Gå til innhold

Helsikes nordmenn - gale alle sammen!


Gjest LisaF

Anbefalte innlegg

Snakker du om straffeloven nå Sør, eller snakker vi om de krav vi skal sette til asylsøkere/innvandrere for at de skal få bli her i landet?

Straffeloven er lik for alle.

Forskjellige krav settes til alle forskjellige grupper av mennesker her i landet, så jeg kan ikke se hvorfor ikke egne krav kan settes til asylsøkere/innvandrere?

Hvor er problemet Sør?

Svar: det finnes ingen, men du forsøker å lage ett - for du liker ikke at ikke alle er enige med deg.

I dette har jeg langt mer støtte fra innvandrere generelt, enn du er i nærheten av å ha.

Hvorfor? Jo - fordi du kun støttes av de få kriminelle innvandrerne, mens jeg (mine meninger) støttes av det store flertallet av lovlydige innvandrere.

Synes vel egentlig at du burde ta deg litt bedre av Krekar....

Takk!

Du blir faktisk enda mindre overbevisende når du forsøker å bortforklare deg.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 189
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    56

  • petter smart

    37

  • Goliath

    29

  • Grip

    8

Mest aktive i denne tråden

Det finnes i overkant av 4 millioner nordmenn. Du drar frem en idiot og skriver i overskriften at vi er gale alle sammen. Er det bare jeg som syns du er komisk?

Sannsynligheten for at det er en etnisk nordmann som rølper rundt i fylla ombord i flymaskiner, er tilnærmet 100%. Det er bare kort tid siden den forrige fikk 25000 i bot for samme forhold. Dette er noe vi kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vet vi at denne nordmannen ikke har utenlands opprinnelse? Det står ikke at han er etnisk norsk. Avisene har jo ofte fått kjeft for å skrive at en person som har gjort noe galt har utenlandsk opprinnelse. Kanskje de lot være denne gangen.

Dette er en etnisk norsk spesialitet. Hadde det vært en edru nordmann, da ville jeg hatt mine tvil. Drita full, det er oss det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk!

Du blir faktisk enda mindre overbevisende når du forsøker å bortforklare deg.

Med vennlig hilsen

Skal da gjøre det enklere for deg, siden du tydligvis kun kan klare en setning eller to av gangen.

Snakker du om straffeloven, eller snakker du om krav generelt Sør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal da gjøre det enklere for deg, siden du tydligvis kun kan klare en setning eller to av gangen.

Snakker du om straffeloven, eller snakker du om krav generelt Sør?

Jeg snakker om lovpålagte krav. F. eks. at det stilles krav til innvandrere for at det skal få sosialhjelp som det ikke stilles til etniske nordmenn.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakker om lovpålagte krav. F. eks. at det stilles krav til innvandrere for at det skal få sosialhjelp som det ikke stilles til etniske nordmenn.

Med vennlig hilsen

Med fare for å gjenta meg selv, så er min egen mening da som følger:

Straffeloven er lik for alle.

Forskjellige krav settes til alle forskjellige grupper av mennesker her i landet, så jeg kan ikke se hvorfor ikke egne krav kan settes til asylsøkere/innvandrere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med fare for å gjenta meg selv, så er min egen mening da som følger:

Straffeloven er lik for alle.

Forskjellige krav settes til alle forskjellige grupper av mennesker her i landet, så jeg kan ikke se hvorfor ikke egne krav kan settes til asylsøkere/innvandrere?

Og hvis slike krav er lovpålagte, og gjeldende basert på foreldrenes fødested, religion, hudfarge eller annet, så er det åpenbart diskriminering.

Samt at å forfekte "integrasjon" når man har "to lovverk" (et regelverk for "oss" og et for "dem") er åpenbart dødfødt.

Min posisjon er enkel: man behandler alle likt i utgangspunket, og forskjellsbehandling er kun basert på "individuelle handlinger" vedkommende har gjort.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvis slike krav er lovpålagte, og gjeldende basert på foreldrenes fødested, religion, hudfarge eller annet, så er det åpenbart diskriminering.

Samt at å forfekte "integrasjon" når man har "to lovverk" (et regelverk for "oss" og et for "dem") er åpenbart dødfødt.

Min posisjon er enkel: man behandler alle likt i utgangspunket, og forskjellsbehandling er kun basert på "individuelle handlinger" vedkommende har gjort.

Med vennlig hilsen

Helt uenig med deg.

De individuelle handlingene har de allerede utført. De har søkt om opphold i Norge.

Dette har intet med foreldrenes fødested, religion, hudfarge eller annet å gjøre annet enn at de ikke er norske statsborgere, så det er åpenbart ikke diskriminering.

Søker jeg opphold/jobb på en oljeboreplattform så er det visse krav jeg må oppfylle. Kan jeg ikke oppfylle disse kravene, så blir jeg avvist.

Jeg kan gi deg 1000 vis av tilsvarende eksempler på krav (noen lovpålagte, andre ikke) som settes til nordmenn hver dag - avhengig av hvilken "gruppe" de tilhører/ønsker å tilhøre.

Hva er problemet - annet enn hva du så "desperat" forsøker å gjøre det til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt uenig med deg.

De individuelle handlingene har de allerede utført. De har søkt om opphold i Norge.

Dette har intet med foreldrenes fødested, religion, hudfarge eller annet å gjøre annet enn at de ikke er norske statsborgere, så det er åpenbart ikke diskriminering.

Søker jeg opphold/jobb på en oljeboreplattform så er det visse krav jeg må oppfylle. Kan jeg ikke oppfylle disse kravene, så blir jeg avvist.

Jeg kan gi deg 1000 vis av tilsvarende eksempler på krav (noen lovpålagte, andre ikke) som settes til nordmenn hver dag - avhengig av hvilken "gruppe" de tilhører/ønsker å tilhøre.

Hva er problemet - annet enn hva du så "desperat" forsøker å gjøre det til?

Folk som får innvilget asyl, flykter fra fare for eget liv, og derfor knapt "frivillig" slik som "opphold på oljeplattform".

Du gjør det du kan for å opprettholde to klasser i samfunnet, og derved forhindre integrasjon.

Så kommer du igjen senere og klager over "de vil ikke integrere seg".

Det er for lett å avsløre!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som får innvilget asyl, flykter fra fare for eget liv, og derfor knapt "frivillig" slik som "opphold på oljeplattform".

Du gjør det du kan for å opprettholde to klasser i samfunnet, og derved forhindre integrasjon.

Så kommer du igjen senere og klager over "de vil ikke integrere seg".

Det er for lett å avsløre!

Med vennlig hilsen

Det du skriver er pisspreik Sør.

Jeg er 100% for integrasjon av de som ønsker å gjøre det.

Men jeg sier at vi skal stille krav til dem. 98-99% av de som kommer til Norge er ikke reelle asylsøkere som flykter for sitt liv.

Det er de jeg ønsker skal avvises slik at de som trenger det skal kunne tas imot slik de fortjener.

Det er du og slike som deg som ødelegger for disse.

Bare så veldig synd for dem, at ikke du/dere kan forstå at du/dere i praksis er deres verste fiender....

Og når det gjelder avsløring så er du verre en TV2's dopingavsløringer...*ler av deg/dere*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du skriver er pisspreik Sør.

Jeg er 100% for integrasjon av de som ønsker å gjøre det.

Men jeg sier at vi skal stille krav til dem. 98-99% av de som kommer til Norge er ikke reelle asylsøkere som flykter for sitt liv.

Det er de jeg ønsker skal avvises slik at de som trenger det skal kunne tas imot slik de fortjener.

Det er du og slike som deg som ødelegger for disse.

Bare så veldig synd for dem, at ikke du/dere kan forstå at du/dere i praksis er deres verste fiender....

Og når det gjelder avsløring så er du verre en TV2's dopingavsløringer...*ler av deg/dere*

Her er det du som blander hummer, kanin og kanari.

Å har forskjellige lovpålagte krav til folk som bor i Norge (basert på foreldrenes fødeland, religion, hudfarge, osv) og å forfekte at dette skal "fremme integrasjon" er som å høre Apartheids regiments forsvarere preike.

====

Du skriver: "Det er du og slike som deg som ødelegger for disse."

Selvsagt, Goliath! [ironi]

Og det var nok nazistene som reddet jødene også - ifølge deg?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det du som blander hummer, kanin og kanari.

Å har forskjellige lovpålagte krav til folk som bor i Norge (basert på foreldrenes fødeland, religion, hudfarge, osv) og å forfekte at dette skal "fremme integrasjon" er som å høre Apartheids regiments forsvarere preike.

====

Du skriver: "Det er du og slike som deg som ødelegger for disse."

Selvsagt, Goliath! [ironi]

Og det var nok nazistene som reddet jødene også - ifølge deg?

Med vennlig hilsen

Ikke rart det blir krig i verden med slike som deg her....

Forstår ikke at det er mulig å være så paranoid som du er Sør - men det kommer kanskje av hva du har opplevd tidligere.

En eller annen "unnskyldning" eller forklaring må jo ligge til grunn for det.

Og visste jeg hva det var, så kanskje jeg til og med hadde synes syndt på deg?

God bedring og god natt Sør! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke rart det blir krig i verden med slike som deg her....

Forstår ikke at det er mulig å være så paranoid som du er Sør - men det kommer kanskje av hva du har opplevd tidligere.

En eller annen "unnskyldning" eller forklaring må jo ligge til grunn for det.

Og visste jeg hva det var, så kanskje jeg til og med hadde synes syndt på deg?

God bedring og god natt Sør! :-)

Du er for lett å gjennomskue.

Jeg forfekter "likhet for loven".

Du forfekter diskriminering og forskjellsbehandling, og så kaller du meg "paraniod" fordi jeg selvsagt ikke vil være med på diskrimineringen din.

God bedring.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest madusse

Er det de som har skjedd med deg?

Med vennlig hilsen

Er ikke så dum at jeg kverulerer noe mer med deg, har faktisk andre og viktige ting og gjøre!Så du må nok leke alene heretter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest baresvar

"Rasisme har ingen hudfarve, både hvite,sorte og gule kan bli utsatt for det."

Her har du misforstått noe fryktelig. Rasisme er noe vi hvite gjør mot mørkhudete hver gang vi kritiserer dem eller ikke gir dem viljen deres.

Hehehe,okidoki!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så dum at jeg kverulerer noe mer med deg, har faktisk andre og viktige ting og gjøre!Så du må nok leke alene heretter!

Greit at du innrømmer at du ikke har noen argumenter.

Lykke til i fremtiden.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannsynligheten for at det er en etnisk nordmann som rølper rundt i fylla ombord i flymaskiner, er tilnærmet 100%. Det er bare kort tid siden den forrige fikk 25000 i bot for samme forhold. Dette er noe vi kan.

Sansynligheten for at det er en "etnisk nordmann" som er full i utgangspunktet er tilnærmet 100%. "Innvandrere" drikker ikke på langt nær så mye som "oss", og blir sjelden så fulle som "oss".

".................:"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge Kripos og SSB er ca 2,5 % av av norges befolking personer med statsborgerskap fra Asia, Afrika og Øst-Europa. Disse stod bak 17 % av av drapene i fjor. Altså nesten 7 ganger overrepresentert. På voldtekt, drap og narkotika ligger de enda høyere relativt sett. Da må det være lov å reagere.

Det mange ikke skjønner, er at det går an å reagere på dette UTEN å dømme alle "ikke-opprinnelige-nordmenn". Ved å slå ned alle forsøk på å sette søkelyset på dette, fordi man er redd for å virke dømmende på hele folkegrupper, risikerer man lett å overse hele problemet.

Fakta: "Ikke-opprinnelige-nordmenn" står for en prosentvis betydelig større andel av voldsforbrytelser her til lands.

Fakta2: Det overstående er fakta.

Jeg personlig dømmer aldri hele grupper, men jeg kan likevel ikke nekte for tallenes klare tale, og ønsker at vi kan finne en løsning på dette. Men for å kunne gjøre det må vi kunne akseptere at det er lov å beskrive fakta uten å krangle om det som ikke er fakta.

"..................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Er sjelden du hører om blind vold, voldtekt og æresdrap utførst av nordmen."

....da hører du jævlig dårlig, og burde sterkt vurdere å gå til anskaffelse av høreapparat. Eventuelt kan du prøve å ta vekk skylappene dine, så kan du du jo se om ikke litt bedre gangsyn kan kompensere for dårlige hørsel.

"Er sjelden du hører om blind vold, voldtekt og æresdrap utførst av nordmen."

Blind vold og voldtekt er ikke akkurat noe ukjent fenomen i Norge heller.

Men akkurat æresdrap er en ekstrem-kulturell ting, og det forekommer nok rimelig sjeldent i den norske kulturen vi har i dag.

"......................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er for lett å gjennomskue.

Jeg forfekter "likhet for loven".

Du forfekter diskriminering og forskjellsbehandling, og så kaller du meg "paraniod" fordi jeg selvsagt ikke vil være med på diskrimineringen din.

God bedring.

Med vennlig hilsen

*Jeg forfekter "likhet for loven".*

Godt du skriver dette i gåseøyne, for jeg tror ikke du er enig med deg selv om hvilken lov du snakker om.

Noen ganger er det straffeloven, andre ganger er det regler og så er det plikter og så er det....?

Og så bruker du den definisjonen som til en hver tid passer inn i dine argumenter - uten noen form for sammenheng eller kobling til hva du tidligere har brukt av argumenter.

Ikke alltid like lett å gjennomskue første gang man opplever det fra deg, men svært enklet å se når man har blitt "vant med deg"....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...