Gå til innhold

amalgan


sukram

Anbefalte innlegg

er det mulig å få panikkangst på grunn av amalganfyllinger?

Har skiftet plombene over en 10 års periode, symptomene ble nesten borte.Har nå fått nye amalganfyllinger etter å ha skiftet tannlege. Hver gang jeg går til tannlegen og plomberer med amalgan blir angstproblemene verre.Samtidig får jeg isning i tennene og smerter i tannkjøttet. Håper du svarer meg på dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

er det mulig å få panikkangst på grunn av amalganfyllinger?

Har skiftet plombene over en 10 års periode, symptomene ble nesten borte.Har nå fått nye amalganfyllinger etter å ha skiftet tannlege. Hver gang jeg går til tannlegen og plomberer med amalgan blir angstproblemene verre.Samtidig får jeg isning i tennene og smerter i tannkjøttet. Håper du svarer meg på dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg har aldri noe sted sett nevnt en sammenheng mellom amalgam og panikkangst.

For ca 10 år siden var amalgam som årsak til sykdom svært på moten. Flere av mine pasienter oppsøkte en kvakksalver i Trondheim som uten unntak målte "alt for høy tannstrøm" i tennene til pasientene.

Har inntrykk av at andre sykdommer er mer på moten for tiden. Via candidasyndromer og CFS (chronic fatigue syndrome) er dette et felt i stadig utvikling.

Den eneste seriøse undersøkelsen om amalgam som jeg kjenner, stammer fra Sverige. Den viste at på gruppenivå hadde personer med amalgamfyllinger bedre helse enn de uten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg har aldri noe sted sett nevnt en sammenheng mellom amalgam og panikkangst.

For ca 10 år siden var amalgam som årsak til sykdom svært på moten. Flere av mine pasienter oppsøkte en kvakksalver i Trondheim som uten unntak målte "alt for høy tannstrøm" i tennene til pasientene.

Har inntrykk av at andre sykdommer er mer på moten for tiden. Via candidasyndromer og CFS (chronic fatigue syndrome) er dette et felt i stadig utvikling.

Den eneste seriøse undersøkelsen om amalgam som jeg kjenner, stammer fra Sverige. Den viste at på gruppenivå hadde personer med amalgamfyllinger bedre helse enn de uten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tannpleier

Allergiske reaksjoner grunnet amalgam er svært sjelden. Hvis du har dette, vil du oftest kunne se røde områder i tannkjøttet som ligger inntil den aktuelle tannen. Problemet ditt kan enkelt løses ved å ikke legge amalgam, men et annet fyllingsmateriale, f.eks. plast, som også er penere på fargen, nemlig hvit. Amalgamfyllingene du har kan lett byttes ut, det er bare å kontakte tannlegen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tannpleier

Allergiske reaksjoner grunnet amalgam er svært sjelden. Hvis du har dette, vil du oftest kunne se røde områder i tannkjøttet som ligger inntil den aktuelle tannen. Problemet ditt kan enkelt løses ved å ikke legge amalgam, men et annet fyllingsmateriale, f.eks. plast, som også er penere på fargen, nemlig hvit. Amalgamfyllingene du har kan lett byttes ut, det er bare å kontakte tannlegen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...