Gå til innhold

NHD- tror psykiateren er blitt lei av meg


Gjest annemoneblomsten

Anbefalte innlegg

Gjest annemoneblomsten

Jeg tror rett og slett jeg bare kutter ut psykiateren min nå. Tror han er blitt lei meg. Han sier at han skal støtte og hjelpe meg ut av den krisa jeg er inne i nå... Men han svarer ikke på henvendelser fra meg. (Telefoner- ennå han har sagt at jeg kan ringe han. Men han ringer IKKE tilbake...)Og han later som ingenting neste gang vi møtes, ennå jeg vet at han har fått beskjeden... I terapitimene virker han totalt uengasjert og ser ut som om at han ikke kan vente til timen er ferdig... Plutselig sier han bare "Vi må stoppe der." Ennå det ikke har gått en "terapitime". Han har andre avtaler som han må rekke...

Vel, jeg tror bare jeg skal gi han litt "avlastning" ved å slutte å gå til han mer... Jeg vet jo intelektuellt sett at jeg burde ha sagt i fra om hva jeg føler...Men jeg klarer ikke. Føler det bedre å la dette gå i stillhet...

Han har helt sikkert mye viktigere ting å ta seg til en timer med meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er ikke NHD, men har et forslag. Kanskje du kunne prøve det samme som meg? Ta med en utskrift av det du har skrevet her? Det er enklere enn å måtte ta seg sammen og si det. Men du kommer ikke videre dersom du ikke tar opp problemene med ham.

Syns dere skal gå gjennom hvordan rammene for terapien skal være på nytt, og hvilke behov du har og hva han kan og ikke kan gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Ikke alt er som det skal være het nei. Jeg gir deg støtte på det.

Men jeg vil introdusere en alternativ forklaring som du kan tenke over:

Å arbeide med mennesker med alvorlige problemer fem dager i uken over mange år kan være meget slitsomt. Etterhvert som en blir mer erfaren får en tildelt stadig "vanskeligere" problemer. I tillegg får en ofte tilleggsoppgaver av administrativ- og eller utredningskarakter. Dette pålegges en av arbeidsgiver uten at arbeidsgiver fritar en for andre arbeidsoppgaver.

Ikke alle arbeidsgivere er dyktige til å ta vare på erfarne medarbeidere, og dermed brenner de ut.

Det kan være at din psykiater ikke er lei av DEG, men av jobben, pasienter, oppgaver rent generellt.

Jeg vet ikke om mine tanker ligger nermere sannheten enn dine. Poenget var bare å få deg til å tenke at det kan være andre forklaringer enn at det er DEG han er lei av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snakk med han

Er ikke NHD, men har et forslag. Kanskje du kunne prøve det samme som meg? Ta med en utskrift av det du har skrevet her? Det er enklere enn å måtte ta seg sammen og si det. Men du kommer ikke videre dersom du ikke tar opp problemene med ham.

Syns dere skal gå gjennom hvordan rammene for terapien skal være på nytt, og hvilke behov du har og hva han kan og ikke kan gjøre.

Jeg synes du skal snakke med psykiateren din. Det kan som NHD sier være at det ikke er deg han er lei av med alle de andre oppgavene han har i tillegg. Ta dine tanker opp med han og hør hva han har å si i sitt forsvar, først da kan du gjøre deg opp en mening om det er verdt å fortsette hos han. Kanskje han slettes ikke vil at du skal slutte for alt du vet. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...