Gå til innhold

Forskjell på sårbarhet gutter og jenter?(NHD)


Gjest Påsan

Anbefalte innlegg

Hei

Ser det er en som spør om hva som er best for barna i forhold til skilsmisse. Inl:

Barn og skilsmisse psykriater og andre?

Er selv i nøyaktig samme situasjon men har gutter i steden for jenter. Er det noen forskjell på sårbarhet og eventuell alder der det er minst gunstig mellom de to kjønn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Ser det er en som spør om hva som er best for barna i forhold til skilsmisse. Inl:

Barn og skilsmisse psykriater og andre?

Er selv i nøyaktig samme situasjon men har gutter i steden for jenter. Er det noen forskjell på sårbarhet og eventuell alder der det er minst gunstig mellom de to kjønn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Det er en teori om at spesielt for gutter er fars betydning voksende med økende alder.

Jeg tror derfor at spesielt gutter er sårbare for tap av far fra starten av tenårene og oppover. Selvsagt forutsatt at det er en far som har noe positivt å bidra med.

Ved samlivsbrudd i denne tiden tror jeg det er spesielt viktig at samværet med far bevares enten ved at far har den daglige omsorgen eller ved hyppig samvær. Jeg understreker igjen at dette gjelder for de fedre som er friske på sjelen og som ønsker å prioritere barna. Jeg er klar over at det finnes både fedre og mødre som er mer skadelige enn nyttige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Det er en teori om at spesielt for gutter er fars betydning voksende med økende alder.

Jeg tror derfor at spesielt gutter er sårbare for tap av far fra starten av tenårene og oppover. Selvsagt forutsatt at det er en far som har noe positivt å bidra med.

Ved samlivsbrudd i denne tiden tror jeg det er spesielt viktig at samværet med far bevares enten ved at far har den daglige omsorgen eller ved hyppig samvær. Jeg understreker igjen at dette gjelder for de fedre som er friske på sjelen og som ønsker å prioritere barna. Jeg er klar over at det finnes både fedre og mødre som er mer skadelige enn nyttige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...