Dorthe

    16

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Det gjør godt for det norske selvbildet og sende en 10-15 mrd. kroner ut av landet i meningsløse prosjekter. Bonden og Jens havner på sokkel riktignok, men ut over dette er nytten liten.

Årsaken til den delvis elendighet i eldreomsorg og helsevesenet forøvrig, er selvsagt at det offentlig drevet. Man kunne pøst hver en oljekrone inn i norsk helsevesen uten at køene forsvant.

Problemet ligger i den gammelsosialistiske motstand mot forandring, de senere årene ivaretatt av SV, som jo fremstår som et av de mest konservative partier, med størst tilslutning fra offentlig ansatte med forandringsvegring.

Konklusjonen er dermed at hverken slutt på u-hjelp eller mer oljepenger løser problemene i offentlig sektor. Det må en fornying til, men paradokset er jo at dette først vil kunne skje når oljepengene er brukt opp. Og da er det for sent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt utrolig at et så rikt land som Norge egentlig fungerer så dårlig.

Jeg tror velferdsstatsprinsippet er strukket litt for langt - vi er blitt altfor mye egoister , vi vil helst ha mye igjen for å gjøre lite. Faktisk må man ikke gjøre noe for å få ganske mye heller.

Vi er for opptatte med oss selv , vår egen karriere , våre egne venner til å ta oss av våre eldre slektninger. Vi snyter gjerne på skatten så lenge alle andre gjør det.

Hva som skal til ? Et bedre offentlig system - mer effektivt og rettferdig - folk må begynne å bry seg litt mer.

Men når det er sagt så synes jeg absolutt Norge er et bra sted å bo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liza i London

Det gjør godt for det norske selvbildet og sende en 10-15 mrd. kroner ut av landet i meningsløse prosjekter. Bonden og Jens havner på sokkel riktignok, men ut over dette er nytten liten.

Årsaken til den delvis elendighet i eldreomsorg og helsevesenet forøvrig, er selvsagt at det offentlig drevet. Man kunne pøst hver en oljekrone inn i norsk helsevesen uten at køene forsvant.

Problemet ligger i den gammelsosialistiske motstand mot forandring, de senere årene ivaretatt av SV, som jo fremstår som et av de mest konservative partier, med størst tilslutning fra offentlig ansatte med forandringsvegring.

Konklusjonen er dermed at hverken slutt på u-hjelp eller mer oljepenger løser problemene i offentlig sektor. Det må en fornying til, men paradokset er jo at dette først vil kunne skje når oljepengene er brukt opp. Og da er det for sent.

Huff, det hørtes ikke særlig oppmuntrende ut!!

Jeg mener jo ikke at vi, som helhet betraktet, har det så veldig godt her heller...har man penger så er alt vel og bra, men ellers...

Så det er egentlig dette at dere "finner dere i" det...at dere ikke blir like hellig opphisset over slike ting, som over tusjmerking på asylsøkere (f.eks)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liza i London

Det hevdes..om ikke i fullt alvor, forhåpentligvis, at all melk i Norge er tilsatt Valium, det er derfor nordmenn godtar alle de vanvittige pålegg som kommer fra staten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det hørtes ikke særlig oppmuntrende ut!!

Jeg mener jo ikke at vi, som helhet betraktet, har det så veldig godt her heller...har man penger så er alt vel og bra, men ellers...

Så det er egentlig dette at dere "finner dere i" det...at dere ikke blir like hellig opphisset over slike ting, som over tusjmerking på asylsøkere (f.eks)

Vi har nok utviklet en tro på at staten ordner alt for oss. Denne troen er ikke så utviklet som hos våre svenske venner, slavefolket, som velger politikere ut fra hvem som lover størst skatteøkning.

Jeg tror grensen er nådd når det gjelder skatteflåing. Selv Dagbladet konstaterer dette, og det bekreftes jo forøvrig av at 1/3 av folket velger seg FrP.

Det må kanskje bli kronisk mangel på omsorg når vi ikke kan ta oss av våre egne unger engang, men overlate all omtanke og omsorg til offentlig betalte ansatte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Liza i London

Vi har nok utviklet en tro på at staten ordner alt for oss. Denne troen er ikke så utviklet som hos våre svenske venner, slavefolket, som velger politikere ut fra hvem som lover størst skatteøkning.

Jeg tror grensen er nådd når det gjelder skatteflåing. Selv Dagbladet konstaterer dette, og det bekreftes jo forøvrig av at 1/3 av folket velger seg FrP.

Det må kanskje bli kronisk mangel på omsorg når vi ikke kan ta oss av våre egne unger engang, men overlate all omtanke og omsorg til offentlig betalte ansatte.

Men, dette med omsorg og ansvar for barn...er ikke det for en stor del et resultat av at levekostnadene er blitt så høye at foreldre tvinges ut i arbeid? Og at "staten" gjerne ville ha det ansvaret slik at den fryktelige likhetstanken skulle ramme flest mulig og gjøre dem alle middelmådige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man ser galskapen i det hele når man leser her, og f.eks. ser dagens diskusjon hvor folk hyler og skriker pga tusjmerking av asylsøkere.

Det er ikke rart man ler av antirasistene i landet her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liza i London

Man ser galskapen i det hele når man leser her, og f.eks. ser dagens diskusjon hvor folk hyler og skriker pga tusjmerking av asylsøkere.

Det er ikke rart man ler av antirasistene i landet her.

Er det sant? At man ler, altså?

For jeg ble litt matt selv,...det var derfor jeg skrev at jeg har insett at jeg må være rasist............

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt utrolig at et så rikt land som Norge egentlig fungerer så dårlig.

Jeg tror velferdsstatsprinsippet er strukket litt for langt - vi er blitt altfor mye egoister , vi vil helst ha mye igjen for å gjøre lite. Faktisk må man ikke gjøre noe for å få ganske mye heller.

Vi er for opptatte med oss selv , vår egen karriere , våre egne venner til å ta oss av våre eldre slektninger. Vi snyter gjerne på skatten så lenge alle andre gjør det.

Hva som skal til ? Et bedre offentlig system - mer effektivt og rettferdig - folk må begynne å bry seg litt mer.

Men når det er sagt så synes jeg absolutt Norge er et bra sted å bo.

Fungerer Norge _egentlig_ dårlig?

Hvor strømlinjeformet og uproblematisk tror du egentlig at det kan bli?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det sant? At man ler, altså?

For jeg ble litt matt selv,...det var derfor jeg skrev at jeg har insett at jeg må være rasist............

*klem*

Nei, vi ler.

Jeg ser på meg selv som en med helt normalt innvandrersyn, akkurat på samme måte som folk jeg kjenner og folk som kjenner folk jeg kjenner har, folk jeg har gått på skole med tidligere, osv. Poenget er at det begynner å dreie seg om rimelig mye folk etterhvert.

Disse ser likt på det som meg. Enten de stemmer KRF eller FRP, så ler man av disse ekstreme utsagnene som i ny og ne tar plass på forumet her.

F.eks. denne tusjtråden.

Så ta det rolig. Det er ektreme utsagn du leser av enkelte personer på forumet her, og hjemlandet ditt har ikke blitt så til de grader fucka siden du dro at du må tro at disse meningene gjenspeiler de fleste av oss.

Håper du har det bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hevdes..om ikke i fullt alvor, forhåpentligvis, at all melk i Norge er tilsatt Valium, det er derfor nordmenn godtar alle de vanvittige pålegg som kommer fra staten.

hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det hevdes..om ikke i fullt alvor, forhåpentligvis, at all melk i Norge er tilsatt Valium, det er derfor nordmenn godtar alle de vanvittige pålegg som kommer fra staten.

Hei Liza,

Jeg har bodd begge steder, og man har det langt bedre i Norge enn i Storbritannia. Livskvaliteten er vidt forskjellig.

Norge har verdens beste levestandard, og ligger langt foran Storbritannia.

I Storbritannia (og særlig det segmentet hvor du lever, og jeg levde) er man dog uhyggelig flinke til å innbille seg selv at "man har det bedre enn alle andre".

Folk i Norge "godtar" mye, fordi livskvaliteten er så høy. Vi har ikke "3 millioner" arbeidsløse, vi har ikke ti-tusenvis av pensjonister som fryser ihjel hver vinter. Vi har ikke ti-tusenvis av uteliggere, og "squatters" i uoppvarmede bygninger.

Vi bor faktisk i et av de samfunnene i verden som fungerer best, på tross av at vi har et parti som "maler fanden på veggen" for å få folk til å synes synd på seg selv.

Joda, det finnes problemer i Norge også. Men sammenlignet med de fleste land har sosialdemokrati og velferdsstat gjort dette landet til et av de beste stedene å bo.

===

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hender, den dagen FeMail er bilag...Åssen da?

Hei,

Fordi jeg gjenkjenner de politiske synspunktene og kommentarene fra Daily Mail i det du skriver! :-)

Du spør hvorfor det er så få som "hisser seg opp i Norge"? Fordi, stort sett er ting "helt OK" i Norge.

Spørsmålet burde vel heller vært: "hvorfor er det så få som hisser seg opp i Storbritannia?"

Altså, ti-tusenvis av pensjonister fryser ihjel HVER vinter. NHS kalkulerer med at X% dør i køen før de får behandling. Det er ørten arbeidsledige. Folk sover i hopetall på fortauet i London. Barn sulter og bor i uoppvarmede hus.

Og du lurer på hvorfor ikke VI har revolusjon...???

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liza i London

Hei Liza,

Jeg har bodd begge steder, og man har det langt bedre i Norge enn i Storbritannia. Livskvaliteten er vidt forskjellig.

Norge har verdens beste levestandard, og ligger langt foran Storbritannia.

I Storbritannia (og særlig det segmentet hvor du lever, og jeg levde) er man dog uhyggelig flinke til å innbille seg selv at "man har det bedre enn alle andre".

Folk i Norge "godtar" mye, fordi livskvaliteten er så høy. Vi har ikke "3 millioner" arbeidsløse, vi har ikke ti-tusenvis av pensjonister som fryser ihjel hver vinter. Vi har ikke ti-tusenvis av uteliggere, og "squatters" i uoppvarmede bygninger.

Vi bor faktisk i et av de samfunnene i verden som fungerer best, på tross av at vi har et parti som "maler fanden på veggen" for å få folk til å synes synd på seg selv.

Joda, det finnes problemer i Norge også. Men sammenlignet med de fleste land har sosialdemokrati og velferdsstat gjort dette landet til et av de beste stedene å bo.

===

*klem*

Ja, jeg er enig med deg mht at det tildels er fryktelige tilstander her!

Og jeg opprøres daglig av det.

Men det var ikke det som egentlig var mitt poeng.

Det finnes utallige mennesker i Norge som lider også. Men det er liksom ikke anerkjent. Hver gang enkeltsjebner dras frem, så kommer den "propagandaen" om Norge som du nettopp kom med her.

Og vet du, jeg ville heller være fattig her enn i Norge!

For nettopp pga propagandaen så er det liksom skam å være fattig hos dere.

sett utenfra så er fasaden det viktigste for Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liza i London

Hei,

Fordi jeg gjenkjenner de politiske synspunktene og kommentarene fra Daily Mail i det du skriver! :-)

Du spør hvorfor det er så få som "hisser seg opp i Norge"? Fordi, stort sett er ting "helt OK" i Norge.

Spørsmålet burde vel heller vært: "hvorfor er det så få som hisser seg opp i Storbritannia?"

Altså, ti-tusenvis av pensjonister fryser ihjel HVER vinter. NHS kalkulerer med at X% dør i køen før de får behandling. Det er ørten arbeidsledige. Folk sover i hopetall på fortauet i London. Barn sulter og bor i uoppvarmede hus.

Og du lurer på hvorfor ikke VI har revolusjon...???

*klem*

*Flirer*

Kan du være så snill å skrive det om mine synspunkter og DM på engelsk og maile det?

Jeg vil printe det ut og vise det neste gang noen angriper meg for å være FOR venstrevridd!!

Se ellers mitt andre svar til deg

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Fordi jeg gjenkjenner de politiske synspunktene og kommentarene fra Daily Mail i det du skriver! :-)

Du spør hvorfor det er så få som "hisser seg opp i Norge"? Fordi, stort sett er ting "helt OK" i Norge.

Spørsmålet burde vel heller vært: "hvorfor er det så få som hisser seg opp i Storbritannia?"

Altså, ti-tusenvis av pensjonister fryser ihjel HVER vinter. NHS kalkulerer med at X% dør i køen før de får behandling. Det er ørten arbeidsledige. Folk sover i hopetall på fortauet i London. Barn sulter og bor i uoppvarmede hus.

Og du lurer på hvorfor ikke VI har revolusjon...???

*klem*

Eh.. murlig jeg er ego, men har ikke vi de samme problemene her?

Det kan hende vi har det i mindre omfang, men er det god nok grunn til ikke å reagere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vin+mann

Hei,

Fordi jeg gjenkjenner de politiske synspunktene og kommentarene fra Daily Mail i det du skriver! :-)

Du spør hvorfor det er så få som "hisser seg opp i Norge"? Fordi, stort sett er ting "helt OK" i Norge.

Spørsmålet burde vel heller vært: "hvorfor er det så få som hisser seg opp i Storbritannia?"

Altså, ti-tusenvis av pensjonister fryser ihjel HVER vinter. NHS kalkulerer med at X% dør i køen før de får behandling. Det er ørten arbeidsledige. Folk sover i hopetall på fortauet i London. Barn sulter og bor i uoppvarmede hus.

Og du lurer på hvorfor ikke VI har revolusjon...???

*klem*

Prolitariatets diktatur for en nyfødt mening .

Karl Marks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...