Gå til innhold

Prøver meg forsitig


Gjest Super

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 183
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • laguna1365380434

    39

  • shandy

    35

  • carma

    15

  • toci

    14

Mest aktive i denne tråden

Nei, eg er svart og muslim. Visste du ikkje det?

Nei, jeg vet hvordan du ser ut, så å late som om du skal drite meg ut her, blir bare latterlig.

Samme det, det hender du har noe bra å komme med, så dritten overser jeg, på lik linje med hvordan du ser ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilringen min blir kommentert hele tiden (og den veier i hvert fall ikke mer enn 15 kg), så du har nok rett.

Fjolla :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det pussig? Skal de tynne holde seg unna så dere feite kan jamre i fred?:) Virkelig, poenget var?

Hehehe, råflirer, kan ikke noe for det :-))))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags folk er det egentlig som kommenterer andres vekt, hva enten de er tykke eller tynne? Det lurer jeg jammen meg på. Det må være flaut å gå rundt og være så korka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Men du fokuserer jo tydelig på vekt du også når du starter din egen tråd om emnet! Skjønner du ikke? Du er med på å lage dette til et problem. Hvis du ikke tar deg nær av kommentarene du får om ribbeina, kan du jo bare overse det fullstendig. Folk som kommer med slike kommentarer, er dumme, snusfornuftige og mangler en god del sosial kompetanse.

Så enkelt er det. Og du blir ikke det spøtt bedre bare ved å snu problemstillingen på hodet!

Hvorfor er det bare jeg som skal overse slikt?

Det skal jeg gjøre den dagen feite folk også overser slengbemerkninger.. Skal de ha eneråde rett i tråder som dette?

Dessuten startet ikke jeg denne tråden..(Men kan ha startet en annen, men det husker jeg ikke) Jeg synes det er litt pussig at du ikke ser poenget mitt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor er det bare jeg som skal overse slikt?

Det skal jeg gjøre den dagen feite folk også overser slengbemerkninger.. Skal de ha eneråde rett i tråder som dette?

Dessuten startet ikke jeg denne tråden..(Men kan ha startet en annen, men det husker jeg ikke) Jeg synes det er litt pussig at du ikke ser poenget mitt..

Noen bør kanskje stoppe det, er vi enig i det?

Skal vi da vente på at denne "noen" skal komme luskende forbi, eller skal vi gå litt i oss selv, og tenke gjennom om vi egentlig ER så mye bedre enn alle andre? Er du det når du svarer på en sårende kommentar med en sårende kommentar tilbake?

Hvis du er sterk nok til at du ikke lar deg såre av en slengbemerkning, kan du vise at du er sterk, nettopp ved å overse den totalt. Ikke lag noe mer vesen av det. Ved å lage vesen av det, fortsetter du bare runddansen. Det tar aldri slutt. Vi kan ligge i hver vår skyttergrav resten av livet og "skylde på hverandre", men fører det noe godt med seg? DET er det jeg lurer på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det bare jeg som skal overse slikt?

Det skal jeg gjøre den dagen feite folk også overser slengbemerkninger.. Skal de ha eneråde rett i tråder som dette?

Dessuten startet ikke jeg denne tråden..(Men kan ha startet en annen, men det husker jeg ikke) Jeg synes det er litt pussig at du ikke ser poenget mitt..

"Jeg synes det er litt pussig at du ikke ser poenget mitt.."

Det er det som er problemet, at de ikke greier å se poenget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Noen bør kanskje stoppe det, er vi enig i det?

Skal vi da vente på at denne "noen" skal komme luskende forbi, eller skal vi gå litt i oss selv, og tenke gjennom om vi egentlig ER så mye bedre enn alle andre? Er du det når du svarer på en sårende kommentar med en sårende kommentar tilbake?

Hvis du er sterk nok til at du ikke lar deg såre av en slengbemerkning, kan du vise at du er sterk, nettopp ved å overse den totalt. Ikke lag noe mer vesen av det. Ved å lage vesen av det, fortsetter du bare runddansen. Det tar aldri slutt. Vi kan ligge i hver vår skyttergrav resten av livet og "skylde på hverandre", men fører det noe godt med seg? DET er det jeg lurer på.

Jammen! Jeg slenger ikke dritt! Jeg er snill&veloppdragen, og grei mot alle som spør om de kler den kjolen osv..! Helt fakta! Og ikke startet jeg tråden heller.. Dog følte jeg meg kallet til å lufte mine meninger i den.. Er det som er å slenge med leppa? Jeg vil ha rett til å si hva jeg mener jeg også! Og det tror jeg, i vekt diskusjoner, er mye lettere å få lov til om du veier mye. Og DET er det jeg synes er kjipt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Jeg synes det er litt pussig at du ikke ser poenget mitt.."

Det er det som er problemet, at de ikke greier å se poenget.

Næmmen, har søte shandy rotet seg inn i en fedmediskusjon? Det ligner da ikke henne.

*suss*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du fornærmer meg overhode ikke.

Nei, altså - min mor er en sosial intelligent dame, aktiv som få og har alltid hatt god selvtillit, men antaglig ikke i forhold til kropp. Det var jo en grunn til at hun begynte på disse evige slankekurene en gang i tiden.

Det er mange årsaker til at folk begynner å slanke seg. Fine flotte folk blir besatt av dette "idealet" - og når de ser seg i speilet så når de aldri dithen -. aldri, uansett hvor mye de slanker seg.

Hva som var det lille som utløste dette er vanskelig å si, men jeg registrerer at dette ikke bare er noe mamma problem. Det å slanke seg til et problem er ganske så vanlig ... I dag vet vi mye om kosthold, men tidligere visste de ikke mer enn det Norsk Ukeblad fortalte dem: ananaskurer, banankurer - U name it.

I dag kan hun sitte der å angre - og ja, det gjør hun. Hun sier ofte at hun misunner meg mitt avslappede forhold til vekt og utseende. Jeg er opptatt av å se ok ut, men jeg er mer opptatt av livskvalitet. Jeg trenger ikke være 50 kilo for å være pen, jeg trenger ikke være 50 kilo for å ha det godt. Og jeg trenger ikke være 50 kilo for å bli elsket.

Jeg eier ikke engang en badevekt :)

Dette kjenner jeg veldig godt igjen, Zirine. Jeg har slanket på meg maaange kilo opp gjennom årene!

Som 13-åring så jeg min mor gå ned mange kilo med cambridge. DET er løsningen, tenkte jeg, og satte i gang. Gikk ned 10 kilo, opp 13. Ned åtte kilo, opp 12, ned ni kilo, opp 14 og så videre, og så videre. Ett skritt fram, og to tilbake.

Og denne fella er det mange med meg som har gått i, gitt! Det verste med disse "slankemetodene" er jo at de fucker opp hodet ditt totalt. Du forstår overhodet ikke hvorfor du går så mye opp igjen i vekt, og tror det er noe alvorlig galt med DEG.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Noen bør kanskje stoppe det, er vi enig i det?

Skal vi da vente på at denne "noen" skal komme luskende forbi, eller skal vi gå litt i oss selv, og tenke gjennom om vi egentlig ER så mye bedre enn alle andre? Er du det når du svarer på en sårende kommentar med en sårende kommentar tilbake?

Hvis du er sterk nok til at du ikke lar deg såre av en slengbemerkning, kan du vise at du er sterk, nettopp ved å overse den totalt. Ikke lag noe mer vesen av det. Ved å lage vesen av det, fortsetter du bare runddansen. Det tar aldri slutt. Vi kan ligge i hver vår skyttergrav resten av livet og "skylde på hverandre", men fører det noe godt med seg? DET er det jeg lurer på.

Glemte: fordi jeg ikke slenger med leppa til feite folk er det ikke opp til meg å stoppe disklusjonen. Og diskusjonen som sådann synes jeg forsåvidt må få eksistere, mens sårende slengbemerkninger er noe annet, og ikke pent..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen! Jeg slenger ikke dritt! Jeg er snill&veloppdragen, og grei mot alle som spør om de kler den kjolen osv..! Helt fakta! Og ikke startet jeg tråden heller.. Dog følte jeg meg kallet til å lufte mine meninger i den.. Er det som er å slenge med leppa? Jeg vil ha rett til å si hva jeg mener jeg også! Og det tror jeg, i vekt diskusjoner, er mye lettere å få lov til om du veier mye. Og DET er det jeg synes er kjipt.

Jeg mener ikke at du har slengt dritt. Jeg sier bare at ved å komme med slike historier som den med ribbeina, er du med på å fortsette en evige runddansen som handler om overvekt/undervekt, hva er verst, hvem er slemmest, hvem er frekkest og så videre.

Du forteller en historie for på en måte å "sanke poeng" FOR de tynne, MOT de tykke. Fører det noe godt med seg, mener du?

Du sier du er enig at både undervektige, normalvektige og overvektige hadde fått det bedre med seg selv om vi hadde klart å få fokuset BORT fra akkurat dette med vekt, men du er selv med på å fokusere på det ved å formidle historier som den ribbein-greia. Skjønner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Næmmen, har søte shandy rotet seg inn i en fedmediskusjon? Det ligner da ikke henne.

*suss*

Næmmen følte ikke Lion seg truffet :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte: fordi jeg ikke slenger med leppa til feite folk er det ikke opp til meg å stoppe disklusjonen. Og diskusjonen som sådann synes jeg forsåvidt må få eksistere, mens sårende slengbemerkninger er noe annet, og ikke pent..:)

"fordi jeg ikke slenger med leppa til feite folk er det ikke opp til meg å stoppe disklusjonen."

Når du kaller folk "smellfeit" som du gjorde lengre oppe i tråden, hva er det om ikke å slenge med leppa? Diskusjonen er jo den samme enten den er her eller i RL..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du har helt rett i det med at det er damene som er opptatt av tynne jenter.. Menn har jeg aldri hørt noe dritt fra:) Tror at mange overvektige damer finner tynne jenter veldig truende.. Men det kan de jo ikke si, så slenger de med leppa i stedet..

Jeg forstår ikke helt dette behovet for å snakke om "de" og "oss" som om vi var to helt forskjellige folkegrupper.

Jeg mener, hvis en slank person fornærmer meg flyr ikke jeg og uffer over hvor fæle og uhøflige alle disse slanke menneskene er..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Jeg mener ikke at du har slengt dritt. Jeg sier bare at ved å komme med slike historier som den med ribbeina, er du med på å fortsette en evige runddansen som handler om overvekt/undervekt, hva er verst, hvem er slemmest, hvem er frekkest og så videre.

Du forteller en historie for på en måte å "sanke poeng" FOR de tynne, MOT de tykke. Fører det noe godt med seg, mener du?

Du sier du er enig at både undervektige, normalvektige og overvektige hadde fått det bedre med seg selv om vi hadde klart å få fokuset BORT fra akkurat dette med vekt, men du er selv med på å fokusere på det ved å formidle historier som den ribbein-greia. Skjønner?

Jeg må få lov å fortelle ribbein historien i en tråd som dette, fordi den understreker poenget mitt, som ikke er å hetse overvektige, men at: Nei tykke mennesker blir ikke hetset mer enn andre!

Det er nemlig en utbredt misforståelse, som jeg tror er vissvass.

Dette mener jeg at jeg og andre "tynne nick" må få være med å kommentere på i like høy grad som andre. Og, jeg mener at det som HADDE vært diskriminering av overvekt, hadde vært å være så politisk korrekt rundt temaet at en brant inne med meninger og erfaringer i redsel for å vekke anstøt.. Det er ekskluderende og jeg vet hvertfall hva jeg personlig hadde blitt mest lei meg av.

Og for å ha det nevnt, mener jeg ikke at tjukke folk er dummere enn andre, men det hadde jeg jo inplisitt faktisk ment hvis jeg "ga de rett" uten å mene det.. Hvis jeg sier noe dritdumt setter jeg pris på at folk påpeker det og ikke gir meg poenget fordi jeg, f.eks er dame..DA, hadde jeg blitt sint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags folk er det egentlig som kommenterer andres vekt, hva enten de er tykke eller tynne? Det lurer jeg jammen meg på. Det må være flaut å gå rundt og være så korka.

*applaus*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...