Gå til innhold

INNLEGGELSE???(lege)


Fiksert

Anbefalte innlegg

Herregud , idag var jeg hos legen ...

OG hun mente at jeg burde innlegges på medisinsk avdeling ....herregud ... det er jo helt sprøtt.. Jeg som er så frisk - har en BMI på 17.. spiser ganske mye samt jeg drikker endel..

Grunnen til at jeg burde legges inn var visstnok at jeg sannsynligvis hadde store elektrolyttforstyrrelser , da spes . Kalium.. pga , inntak av store mengder Furix ...+ at jeg hadde et blodtrykk på 55/140..(hva vil det si??)

Men hun kunne ikke ta blodprøve der og da (for jeg var på helsestasjon for ungdom ) ...men hun sa at jeg snarest mulig burde komme meg til lege og fått tatt bp ...

Men....hva skal jeg gjøre - jeg vil da ikke inn på sykehus igjen ... Herregud... og jeg føler meg ganske bra i kroppen også ... er ikke spes dårlig noen plass.... Hvordan kan hun da si at jeg burde innlegges???

Uff....dette ble bare rols.....

;-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Laila Sundgot Schneider, Lege

Kjære Fiksert! Selv om du føler deg "frisk" viser de undersøkelsene som du har gjort hos legen at det er grunn til bekymring vedrørende din helsetilstand. Store elektrolyttforstyrrelser som ofte ved spiseforstyrrelser skyldes brekninger, misbruk av avføringsmedisiner eller vanndrivende kan føre til alvorlige symptomer, skader på kroppen. Mangel på kalium (hypokalemi) er mer vanlig å finne ved sf og kan føre til uregelmessig hjerterytme, økt puls, kramper, lammelser, slapphet, nedsatt nyrekonsentrasjonsevne, forstyrrelse i blodsukkeret for å nevne noen av de symptomene som kan inntreffe. Det er normalt å ha et blodtrykk på 120/80 ( hos deg 140/55) for voksne , friske mennesker, - men dette kan variere noe. Dersom legen din vurderer at du trenger innleggelse bør du absolutt følge han/hennnes råd ! Husk at en innleggelse skal være til hjelp for deg,- og er ikke tenkt som straff. Lykke til med å ta vare på deg selv og kroppen din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laila Sundgot Schneider, Lege

Kjære Fiksert! Selv om du føler deg "frisk" viser de undersøkelsene som du har gjort hos legen at det er grunn til bekymring vedrørende din helsetilstand. Store elektrolyttforstyrrelser som ofte ved spiseforstyrrelser skyldes brekninger, misbruk av avføringsmedisiner eller vanndrivende kan føre til alvorlige symptomer, skader på kroppen. Mangel på kalium (hypokalemi) er mer vanlig å finne ved sf og kan føre til uregelmessig hjerterytme, økt puls, kramper, lammelser, slapphet, nedsatt nyrekonsentrasjonsevne, forstyrrelse i blodsukkeret for å nevne noen av de symptomene som kan inntreffe. Det er normalt å ha et blodtrykk på 120/80 ( hos deg 140/55) for voksne , friske mennesker, - men dette kan variere noe. Dersom legen din vurderer at du trenger innleggelse bør du absolutt følge han/hennnes råd ! Husk at en innleggelse skal være til hjelp for deg,- og er ikke tenkt som straff. Lykke til med å ta vare på deg selv og kroppen din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...