Gå til innhold

Hvem har dere mest tiltro til?

Anbefalte innlegg

Dere som er inne i et behandlingsopplegg mellom lege og psykolog, hvem av dei har dere mest tiltro til? Dette er nok veldig individuelt siden det ofte går på kjemien mellom folk, men det hadde våre morsamt å sett om det vart fleirtall på ei av sidene. Sjølv så greier eg å opne meg mer for legen ein psykologen, men så skal eg slutta sjå psykologen og så det er nok årsaken. For bare håpe at ventetida ikkje er for lang for å få komma inn til ny psykolog. Heldigvis så var det psykologen som tok opp om eg ønskte å bytta siden vi ikkje kom nokon vei, så slapp eg iallefalll å gjøre det sjøl. :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/8646-hvem-har-dere-mest-tiltro-til/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei !!!

Jeg har alltid hatt mest tiltro til leger ... med det er kanskje for at det var de som fikk meg til å innse alvoret i det jeg gjorde...

Men herregud så utrolig mange teite og tåpelige leger som finnes....vi har vel alle sett eksempler på leger som kom inn på medisin på grunnlag av eksepsjonelle karakterer..og som var svært flinke når det gjelder faglig arbeid...MEN--når det kommer til det sosiale (pasientbehandling ) så har de svært liten kompentanse---

Men selvsagt - ingen regler uten unntak...

Angående psykologer så takler jeg liksom ikke det helt , jeg føler at de analyserer alt jeg gjør og sier - og sitter der - livredd for å si og gjøre noe feil og må tenke nøye igjennom alt jeg sier ....

Og etterpå tenker jeg ; "uff , jeg skulle kanskje ikke ha sagt det " , "hmmmmmm..hvorfor hevet hun brynene når jeg sa det..." , "snakket jeg for mye"... alle sånne ting farer gjennom hodet mitt etter en psykolog samtale ......

Noen som tenker på samme måte som meg......???

;)

Hei !!!

Jeg har alltid hatt mest tiltro til leger ... med det er kanskje for at det var de som fikk meg til å innse alvoret i det jeg gjorde...

Men herregud så utrolig mange teite og tåpelige leger som finnes....vi har vel alle sett eksempler på leger som kom inn på medisin på grunnlag av eksepsjonelle karakterer..og som var svært flinke når det gjelder faglig arbeid...MEN--når det kommer til det sosiale (pasientbehandling ) så har de svært liten kompentanse---

Men selvsagt - ingen regler uten unntak...

Angående psykologer så takler jeg liksom ikke det helt , jeg føler at de analyserer alt jeg gjør og sier - og sitter der - livredd for å si og gjøre noe feil og må tenke nøye igjennom alt jeg sier ....

Og etterpå tenker jeg ; "uff , jeg skulle kanskje ikke ha sagt det " , "hmmmmmm..hvorfor hevet hun brynene når jeg sa det..." , "snakket jeg for mye"... alle sånne ting farer gjennom hodet mitt etter en psykolog samtale ......

Noen som tenker på samme måte som meg......???

;)

KJære Fiksert!!!!

Har det akkurat på samme måte som deg!!!!! Føler meg helt dust, føler at psykologen analyserer hvert eneste ord som kommer ut av munnen min. Føler at det jeg sier bare blir teit og dumt, og da klarer jeg ikke å si noe som helst. Snakker bedre med legen min, tror jeg. Har bare vært hos henne 2 ganger, men det var mye lettere å snakke med henne. Hun var liksom mer et menneske.... Så jeg vurderer å prøve å spare sammen 150 kr så jeg kan bestille en ny lege time, kanskje hun kan hjelpe meg.....

Stor klem i fra

Laila Sundgot Schneider, Lege

KJære Fiksert!!!!

Har det akkurat på samme måte som deg!!!!! Føler meg helt dust, føler at psykologen analyserer hvert eneste ord som kommer ut av munnen min. Føler at det jeg sier bare blir teit og dumt, og da klarer jeg ikke å si noe som helst. Snakker bedre med legen min, tror jeg. Har bare vært hos henne 2 ganger, men det var mye lettere å snakke med henne. Hun var liksom mer et menneske.... Så jeg vurderer å prøve å spare sammen 150 kr så jeg kan bestille en ny lege time, kanskje hun kan hjelpe meg.....

Stor klem i fra

Kjære Nedia! Som tidligere får du ned veldig mange tanker og følelser som du sliter med ned i dette forumet. Da du gir uttrykk for at du gjerne vil snakke mer med din lege ser jeg dette som svært viktig for deg,- men at din økonomi angivelig begrenser dette. Det er viktig å vite at du har rett på frikort fra trygdekontoret dersom du har hatt mer enn 1300,- kr i utgifter på legebesøk, medisiner, besøk hos psykolog osv. Kanskje det kunne være til hjelp å kontakte trygdekontoret og din lege da du kanskje har rett på visse stønader i fra trygdekontoret pga langvarig, kronisk sykdom?!

Kjære Nedia! Som tidligere får du ned veldig mange tanker og følelser som du sliter med ned i dette forumet. Da du gir uttrykk for at du gjerne vil snakke mer med din lege ser jeg dette som svært viktig for deg,- men at din økonomi angivelig begrenser dette. Det er viktig å vite at du har rett på frikort fra trygdekontoret dersom du har hatt mer enn 1300,- kr i utgifter på legebesøk, medisiner, besøk hos psykolog osv. Kanskje det kunne være til hjelp å kontakte trygdekontoret og din lege da du kanskje har rett på visse stønader i fra trygdekontoret pga langvarig, kronisk sykdom?!

Hei.

Jeg tror jeg allerede har et frikort, men mamma har det. Vet ikke hvor, og jeg tør ikke spørre om å få det for da vil hun bare begyne å spørre hva jeg skal bruke det til... :(

Vurderer å prøve hardt å fortelle psykologen om at jeg strever med å få i meg nok mat, da vil kanskje hun henvise meg til en lege eller noe sånnt.... For hvis hun henviser så slipper jeg å betale..... Vet ikke jeg...... FOr jeg betaler jo ingenting for å ¨å til psykolog siden jeg ikke er blitt 18 år enda.... Blir 18 i februar, må jeg begynne å betale for psykologtimene mine da (går på BUP)????? For da blir det krise, det har jeg i hvert fall ingen penger til....!

Takk for at du svarer på tankene mine, det betyr svært mye.

Laila Sundgot Schneider, Lege

Hei.

Jeg tror jeg allerede har et frikort, men mamma har det. Vet ikke hvor, og jeg tør ikke spørre om å få det for da vil hun bare begyne å spørre hva jeg skal bruke det til... :(

Vurderer å prøve hardt å fortelle psykologen om at jeg strever med å få i meg nok mat, da vil kanskje hun henvise meg til en lege eller noe sånnt.... For hvis hun henviser så slipper jeg å betale..... Vet ikke jeg...... FOr jeg betaler jo ingenting for å ¨å til psykolog siden jeg ikke er blitt 18 år enda.... Blir 18 i februar, må jeg begynne å betale for psykologtimene mine da (går på BUP)????? For da blir det krise, det har jeg i hvert fall ingen penger til....!

Takk for at du svarer på tankene mine, det betyr svært mye.

Kjære Nedia! Dersom det er vanskelig for deg å be din mor om å få frikortet kan du selv ta direkte kontakt med trygdekontoret å prøve å fortelle hva det gjelder eller ta dette opp med din psykolog- som kan snakke med trygdekontoret for deg eller evt. med din mor. Dersom din psykolog har avtale med trygdekontoret må du ikke betale for timene etter at du er fylt 18år, dersom hun har en henvisning fra lege. Noen ganger må man betale egenandel opptil 1300,- kr, evt noe høyere for 2001, men også dette kan trygdekontoret og din psykolog hjelpe deg med. Det viktigste er at du ikke må avslutte behandlingen pga dårlig økonomi- før du og din psykolog sammen har funnet ut at det er riktig å avslutte terapien. Lykke til med å få oversikten over dine rettigheter og hjelp til det!

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...