Gjest licell Skrevet 5. november 2000 Del Skrevet 5. november 2000 Hei! Jeg har nå sv.permisjon. Skal snart begynne på jobb. Klarer ikke å tenke klart,og har problemer med språke. Jeg føler meg helt på "bærtur". Jeg tenker med gru, på alt jeg har å ta igjenn på jobb (rutiner osv.). Jeg har en jobb, der tempoet er høyt og det er mange som kommer å går. Konsentrasjonen må være stabil, noe jeg føler at jeg ikke har, på dette tidspunkt. Jeg hvet at kroppen min vil være på jobb, men hode mitt vil være hjemme. Jeg lever meg inn i mitt barns verden og tenker stort sett på han. Far er mye hjemme og er veldig flink med barne. Det var ikke så ille, med første mann. Håper på svar! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/8709-ammet%C3%A5ka/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 5. november 2000 Del Skrevet 5. november 2000 Jeg kopierer et svar fra 19.07.00 hvor en kvinne spurte nesten samme spørsmål som det du gjør. Hun mente at hun hadde for dårlig konsentrasjonsevne til å kunne begynne i jobb igjen etter et års fødselspermisjon: Mulig enkelte vil oppfatte meg som svært biologisk orientert og/eller konservativ med dette innlegget, men her er min overbevisning: Graviditet, fødsel og amming endrer kvinnens psyke i betydelig grad. Tenk bare følelsen for et fremmed barns oppkast i motsetning ditt eget barns. Om du ser på forum for barn og graviditet, vil du dersom du ikke vet bedre, spekulere på hva slags personligheter som skriver der. Jeg er overbevist om at det er et representativt utvalg av norske kvinner. De var tidligere interessert i politikk, samfunnsforhold, pedagogikk, webdesign, hage, u-hjelp, helsevesen, idrett, miljøvern: kort sagt interessert i verden. Nå er de interessert i SF-mål, slimpropper, parkdresser, bleier, utslett på rompa, gulping, når en kan begynne med grøt osv. Denne endring av fokus for interesse er ekstremt viktig og helt nødvendig for barnet/yngelpleien. Selv om den norske svangerskapspermisjonen er ett år, trenger det ikke å bety at alle mødres psyke innretter seg etter denne. Tiden er kanskje ikke inne for alle til å interessere seg for verden utenfor. Uten interesse heller ingen konsentrasjon. Dette er min forklaring på det :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/8709-ammet%C3%A5ka/#findComment-40988 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.