Gå til innhold

Helsikes nordmenn - gale alle sammen!


Gjest LisaF

Anbefalte innlegg

Nei, det er faktisk ikke overdrivelse.

I det øyeblikket man bevisst fengsler uskyldige "just in case" så er vi ikke bedre enn andre som fengsler uskyldige - det være seg Irak, Afghanistan eller andre.

Les "Animal Farm" av George Orwell, så ser du hvordan revolusjonen ender med helvete - nettopp fordi man gjorde "godt begrunnede unntak".

Med vennlig hilsen

Ditt syn på innvandring er skremmende. Det vil i praksis bety at man legger landet fullstendig åpent for alle som av ulike årsaker kan tenke seg å dele vår velferd.

Det skal ikke mye fantasi til å forestille seg at dette vil bli populært, og ganske raskt ødelegge våre samfunnsstrukturer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 189
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    56

  • petter smart

    37

  • Goliath

    29

  • MsSophie

    8

Mest aktive i denne tråden

Ditt syn på innvandring er skremmende. Det vil i praksis bety at man legger landet fullstendig åpent for alle som av ulike årsaker kan tenke seg å dele vår velferd.

Det skal ikke mye fantasi til å forestille seg at dette vil bli populært, og ganske raskt ødelegge våre samfunnsstrukturer.

Nei - det betyr av vi behandler mennesker anstendig, og antar folk er uskyldige inntil det motsatte er bevist.

Det som er skremmende her er hvor lett folk er villige til å ofre andre menneskers helt fundamentale rettigheter.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei - det betyr av vi behandler mennesker anstendig, og antar folk er uskyldige inntil det motsatte er bevist.

Det som er skremmende her er hvor lett folk er villige til å ofre andre menneskers helt fundamentale rettigheter.

Med vennlig hilsen

Ja, som f.eks eiendomsretten. jfr. progressive skatter.... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er irrelevant om den er "midlertidig"! Man fengsler ikke uskyldige!

Folk som har biler med store motorer er sikkert skyldige i flere fartsovertredelser enn andre. Skal vi ta fra alle dem førerkortet "i noen uker"?

Ditt forslag (som du repeterer i det uendelige) er akkurat like tåpelig.

Med vennlig hilsen

Har lest innleggene i denne tråden nå, og det har vært svært fornøyelig.

Sør - det du sutrer og klager over at andre "slemminger" gjør med deg av og til, må du ha gjort noen titalls ganger her:-)

Interessant hvor prinsippfast du er i innholdet i din argumentasjon, samtidig som du er svært prinsippløs når det gjelder å gjøre det du klager på andre for at de gjør.

Er du en slik "gjør som jeg sier, og ikke som jeg gjør" type?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest innleggene i denne tråden nå, og det har vært svært fornøyelig.

Sør - det du sutrer og klager over at andre "slemminger" gjør med deg av og til, må du ha gjort noen titalls ganger her:-)

Interessant hvor prinsippfast du er i innholdet i din argumentasjon, samtidig som du er svært prinsippløs når det gjelder å gjøre det du klager på andre for at de gjør.

Er du en slik "gjør som jeg sier, og ikke som jeg gjør" type?

Diskuter sak, og ikke "Sør".

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diskuter sak, og ikke "Sør".

Med vennlig hilsen

He-he....forstår du hva jeg mener?

Hvilken sak er det du ønsker jeg skal diskutere?

Sakene/innleggene dine der du karakteriserer og kritiserer andre personlig, eller det du av og til også skriver om en "sak" som ikke også går på personkarakteristikker?

Sistnevnte er det mindre av enn førstnevnte....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

He-he....forstår du hva jeg mener?

Hvilken sak er det du ønsker jeg skal diskutere?

Sakene/innleggene dine der du karakteriserer og kritiserer andre personlig, eller det du av og til også skriver om en "sak" som ikke også går på personkarakteristikker?

Sistnevnte er det mindre av enn førstnevnte....

Diskuter sak, og ikke "Sør".

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man først avviker fra prinsippet om at man ikke skal fengsle uskyldige (enten det er snakk om "innvandrere" eller "menn" eller ....) så er det bare en diskusjon om detaljene.

At vi er "bedre enn Irak" er en mager trøst! Irak er ikke noen ønskelig standard for en rettsstat.

Med vennlig hilsen

Internering i en kort periode til vi kan finne ut hvem disse personene faktisk er, om de er farlige, om de skal få opphold eller ikke er ikke det samme som fengsling.

At du mener Irak er en dårlig standard er litt rart da du er så meget imot et angrep på Irak for å få fjernet grunnen til dette, nemlig Saddam Hussein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er irrelevant om den er "midlertidig"! Man fengsler ikke uskyldige!

Folk som har biler med store motorer er sikkert skyldige i flere fartsovertredelser enn andre. Skal vi ta fra alle dem førerkortet "i noen uker"?

Ditt forslag (som du repeterer i det uendelige) er akkurat like tåpelig.

Med vennlig hilsen

Hadde det hjulpet å ta fra noen førerkortet i en kort periode for å redusere antall ulykker drastisk hadde en kunnet vurdere det. Det hjelper uansett ikke. Sammenlign det heller med personer som pga farlig kjøring har blitt fratatt førerkortet, disse må være uten førerkort for en periode. Kunne en si dette om en spesiell gruppe i en avgrenset periode kunne det blitt gjort i større grad enn i dag.

Mitt forslag er ikke fengsling, ikke internering heller, bare redusert bevegelsesfrihet. Det er en liten pris å betale for å komme til Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diskuter sak, og ikke "Sør".

Med vennlig hilsen

Hvilken sak er det du ønsker jeg skal diskutere?

Sakene/innleggene dine der du karakteriserer og kritiserer andre personlig, eller det du av og til også skriver om en "sak" som ikke også går på personkarakteristikker?

Sistnevnte er det mindre av enn førstnevnte....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...