Gå til innhold

NHD - Prater bare om sykdom


Gjest barndomsvenninne

Anbefalte innlegg

Gjest barndomsvenninne

Hallo! Har ei venninne som er vanvittig fiksert på sykdomsprat. ALT dreier seg om det! Hun, mannen og barna deres er alle syke, etter hennes mening. Og det dreier seg om alle mulige slags lidelser... Hun har vært til behandling innen psykiatrien. Først sa hun at de var kjempeflinke der og gjorde en god jobb sammen med henne., nå er alt dritt som de gjorde! Og jeg tror ikke det er noen instanser innen helsevesenet hun ikke har vært borti... Også alternativ medisin "til den store gullmedaljen...Men ALLE gjør jo feil... Prøver å peile samtalene over på andre tema, men det er SVÆRT vanskelig....

Jeg aner ikke hvordan jeg skal takle dette, jeg prøver å være en "snill" venninne fordi "alle andre" er så fæle og lite forsåelsesfulle mot henne. Jeg sier ikke henne i mot, men lytter til henne.. Og hun "sluker" meg nesten... I utgangspunktet føler jeg ikke det er min oppgave å "korrigere" henne, men jeg synes jo dette er litt slitsomt da...Hun rakker ned på samboeren sin en masse overfor meg fordi han ikke tror på disse ideene hennes... Men hun virker jo også meget overbevisende i hennes berettninger..

Hjelp...Hva bør jeg gjøre..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest barndomsvenninne

Hallo! Har ei venninne som er vanvittig fiksert på sykdomsprat. ALT dreier seg om det! Hun, mannen og barna deres er alle syke, etter hennes mening. Og det dreier seg om alle mulige slags lidelser... Hun har vært til behandling innen psykiatrien. Først sa hun at de var kjempeflinke der og gjorde en god jobb sammen med henne., nå er alt dritt som de gjorde! Og jeg tror ikke det er noen instanser innen helsevesenet hun ikke har vært borti... Også alternativ medisin "til den store gullmedaljen...Men ALLE gjør jo feil... Prøver å peile samtalene over på andre tema, men det er SVÆRT vanskelig....

Jeg aner ikke hvordan jeg skal takle dette, jeg prøver å være en "snill" venninne fordi "alle andre" er så fæle og lite forsåelsesfulle mot henne. Jeg sier ikke henne i mot, men lytter til henne.. Og hun "sluker" meg nesten... I utgangspunktet føler jeg ikke det er min oppgave å "korrigere" henne, men jeg synes jo dette er litt slitsomt da...Hun rakker ned på samboeren sin en masse overfor meg fordi han ikke tror på disse ideene hennes... Men hun virker jo også meget overbevisende i hennes berettninger..

Hjelp...Hva bør jeg gjøre..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje litt uheldig med overskriften, men men..

Kjære barndomsvenninne..

For det første synes jeg overskriften din var helt herlig :D

For det andre, og kanskje det viktigste: -hva med å konfrontere henne med din oppfattelse av situasjonen? Hva med å være ærlig? Ja,-hun vil sannsynligvis føle at du tråkker henne på tærne. Men jeg tror at -er hun et voksent oppegående menneske så tar hun det til seg og forsøker gjøre noe med det (...men du kjenner henne bedre enn meg må du huske:) ).

Uansett hva du måtte bestemme deg for... Lykke til!!

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje litt uheldig med overskriften, men men..

Kjære barndomsvenninne..

For det første synes jeg overskriften din var helt herlig :D

For det andre, og kanskje det viktigste: -hva med å konfrontere henne med din oppfattelse av situasjonen? Hva med å være ærlig? Ja,-hun vil sannsynligvis føle at du tråkker henne på tærne. Men jeg tror at -er hun et voksent oppegående menneske så tar hun det til seg og forsøker gjøre noe med det (...men du kjenner henne bedre enn meg må du huske:) ).

Uansett hva du måtte bestemme deg for... Lykke til!!

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg synes du skal konfrontere henne med det.

Adferden er skadelig for henne. Hun mister meget raskt alle venner.

Adferden er ekstremt skadelig for barna hennes. Hun skaper jo engstelige hypokondere!

Print gjerne ut ditt og mitt innlegg og vis de til henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg synes du skal konfrontere henne med det.

Adferden er skadelig for henne. Hun mister meget raskt alle venner.

Adferden er ekstremt skadelig for barna hennes. Hun skaper jo engstelige hypokondere!

Print gjerne ut ditt og mitt innlegg og vis de til henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...