Gå til innhold

Hva er alvorlig nok?


Gjest Alex P

Anbefalte innlegg

Jeg er 18 år og har lenge vært deprimert. Egentlig helt siden 12 års alderen. Har bare trodd at det har vært vanlige tenåringsproblemer. Skjønner nå at det kanskje er litt mer enn som så da jeg en gang var nær med å ende livet. Har mistet tre kjære i løpet av tre år. Det verste var da pappa døde i år. Ting har ikke blitt noe bedre med andre ord. Jeg vet at jeg ikke har tillatt meg å sørge. Vil ikke være en byrde til de rundt meg, men jeg holder på å sprekke. Jeg må få det ut. Jeg vil ikke prate om det med noen av mine venner eller familie. Vil helst snakke med en fremmed. Derfor lurer jeg på om det er "for lite smerte" til å oppsøke psykolog? Og hvem (hvilken type psykolog) bør man kontakte? Må man snakke med fastlegen sin for å få henvisning til psykolog eller kan man unngå dette?

Vennlig hilsen Alex

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Dette er alvorlig nok.

Du bør få en henvisning fra allmennlegen din. Dette har flere fordeler: Du får time raskere, det blir billigere og du har en der som kjenner saken om du skulle få tilbakefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...