Gå til innhold

lykkepiller og bivirkninger


shhh

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har ei venninne som jeg er bekymret for. For en tid siden, dvs Mars 2000, følte hun seg utenfor og i dårlig humør, og gikk til lege. Etter å ha svart på noen spørsmål hos legen ble det konstarter at hun var deppresiv og legen skrev ut en mild type lykkepiller. Jeg vet desverre ikke navnet på disse. Men det jeg lurer på er om det finns bivirkninger på lykkepiller? Jeg spør fordi jeg synes hun har blitt apastisk, tiltaksløs, og veldig egoistisk i den siste tiden. Hun blir fort irritert og sur. Blir sjelden eller aldri med på ting lengre. Hun er også ganske følelseskald og har sjelden noen medfølelse overfor andre. Jeg kjenner henne rett og slett ikke igjen. Håper det finns noen som kan svare meg på dette. Jeg vil så gjerne ha tilbake venninna mi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Jeg har ei venninne som jeg er bekymret for. For en tid siden, dvs Mars 2000, følte hun seg utenfor og i dårlig humør, og gikk til lege. Etter å ha svart på noen spørsmål hos legen ble det konstarter at hun var deppresiv og legen skrev ut en mild type lykkepiller. Jeg vet desverre ikke navnet på disse. Men det jeg lurer på er om det finns bivirkninger på lykkepiller? Jeg spør fordi jeg synes hun har blitt apastisk, tiltaksløs, og veldig egoistisk i den siste tiden. Hun blir fort irritert og sur. Blir sjelden eller aldri med på ting lengre. Hun er også ganske følelseskald og har sjelden noen medfølelse overfor andre. Jeg kjenner henne rett og slett ikke igjen. Håper det finns noen som kan svare meg på dette. Jeg vil så gjerne ha tilbake venninna mi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Du beskriver typiske symptomer ved depresjonen.

Det er mer sannsynlig at det er symptomer på sykdommen du ser, enn at det er bivirkninger av medisinen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Du beskriver typiske symptomer ved depresjonen.

Det er mer sannsynlig at det er symptomer på sykdommen du ser, enn at det er bivirkninger av medisinen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...