Gå til innhold

Helsikes nordmenn - gale alle sammen!


Gjest LisaF

Anbefalte innlegg

Gjest Pricilla

Hvis du beskriver din erfaring ut ifra hva du får med deg av det som står i media, så tror jeg ikke du skal bruke det som et relevant argument overfor den voldskriminalitet som finnes i f.eks. Oslo.

Svært få medier tør/vil/eller av andre grunner som jeg ikke kjenner, beskrive hvordan livet arter seg i de miljøer der gjengene og de kriminelle innvandrerne vanker.

men ta deg en tur dit selv - hvis du tør. Det er ikke å anbefale, men gir raskt en litt annen oppfatning av problemstillingen og omfanget...

Mener du at JEG baserer meg på fakta fra det som står i aviser?

Da har du misforstått (eller kanskje jeg misforsåt deg?). For jeg har bodd midt i gjenge-gryta i Oslo i 2 år. Både sett, hørt og opplevd mye faenskap selv. Og beklager å måte si det en gang til, men jeg har kun opplevd voldtektsforsøk, ran, vold, drittslenging, forfølging av utlendinger. Så er erfaringene er mange på dette området - desverre! Er det rart jeg alltid har med meg tåregass?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 189
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    56

  • petter smart

    37

  • Goliath

    29

  • MsSophie

    8

Mest aktive i denne tråden

Det finnes 6 milliarder "utlendinger"!

Med vennlig hilsen

Og for de gruppene som kommer hit som asylsøkere så er langt flere kriminelle (inkludert grov kriminalitet) relativt sett enn blant nordmenn. Her kom jo ingen til skade engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har du rett i Goliath, når vi kan si at gjerningsmannen er norsk, så kan vi også si ifra når han har utenlandsk opprinnelse.

Skal vi begynne og skrike rasisme hver gang avisene forteller at gjerningsmannen er norskfødt og hvit også?Skal vi begynne og skrike rasisme hver gang avisene avbilder den hvite huden til gjerningsmannen?

Tenk hvor mye rasisme nordmenn har blitt utsatt for,om denne regelen skulle gjelde!

Rasisme har ingen hudfarve, både hvite,sorte og gule kan bli utsatt for det.

Men mørkhudede har tydeligvis funnet sin måte og utnytte rasismeparagrafen på, de har funnet ut at det lønner seg, og vi lar oss lure.De skriker rasisme om de ikke får den og den jobben, de skriker rasisme for og forsvare at de slår og dreper, ja nesten bare vi ser for lenge på dem er det rasisme, for da ser vi ned på dem da.De sakl med andre ord bli tatt på med silkehansker, men med oss kan de gjøre hva de vil virker det som!

Men selvfølgelig finnes det ålreite og trivelige utlendinger med gode hensikter, men her snakker jeg om den beryktede bermen som ødelegger for de skikkelige folka!

"Rasisme har ingen hudfarve, både hvite,sorte og gule kan bli utsatt for det."

Her har du misforstått noe fryktelig. Rasisme er noe vi hvite gjør mot mørkhudete hver gang vi kritiserer dem eller ikke gir dem viljen deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Er sjelden du hører om blind vold, voldtekt (...) utførst av nordmen."

BS!

Syns du det er sjelden man hører om drap eller voldtekt utført av nordmenn!? Og du leser hvor mye aviser...?

Men relativt sett utføres slikt oftere av innvandrere enn nordmenn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men relativt sett utføres slikt oftere av innvandrere enn nordmenn.

En gang er én gang for mye - enten man er etisk norsk eller utenlandsk. Og det å si at det er "sjeldent å se" at en nordmann dreper eller voldtar, det er ren bullshit!

Og det betyr uansett ikke at nordmenn er noe bedre eller "snillere" enn andre.

Æsj..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Vel.. Hver gang jeg elser om drap osv. i avisene så står det av "utenlandsk opprinnelse", ellers så er det asylsøkere som har gått bananas"

Da leser like dårlig som du hører og ser....men prøv å tenk litt da...tenk norske ektemenn som har tatt livet av seg selv , kone og barn i det siste, tenk Orderud, tenk Baneheia, tenk Benjamin saken, tenk Arve B. Karlsen saken, Linda-saken.....osv osv

"Når det er SÅ mange nordmenn i forhold til innvandrer så burde de ikke klare å drepe mer enn nordmenn"

De dreper ikke mer enn nordmenn:

http://www.vartland.no/apps/pbcs.dll/artikkel?Avis=VL&Dato=20010125&Kategori=ARTIKLER&Lopenr=125007&Ref=AR

Selv er jeg av utenlands-opprinnelse....og slår deg med god margin når det gjelder antall ganger jeg har blitt trakasert og plaget....99,9% av gangene har det vært etniske nordmenn som står bak....

Ifølge Kripos' statistikk for 2001 ble totalt 37 personer drept (i 34 saker). Av disse stod utenlandske personer for 6 (+ 1 ukjent) Ytterligere 4 personer hadde tidligere utenlands statsborgerskap. Totalt var/hadde vært 10 av 36 (tar vekk den ukjente) drapspersoner utenlandske. Det er 28% Ingen av drapspersonene kom fra vestlige land (en fra Jugoslavia). Innvandrere fra den 3.verden stod for alle drapene.

Det er totalt ca 70000 utenlandske personer fra disse landene i Norge. I tillegg kommer en del som har fått norsk statsborgerskap. At de da står bak 28% av alle drap er en overrepresentasjon.

I tillegg står de bak (til og med artikkelen nevner dette) en større andel av narkotika, voldtekt og vold. Her er de altså enda mer overrepresentert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En gang er én gang for mye - enten man er etisk norsk eller utenlandsk. Og det å si at det er "sjeldent å se" at en nordmann dreper eller voldtar, det er ren bullshit!

Og det betyr uansett ikke at nordmenn er noe bedre eller "snillere" enn andre.

Æsj..

Ifølge Kripos og SSB er ca 2,5 % av av norges befolking personer med statsborgerskap fra Asia, Afrika og Øst-Europa. Disse stod bak 17 % av av drapene i fjor. Altså nesten 7 ganger overrepresentert. På voldtekt, drap og narkotika ligger de enda høyere relativt sett. Da må det være lov å reagere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du at JEG baserer meg på fakta fra det som står i aviser?

Da har du misforstått (eller kanskje jeg misforsåt deg?). For jeg har bodd midt i gjenge-gryta i Oslo i 2 år. Både sett, hørt og opplevd mye faenskap selv. Og beklager å måte si det en gang til, men jeg har kun opplevd voldtektsforsøk, ran, vold, drittslenging, forfølging av utlendinger. Så er erfaringene er mange på dette området - desverre! Er det rart jeg alltid har med meg tåregass?

Nei - det var et svar til MsSophie, og absolutt ikke til deg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og for de gruppene som kommer hit som asylsøkere så er langt flere kriminelle (inkludert grov kriminalitet) relativt sett enn blant nordmenn. Her kom jo ingen til skade engang.

Og?

Langt flere menn enn kvinner er kriminelle...

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, DET forklarer selvsagt hvorfor en nordmann fører til at vi er gale alle sammen. Tror logikken din fløy bort med vinden, eller har du aldri hatt noen?

Eller så får du forklare sammenhengen mellom ditt svar og mitt.

Poenget er selvsagt at både nordmenn og utlendinger er individer, og verken andre nordmenn eller andre utlendinger er ansvarlige for hva andre enn de selv har gjort.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke lest svarene videre nedover her, men jeg synes du kommer med en dårlig og dum sammenligning!

Selvfølgelig skal vi slå ned på all kriminalitet, også det nordmenn står bak.Det tror jeg de fleste er enige i.Og i alle land(uansett nasjonalitet), så finnes det gærninger.

Men så har det vist seg da, at asylsøkerne står bak veldig mye av kriminaliteten i Norge.Om du skal sammenligne asylsøkere mot norskfødte, må du må her tenke i prosenter. Hvor mange prosent av asylsøkerne´s gruppe som begår kriminelle handlinger, i forhold til hvor mange prosenter av norskfødte som gjør det.Selv om det er flere norsker som begår kriminalitet, så kan det altså være en mye større prosentandel av utlendingene.

Og hva skjer hvis vi slipper inn flere, og denne tendensen fortsetter?det er noe og tenke på.

Mange andregenerasjonsinnvandrere står også bak mye av kriminaliteten her i landet, spessielt i gjengmiljøet i Oslo.Men de er jo født i Norge, og derfor født som Norske statsborgere,disse faller derfor utenfor disse statistikkene.Men hadde de vært med, så hadde det dratt opp statistikken ytterligere.

I Norge så dømmer man folk etter hva de som INDIVIDER har gjort seg skyldig i, og ikke hva andre som har samme hudfarge har gjort seg skyldige i.

Hva angår det en asylsøker fra Irak om en annen asylsøker fra Chile har stjålet en sykkel?

Med vennlig hilse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sett noen her som er uenige i at det finnes drittsekker og idioter blant nordmenn?

Problemet med innvandrere er at de er overrepresentert på voldsstatistikken - og intet blir gjort for å gjøre noe med det.

Når det gjelder denne personen så håper jeg han får en bot som er så kraftig at det også kan brukes som eksempler overfor andre idiotiske nordmenn.

Men hadde jeg foreslått noe tilsvarende overfor en innvandrer som gjorde noe galt, så hadde jeg blitt stemplet som en rasist.

Kan du kanskje fortelle meg logikken og fornuften i det?

Du skriver: "Men hadde jeg foreslått noe tilsvarende overfor en innvandrer som gjorde noe galt, så hadde jeg blitt stemplet som en rasist."

Vås!

Poenget til "oss andre" er jo nettopp at de skal behandles LIKT enten de er mørke eller lyse.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men relativt sett utføres slikt oftere av innvandrere enn nordmenn.

Vi dømmer ikke folk etter hva ANDRE har gjort "statistisk sett", men hva de som individer har gjort!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, DET forklarer selvsagt hvorfor en nordmann fører til at vi er gale alle sammen. Tror logikken din fløy bort med vinden, eller har du aldri hatt noen?

Eller så får du forklare sammenhengen mellom ditt svar og mitt.

I*R*O*N*I

*stave*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver: "Men hadde jeg foreslått noe tilsvarende overfor en innvandrer som gjorde noe galt, så hadde jeg blitt stemplet som en rasist."

Vås!

Poenget til "oss andre" er jo nettopp at de skal behandles LIKT enten de er mørke eller lyse.

Med vennlig hilsen

Vet ikke helt hvem "dere andre" er, for hvis det er du og dine "likemenn" du snakker om så kan det ikke være stort flere enn en håndfull av dere.

Alle andre forstår godt hva det er jeg mener....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt hvem "dere andre" er, for hvis det er du og dine "likemenn" du snakker om så kan det ikke være stort flere enn en håndfull av dere.

Alle andre forstår godt hva det er jeg mener....

De fleste i Norge støtter nok "likhet for loven" og ikke din diskriminering.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste i Norge støtter nok "likhet for loven" og ikke din diskriminering.

Med vennlig hilsen

Kan du fortelle meg eksagt hvor jeg har skrevet her at jeg ikke er for likhet for loven?

Nå gjør du for n'te gang det du selv sutrer over at andre gjør mot deg - ilegger andre påstander de ikke har ytret selv, gjennom sære vrangtolkninger av hva som faktisk blir skrevet.

Sleng deg heller i veggen en tur Sør:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du fortelle meg eksagt hvor jeg har skrevet her at jeg ikke er for likhet for loven?

Nå gjør du for n'te gang det du selv sutrer over at andre gjør mot deg - ilegger andre påstander de ikke har ytret selv, gjennom sære vrangtolkninger av hva som faktisk blir skrevet.

Sleng deg heller i veggen en tur Sør:-)

Så nå er du plutselig imot diskriminerende lovgivning, og ikke for dine "spesielle krav" om norsk-undervisning osv?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nå er du plutselig imot diskriminerende lovgivning, og ikke for dine "spesielle krav" om norsk-undervisning osv?

Med vennlig hilsen

Snakker du om straffeloven nå Sør, eller snakker vi om de krav vi skal sette til asylsøkere/innvandrere for at de skal få bli her i landet?

Straffeloven er lik for alle.

Forskjellige krav settes til alle forskjellige grupper av mennesker her i landet, så jeg kan ikke se hvorfor ikke egne krav kan settes til asylsøkere/innvandrere?

Hvor er problemet Sør?

Svar: det finnes ingen, men du forsøker å lage ett - for du liker ikke at ikke alle er enige med deg.

I dette har jeg langt mer støtte fra innvandrere generelt, enn du er i nærheten av å ha.

Hvorfor? Jo - fordi du kun støttes av de få kriminelle innvandrerne, mens jeg (mine meninger) støttes av det store flertallet av lovlydige innvandrere.

Synes vel egentlig at du burde ta deg litt bedre av Krekar....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...