Gå til innhold

Prøver meg forsitig


Gjest Super

Anbefalte innlegg

Det er nok en utopi, er jeg redd, å håpe på et samfunn så totalt blottet for kroppvekt- og utseendefiksering.

Men betyr det at vi ikke kan prøve?

Og begynne med oss selv??

Verden blir ikke bedre hvis alle menneskene i den sitter og venter på at "de andre" skal begynne å gjøre den bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 183
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • laguna1365380434

    39

  • shandy

    35

  • carma

    15

  • Bassisten

    14

Mest aktive i denne tråden

Jeg skulle LIKT å høre noen si noe sammenlignbart til en overvektig kollega!! "Du er så feit du, at rompa di knapt kommer gjennom døra!"

Det er kanskje fordi undervekt er noe man higer etter, beviset på vellykkethet, sunnhet, intelligens og skjønnhet, mens overvekt er alt det motsatte..

Sier ikke at dette er min mening, men media forteller oss stadig at pen=tynn

"Det er kanskje fordi undervekt er noe man higer etter, beviset på vellykkethet, sunnhet, intelligens og skjønnhet, mens overvekt er alt det motsatte"

Det er jo nettopp der mange tar feil, ikke sant? Så faktisk et naturprogram i kveld som nevnte det der. I naturen er det de med fett på kroppen som har størst og best sjanser til å overleve, og derfor velges også de av potensielle parringspartnere og får formere seg videre.

Det gjelder faktisk mennesker også. Selvsagt ikke om det blir sykelige dimensjoner a là 150 kg, men sånn "vanlig" overvekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Men siden jeg bare har et langt liv med egen erfaring å se tilbake på, så synes jeg kommentarene om vekt sitter MYE løsere om undervekt enn overvekt.

Selvfølgelig, det går jo ut fra din egen erfaring, du ser ting fra ditt ståsted, jeg ser ting fra mitt.

Jeg har aldri hørt noen tynne i min vennskapskrets få kommentarer fordi de er tynne. Jeg har fått mange kommentarer fordi jeg er overvektig. Jeg hevder ikke av den grunn at det er vanligere at tykke får kommentarer fra tynne, enn omvendt, det vet jeg ikke noe om. Det jeg VET, er at det ikke er _uvanlig_ at overvektige får kommentarer, slik noen her hevder. Egentlig er det jo knekkende likegyldig. Det viktigste er jo at man får sagt fra.

Og i stedet for å være frekk i kjeften tilbake, går det an å være ærlig, og si; Jeg blir såret av det du sier nå. Kanskje det hjelper, kanskje hjelper det overhodet ikke, men da har du iallefall sagt det.

Jeg har forøvrig en historie om en venn av familien, en mann i 50-årene som var en "kraftkar" av de sjeldne. Han var på fest, og det kom en dame bort til sofaen der han satt og sa; Jeg tror jeg setter meg her ved siden av deg, jeg, Knut. Da føler jeg meg alltid så slank."

"Helt i orden det" sa han "for da føler jeg meg så intelligent."

Han fikk sagt det, han.. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Det er kanskje fordi undervekt er noe man higer etter, beviset på vellykkethet, sunnhet, intelligens og skjønnhet, mens overvekt er alt det motsatte"

Det er jo nettopp der mange tar feil, ikke sant? Så faktisk et naturprogram i kveld som nevnte det der. I naturen er det de med fett på kroppen som har størst og best sjanser til å overleve, og derfor velges også de av potensielle parringspartnere og får formere seg videre.

Det gjelder faktisk mennesker også. Selvsagt ikke om det blir sykelige dimensjoner a là 150 kg, men sånn "vanlig" overvekt.

Godt mulig, men det forandrer ikke det vestlige skjønnhetsidealet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...