hanni1365379972 Skrevet 8. november 2000 Del Skrevet 8. november 2000 Hei. jeg skriver ikke her så ofte, men jeg er innom i blant og leser innlegg. Jeg begynner å bli ganske sliten av å være spiseforstyrra nå. Har hatt anorektiske tendenser i 9 år nå, og jeg aner ikke hvordan jeg skal klare å slutte med det. Jeg har ikke vært veldig undervektig på 7 år, men jeg er fremdeles veldig opptatt av hva jeg spiser - og i perioder er det vanskelig, sånn som nå. Jeg tenker mye på hva som kan være årsaken til det. Akkurat nå er jeg ganske lei meg for jeg føler at jeg ikke har noen ordentlig nære venner. Ingen har ringt meg på over en uke - og jeg opplever at venner finner på ting uten å spørre meg. Jeg er ganske sårbar på det området, for jeg tror at ensomhet var mye av årsaken til at jeg utviklet en spiseforstyrrelse da jeg var 15. Når ting går meg veldig i mot, eller når jeg føler meg ensom - spiser jeg mindre - kanskje for å passe inn i et eller annet bilde som jeg har skapt selv - som jeg innbiller meg er hva som skal til for at alt skal løse seg. (Litt kronglete formulert). Jeg har en kjempeflott kjæreste, som bryr seg masse om meg, og som selvsagt er bekymra i perioder som nå. Men det teller liksom ikke - for jeg er så flink til å la det jeg er trist for overskygge alt annet. Jeg trodde egentlig jeg skulle få begynne i gruppe-terapi denne høsten, men så ble ikke det noe av. Er lei av psykologer og psykiatere - orker ikke det en gang til. Jeg føler at jeg absolutt ikke er syk nok! Hverken til psyk-hjelp eller til gruppe. Jeg er hverken frisk eller syk, så jeg føler at jeg faller mellom to stoler. Uff, dette ble langt... Håper at noen har tatt seg tid til å lese likevel. Blir glad for svar.... Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/8997-nedover-igjen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laila Sundgot Schneider, Lege Skrevet 8. november 2000 Del Skrevet 8. november 2000 Kjære hanni! Hvis jeg forstår deg riktig har du allerede gått i terapi, og føler at du kanskje ikke har fått den hjelpen du har hatt behov for. Likevel er det viktig å vite at man ikke trenger være "syk, dvs. ha noe spesiell medisinsk diagnose" for å få lov til å gå i terapi. Samtaleterapi skal være til hjelp for ethvert menneske som ønsker å få en bedre forståelse av seg selv, få en personlig vekst. Du har slitt med ditt spiseproblem i mange år og jeg skjønner at du har det tøft. Du lurer på hvorfor du sliter, du føler deg ensom, men du har heldigvis en person du er glad i og som hjelper så godt han kan. Det er viktig å ta vare på de positive tankene, følelsene, prøve å fokusere på dem- så langt det er mulig. Du nevner gruppeterapi og jeg synes det høres veldig fornuftig ut- dersom du kunne få et tilbud. Mange har hatt glede og nytte med å bli kjent med andre i samme situasjon og sammen jobbe mot en forandring. Jeg vil også råde deg til å kontakte Interessegruppa for kvinner med spiseforstyrrelser- IKS, tlf. 22422222 eller Anorexia/Bulimia-foreningen-ABF, tlf.55326260 som kan gi deg informasjon og råd om hvor du kan søke videre hjelp, knytte kontakt osv., lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/8997-nedover-igjen/#findComment-42096 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laila Sundgot Schneider, Lege Skrevet 8. november 2000 Del Skrevet 8. november 2000 Kjære hanni! Hvis jeg forstår deg riktig har du allerede gått i terapi, og føler at du kanskje ikke har fått den hjelpen du har hatt behov for. Likevel er det viktig å vite at man ikke trenger være "syk, dvs. ha noe spesiell medisinsk diagnose" for å få lov til å gå i terapi. Samtaleterapi skal være til hjelp for ethvert menneske som ønsker å få en bedre forståelse av seg selv, få en personlig vekst. Du har slitt med ditt spiseproblem i mange år og jeg skjønner at du har det tøft. Du lurer på hvorfor du sliter, du føler deg ensom, men du har heldigvis en person du er glad i og som hjelper så godt han kan. Det er viktig å ta vare på de positive tankene, følelsene, prøve å fokusere på dem- så langt det er mulig. Du nevner gruppeterapi og jeg synes det høres veldig fornuftig ut- dersom du kunne få et tilbud. Mange har hatt glede og nytte med å bli kjent med andre i samme situasjon og sammen jobbe mot en forandring. Jeg vil også råde deg til å kontakte Interessegruppa for kvinner med spiseforstyrrelser- IKS, tlf. 22422222 eller Anorexia/Bulimia-foreningen-ABF, tlf.55326260 som kan gi deg informasjon og råd om hvor du kan søke videre hjelp, knytte kontakt osv., lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/8997-nedover-igjen/#findComment-48972 Del på andre sider Flere delingsvalg…
hanni1365379972 Skrevet 8. november 2000 Forfatter Del Skrevet 8. november 2000 Kjære hanni! Hvis jeg forstår deg riktig har du allerede gått i terapi, og føler at du kanskje ikke har fått den hjelpen du har hatt behov for. Likevel er det viktig å vite at man ikke trenger være "syk, dvs. ha noe spesiell medisinsk diagnose" for å få lov til å gå i terapi. Samtaleterapi skal være til hjelp for ethvert menneske som ønsker å få en bedre forståelse av seg selv, få en personlig vekst. Du har slitt med ditt spiseproblem i mange år og jeg skjønner at du har det tøft. Du lurer på hvorfor du sliter, du føler deg ensom, men du har heldigvis en person du er glad i og som hjelper så godt han kan. Det er viktig å ta vare på de positive tankene, følelsene, prøve å fokusere på dem- så langt det er mulig. Du nevner gruppeterapi og jeg synes det høres veldig fornuftig ut- dersom du kunne få et tilbud. Mange har hatt glede og nytte med å bli kjent med andre i samme situasjon og sammen jobbe mot en forandring. Jeg vil også råde deg til å kontakte Interessegruppa for kvinner med spiseforstyrrelser- IKS, tlf. 22422222 eller Anorexia/Bulimia-foreningen-ABF, tlf.55326260 som kan gi deg informasjon og råd om hvor du kan søke videre hjelp, knytte kontakt osv., lykke til! Jeg er veldig skeptisk til å søke hjelp en gang til, for jeg føler virkelig at det er andre som behøver den mer enn meg. Jeg har liksom funnet meg litt i at jeg kommer til å bare ha det sånn framover. Når det gjelder IKS er jeg allerede medlem der, og det var der jeg fikk avslag på gruppe. (Fikk ikke vite noen grunn, og jeg hadde fått forhåpninger om at alt skulle gå i boks - tror selv at det var fordi jeg ikke var syk nok) Jeg har vært hos 5 ulike terapeuter, og har sluttet hos alle. Tror nok kanskje jeg egentlig ikke vil bli frisk helt - men jeg føler at jeg trenger hjelp på et vis. Men jeg har en veldig motvilje mot individualterapi nå. Tror ikke jeg orker med det første. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/8997-nedover-igjen/#findComment-42119 Del på andre sider Flere delingsvalg…
hanni1365379972 Skrevet 8. november 2000 Forfatter Del Skrevet 8. november 2000 Kjære hanni! Hvis jeg forstår deg riktig har du allerede gått i terapi, og føler at du kanskje ikke har fått den hjelpen du har hatt behov for. Likevel er det viktig å vite at man ikke trenger være "syk, dvs. ha noe spesiell medisinsk diagnose" for å få lov til å gå i terapi. Samtaleterapi skal være til hjelp for ethvert menneske som ønsker å få en bedre forståelse av seg selv, få en personlig vekst. Du har slitt med ditt spiseproblem i mange år og jeg skjønner at du har det tøft. Du lurer på hvorfor du sliter, du føler deg ensom, men du har heldigvis en person du er glad i og som hjelper så godt han kan. Det er viktig å ta vare på de positive tankene, følelsene, prøve å fokusere på dem- så langt det er mulig. Du nevner gruppeterapi og jeg synes det høres veldig fornuftig ut- dersom du kunne få et tilbud. Mange har hatt glede og nytte med å bli kjent med andre i samme situasjon og sammen jobbe mot en forandring. Jeg vil også råde deg til å kontakte Interessegruppa for kvinner med spiseforstyrrelser- IKS, tlf. 22422222 eller Anorexia/Bulimia-foreningen-ABF, tlf.55326260 som kan gi deg informasjon og råd om hvor du kan søke videre hjelp, knytte kontakt osv., lykke til! Jeg er veldig skeptisk til å søke hjelp en gang til, for jeg føler virkelig at det er andre som behøver den mer enn meg. Jeg har liksom funnet meg litt i at jeg kommer til å bare ha det sånn framover. Når det gjelder IKS er jeg allerede medlem der, og det var der jeg fikk avslag på gruppe. (Fikk ikke vite noen grunn, og jeg hadde fått forhåpninger om at alt skulle gå i boks - tror selv at det var fordi jeg ikke var syk nok) Jeg har vært hos 5 ulike terapeuter, og har sluttet hos alle. Tror nok kanskje jeg egentlig ikke vil bli frisk helt - men jeg føler at jeg trenger hjelp på et vis. Men jeg har en veldig motvilje mot individualterapi nå. Tror ikke jeg orker med det første. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/8997-nedover-igjen/#findComment-48995 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Foxi Skrevet 9. november 2000 Del Skrevet 9. november 2000 Vil bare si at du ikke er alene med det du føler. Og det er mange som tenker på deg her på forumet. Og det er mange som leser innlegget ditt selvom de ikke svarer. Det er mange som har det på samme måten, og vet hvordan du har det. Fint at du har en kjæreste som støtter deg. Jeg har det jeg og, og uten ham vet ikke jeg hva jeg ville ha gjort. Håper det går bedre med deg framover! Du kan jo maile meg hvis du har lyst. [email protected] Ønsker deg lykke til! Stoor varm klem fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/8997-nedover-igjen/#findComment-42865 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Foxi Skrevet 9. november 2000 Del Skrevet 9. november 2000 Vil bare si at du ikke er alene med det du føler. Og det er mange som tenker på deg her på forumet. Og det er mange som leser innlegget ditt selvom de ikke svarer. Det er mange som har det på samme måten, og vet hvordan du har det. Fint at du har en kjæreste som støtter deg. Jeg har det jeg og, og uten ham vet ikke jeg hva jeg ville ha gjort. Håper det går bedre med deg framover! Du kan jo maile meg hvis du har lyst. [email protected] Ønsker deg lykke til! Stoor varm klem fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/8997-nedover-igjen/#findComment-49741 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.