Gå til innhold

Rasisme og norsk selvgodhet


Gjest Liza i London

Anbefalte innlegg

Hva er FNs minimumskrav i kroner?

Det defineres ut fra "gjennomsnittsinntekt". F. eks. 50% av gjennomsnittsinntekt, fordi gjennomsnittsinntekten vil indikere hvor "dyrt" det er å leve i et land.

Et ektepar som søker asyl i Norge får 4200 kr måneden PÅ DELING, og en seng. De 4200 skal dekke ALT annet enn sengen - altså, mat, klær, osv. Det tilsvarer altså ca 161 pund per måned, hver...

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 219
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    74

  • tiliti

    21

  • nalle noll

    21

  • Dorthe

    16

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Hei,

At folk "har det verre der de kom fra" er da ingen som helst unnskyldning for å si "da aksepterer dere vel at vi setter nummer på dere som kveg" (og ikke tenk på hvem som gjorde dette før!)....

===

Sosialkontorene i Norge betaler "husleie + elektrisitet", nettopp for at folk ikke skal "spare seg til døde". "Livsopphold" kommer i tillegg til dette. Samt en rekke andre stønader hvis du har barn.

Men det er folk som ikke søker og hjelp, og hva skal man gjøre med dem? Skal vi ha en stat som sier "vi har vært hjemme hos deg og målt temperaturen, og vi synes det var så kaldt at du bør søke om xxx"?

Blir ikke det enda mer av nettopp det du kritiserte i ditt "valium i melk" innlegg? Blandet med BigBrother...

Med vennlig hilsen

Er du så heldig sør at du ikke har andre utgifter enn husleie og strøm?

De fleste har mange andre utgifter som gjør at minimumsbeløpet på sosialkontoret skrumper ganske bra inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det virker nesten som om det er OK at noen lider fordi det er relativt få - etter din oppfatning, Sør.

Hvorfor ikke gjøre noe med det?

Norge skulle jo ha råd til det???

Hei,

Det er ikke "OK", men det er et reelt problem at folk (typisk eldre) ikke tar kontakt...

Mener du at staten skal undersøke strømregningen til folk, sjekke om de fyrer med ved eller olje, og hvis ikke - ta kontakt og si "du kan umulig ha det varmt nok når du ikke bruker mer strøm enn det..."?

Da tror jeg virkelig Daily Mail hadde skrevet noe om kommunistiske BigBrother tilstander i Norge...

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det defineres ut fra "gjennomsnittsinntekt". F. eks. 50% av gjennomsnittsinntekt, fordi gjennomsnittsinntekten vil indikere hvor "dyrt" det er å leve i et land.

Et ektepar som søker asyl i Norge får 4200 kr måneden PÅ DELING, og en seng. De 4200 skal dekke ALT annet enn sengen - altså, mat, klær, osv. Det tilsvarer altså ca 161 pund per måned, hver...

Med vennlig hilsen

Normen på sosialkontoret i Oslo er 2400 kr for en voksen, to voksne barn og et lite barn etter at husleia og strøm er betalt. Heldigvis er dette bare de 6 første mnd, senere er beløpet større.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem (hvilken kategori) er det du mener er "fattig" i Norge? (Unntatt asylsøkere, som får under FNs minimumskrav i Norge.)

Hva er "fattig" (i kroner og øre)?

Med vennlig hilsen

Fleiper du med meg nå?

Det håper jeg du gjør.....

Hvorfor tror du Norges røde kors eller sos. kontoret. deler ut jule gratiale?

ÅÅÅÅ selvfølgelig,Vi er en av verdens rikeste land

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vin+mann

Hei,

La du merke til ";-)" ?

"Stat og kommune" er oss; de er demokratisk valgt av oss.

Ja, det er de svakeste i samfunnet som lider. Slik er det alltid, og slik vil det (dessverre) alltid være.

Men jeg vil fremdeles påpeke at "de svake" i Norge lider "i gjennomsnitt" langt mindre enn "de svake" i stort sett noe annet land i verden.

Det "rettferdiggjør" ikke lidelsen, men det er greit å vite hvordan landet ligger.

Med vennlig hilsen

De svake har det uansett j..... samme f..... hvor de kommer fra, det er følelsen der og da som gjelder for dem det gjelder .

ps. ps.

uansett land

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvsagt eksisterer det i Norge, men ikke i noen sammenlignbar grad, på samme måte som man ikke kan sammenligne "vold i Oslo" med "vold i Sør Afrika". I Sør Afrika er det langt flere mord på 12 timer enn det er på et helt ÅR i Norge. Så ja, mord skjer i Norge, men sammenlignet med SA er det ikke akkurat "noe samfunns-problem".

Jo, det er det, Mener du virkelig at vi skal sammenligne oss med de mest fattige i verden?

Nei, men det eksisterer svært lite i Norge nesten uansett hvem vi sammenligner oss med, bortsett fra Sverige...

Jeg er helt enig i at "ingen fattigdom burde eksistere", og nettopp derfor misliker jeg Frps politikk så sterkt, men samtidig blir det totalt feil å si at "Norge er fælt sammenlignet med et Utopia som aldri har eksistert".

Sannheten er vel at det rent faktisk aldri før har eksistert, på denne jord, et land hvor så stor andrel av befolkningen har hatt det så godt.

Ofte hjeler det å vurdere hva "det sannsynlige alternativet" ville vært, når man bedømmer en situasjon.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Normen på sosialkontoret i Oslo er 2400 kr for en voksen, to voksne barn og et lite barn etter at husleia og strøm er betalt. Heldigvis er dette bare de 6 første mnd, senere er beløpet større.

*s* Hvor blir mailen av ?????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liza i London

Hei,

Det er ikke "OK", men det er et reelt problem at folk (typisk eldre) ikke tar kontakt...

Mener du at staten skal undersøke strømregningen til folk, sjekke om de fyrer med ved eller olje, og hvis ikke - ta kontakt og si "du kan umulig ha det varmt nok når du ikke bruker mer strøm enn det..."?

Da tror jeg virkelig Daily Mail hadde skrevet noe om kommunistiske BigBrother tilstander i Norge...

Med vennlig hilsen

Men hva med å gjøre som her?

Alle minstepensjonister får automatisk brenselstilskudd dersom temperaturen synker under et visst nivå

)Tungvint med disse temp. målingene...men f.eks brenseltilskudd automatisk i vinterhalvåret?

At folk ikke tar kontakt...tilbake til skammen over å være fattig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til og være så god til å argumentere blir jeg sjokkert over hvor lite du vet her, Sør.

Du må begynne å vende dine øyne hjem så ser du hvor ille det er her hjemme også.

Du engasjerer deg for hvordan folk har det i utlandet ( det er vel og bra), men glem ikke dine egne som står mye verre til en mange av de du representerer

Hei,

Poenget er ikke at "fattigdom ikke finnes i Norge", men at vi må sammenligne oss med andre land, og ikke et kommunistisk ideal som ikke eksisterer.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vin+mann

Nei, men det eksisterer svært lite i Norge nesten uansett hvem vi sammenligner oss med, bortsett fra Sverige...

Jeg er helt enig i at "ingen fattigdom burde eksistere", og nettopp derfor misliker jeg Frps politikk så sterkt, men samtidig blir det totalt feil å si at "Norge er fælt sammenlignet med et Utopia som aldri har eksistert".

Sannheten er vel at det rent faktisk aldri før har eksistert, på denne jord, et land hvor så stor andrel av befolkningen har hatt det så godt.

Ofte hjeler det å vurdere hva "det sannsynlige alternativet" ville vært, når man bedømmer en situasjon.

Med vennlig hilsen

Uten fattigdom ; ingen rikdom ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liza i London

Normen på sosialkontoret i Oslo er 2400 kr for en voksen, to voksne barn og et lite barn etter at husleia og strøm er betalt. Heldigvis er dette bare de 6 første mnd, senere er beløpet større.

Da får altså asylsøkere mer?

Ikke at det er noen unskyldning, det er en SKAM i et land som Norge!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De svake har det uansett j..... samme f..... hvor de kommer fra, det er følelsen der og da som gjelder for dem det gjelder .

ps. ps.

uansett land

Ja, det er jeg enig med deg i.

Men når man konstaterer at "de fattige i Norge" er "mindre fattige enn i andre land" så må det være lov å si at "vi gjør ihvertfall noe riktig"...??

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men hva med å gjøre som her?

Alle minstepensjonister får automatisk brenselstilskudd dersom temperaturen synker under et visst nivå

)Tungvint med disse temp. målingene...men f.eks brenseltilskudd automatisk i vinterhalvåret?

At folk ikke tar kontakt...tilbake til skammen over å være fattig

Hei,

Jo, men når staten betaler regningen (altså, ikke et spesifikt beløp) for de som går "på sosialen", så er jo ikke det et problem.

===

Skammen ved å være fattig skyldes jo at det trossalt er få av dem, og jeg synes ikke staten skulle lage mange fattige, slik at de ikke skal føle skam! *S*

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liza i London

Hei,

Poenget er ikke at "fattigdom ikke finnes i Norge", men at vi må sammenligne oss med andre land, og ikke et kommunistisk ideal som ikke eksisterer.

Med vennlig hilsen

Men hvorfor ikke sammenligne dere med andre oljeland der fattigdommen er helt utryddet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fleiper du med meg nå?

Det håper jeg du gjør.....

Hvorfor tror du Norges røde kors eller sos. kontoret. deler ut jule gratiale?

ÅÅÅÅ selvfølgelig,Vi er en av verdens rikeste land

Hei,

Nei, jeg spør fordi jeg ville vite hvem det er du tenker på når du snakker om fattige? Pensjonister, arbeidsløse, narkomane, aleneforeldre..?

Dette er et ærlig spørsmål for å unngå å snakke forbi hverandre.

Og så lurte jeg på hva du regnet som "fattig"? F. eks. "Under xxxx kr måneden"

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men det eksisterer svært lite i Norge nesten uansett hvem vi sammenligner oss med, bortsett fra Sverige...

Jeg er helt enig i at "ingen fattigdom burde eksistere", og nettopp derfor misliker jeg Frps politikk så sterkt, men samtidig blir det totalt feil å si at "Norge er fælt sammenlignet med et Utopia som aldri har eksistert".

Sannheten er vel at det rent faktisk aldri før har eksistert, på denne jord, et land hvor så stor andrel av befolkningen har hatt det så godt.

Ofte hjeler det å vurdere hva "det sannsynlige alternativet" ville vært, når man bedømmer en situasjon.

Med vennlig hilsen

Sannheten er vel at det rent faktisk aldri før har eksistert, på denne jord, et land hvor så stor andrel av befolkningen har hatt det så godt.

Det kan du si, men det gjelder oss , for faen.

Det har noe med kronekursen å gjøre hvis det skulle hjelpe deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Dorthe,

Det eksisterer i ALLE land! Det du nevner er som å protestere mot at det regner, eller "at vi er mennesker".

Selv de fattige i Norge har en levestandard som folk i svært mange andre land knapt kan drømme om.

40% av jordens befolkning lever på - hva er det? - under 20 kr per dag...

Vi har hus, gratis sykehus, velferdsstat, gratis skole, osv...

Med vennlig hilsen

Jada, vi har hus og mange betaler opptil 10 000 i mnd i husleie.

Vi har gratis sykehus med ventelister opp til flere år.

Vi har også skoler i Oslo hvor ungene ikke kan lese i 3.klasse slik at det eneste alternativet er å sende ungene på privatskole.

Vi har et helsevesen som ikke funker i det hele tatt.

Mange betaler medisiner selv fordi man ikke får det på blå resept.

Noen får ikke mat fordi ingen kan mate dem pga tidsnød selv om kjøleskapet er fullt.

Noen får ikke stått opp av senga fordi ingen har tid til å hjelpe dem.

Osv osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Normen på sosialkontoret i Oslo er 2400 kr for en voksen, to voksne barn og et lite barn etter at husleia og strøm er betalt. Heldigvis er dette bare de 6 første mnd, senere er beløpet større.

I Stavanger er det ca 3600, og ca det samme igjen til hus. Strøm kommer i tillegg.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...