Gå til innhold

Prøver meg forsitig


Gjest Super

Anbefalte innlegg

Bare slipp dem ut, Zirine!! Der ser ut til at lattertårene vil ligge langt fremme idag :)

(ps: sjekk topicen!!) *stolt*

Det ser ut til å bli en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 183
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • laguna1365380434

    39

  • shandy

    35

  • carma

    15

  • Bassisten

    14

Mest aktive i denne tråden

laguna1365380434

Jeg har inntrykk av at ingen som er overvektige for høre noe, det har vi da lært grundig..

Men de hører jævlig godt etter og utrolig mye blir tolket til å være fornærmelser.. det ser mange ganger ut som om hårsårhet er et større problem enn vekt.

Er du derimot tynn eller slank har hvem som helst rett til å fornærme deg nårsomhelst& hvorsomhelst.. Uten noen form for provokasjon.

Dette kommer av at den politisk korrekte oppførsel kun omfatter visse områder og grupper. Vi skal passe oss veldig i samtale med negre, samer og fete. Og litt med handicappede..

Vi skal ikke passe oss når vi snakker med slanke, pene damer.. De kan vi istedet beskylde for å oppfordre til spiseforstyrrelser..Og stort sett det som ille er:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefin helg :) Jeg har sovet leeeenge, og nå pakker jeg litt - og doler litt (vi er på flyttefot neste helg)

Tilbake til innlegget.

Det er en myte at ALLE feite mennesker spiser så mye mer enn alle andre. Du ville bli overrasket hvis du fulgte noen av dem - så hva dem putta i munnen, det er ikke ofte så mye.

Mange har ødelagt forbrenningen, noen plages av en sykdom, noen burde kanskje holde seg unna matvarer som kommer under sunnhetskategorien, men som gjør at de legger på seg.

Det er ikke alle feite mennesker som sitter å spiser smør shandy.

God helg ja :-)

Jo 90% av de som er feite spiser for mye. De som har en sykdom, er ikke de jeg snakker om nå.

Jeg har sett hvem som spiser hva, og jo, jeg må si jeg er forundret over at de klager på vekten.

Vi har en i familien (inngift) som var smellfeit og spiste deretter. Han fikk seg en durablig sjokkopplevelse da han fikk hjerteinfarkt, og har siden endret kost og trimmer hver eneste dag.

Han har i en alder av 56 flottere kropp enn han noen gang har hatt. Det ligger til den familien å legge på seg, men som han sier "det er opp til meg hva jeg spiser, og hvor mye"

Tar faktisk av meg hatten(hvis jeg hadde hatt) for han.

Bare sånn litt utenom, siden jeg snikleser dine meldinger. Skal du flytte til verdens ende - i ordets rette forstand?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du er så opplyst om fedmeproblemer, shandy!

Jeg vet iallefall en god del om riktig kosthold. Kan det samme sies om deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God helg ja :-)

Jo 90% av de som er feite spiser for mye. De som har en sykdom, er ikke de jeg snakker om nå.

Jeg har sett hvem som spiser hva, og jo, jeg må si jeg er forundret over at de klager på vekten.

Vi har en i familien (inngift) som var smellfeit og spiste deretter. Han fikk seg en durablig sjokkopplevelse da han fikk hjerteinfarkt, og har siden endret kost og trimmer hver eneste dag.

Han har i en alder av 56 flottere kropp enn han noen gang har hatt. Det ligger til den familien å legge på seg, men som han sier "det er opp til meg hva jeg spiser, og hvor mye"

Tar faktisk av meg hatten(hvis jeg hadde hatt) for han.

Bare sånn litt utenom, siden jeg snikleser dine meldinger. Skal du flytte til verdens ende - i ordets rette forstand?

Jeg nekter ikke for at det finnes overvektige folk som har et sykelig forhold til mat - og dytter inn alt de kommer over.

Det jeg imidlertid ikke kan akseptere er din påstand om at 90% av alle overvektige er sånn. Det der tallet var bare synsing fra din side, innrøm det! :)

Moren min er overvektig. Det skyldes ikke et stort inntak av mat, sjokolade eller annet - det skyldes altfor mange år med slanking.

Folk trenger kostveiledning - både sykelige tynne og overvektige - de trenger ikke å feites opp eller å slankes, det gjør det vondt verre. Men for mor min så er det antagelig for seint - hun blir aldri slank.

Skulle bare ønske hun stoppet med det der hysteriet for mange år siden. Jeg husket da jeg var barn - moren min var flott - og normalvektig. Men hun synes aldri hun har vært slank nok - ikke da hun var 50 kilo, ikke da hun var 60, ikke da hun var 70 osv ....

Poenget mitt er - det er mange som henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har inntrykk av at ingen som er overvektige for høre noe, det har vi da lært grundig..

Men de hører jævlig godt etter og utrolig mye blir tolket til å være fornærmelser.. det ser mange ganger ut som om hårsårhet er et større problem enn vekt.

Er du derimot tynn eller slank har hvem som helst rett til å fornærme deg nårsomhelst& hvorsomhelst.. Uten noen form for provokasjon.

Dette kommer av at den politisk korrekte oppførsel kun omfatter visse områder og grupper. Vi skal passe oss veldig i samtale med negre, samer og fete. Og litt med handicappede..

Vi skal ikke passe oss når vi snakker med slanke, pene damer.. De kan vi istedet beskylde for å oppfordre til spiseforstyrrelser..Og stort sett det som ille er:)

Men det betyr jo ikke at vi skal snu det på hodet og gjøre det fritt fram å snakke stygt om overvektige også. Kan vi ikke istedet la være å blande oss inn i andres liv, vi vet ikke hvem som er overvektige/undervektige pga latskap eller sykdom eller fordi de ønsker å ha det slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har inntrykk av at ingen som er overvektige for høre noe, det har vi da lært grundig..

Men de hører jævlig godt etter og utrolig mye blir tolket til å være fornærmelser.. det ser mange ganger ut som om hårsårhet er et større problem enn vekt.

Er du derimot tynn eller slank har hvem som helst rett til å fornærme deg nårsomhelst& hvorsomhelst.. Uten noen form for provokasjon.

Dette kommer av at den politisk korrekte oppførsel kun omfatter visse områder og grupper. Vi skal passe oss veldig i samtale med negre, samer og fete. Og litt med handicappede..

Vi skal ikke passe oss når vi snakker med slanke, pene damer.. De kan vi istedet beskylde for å oppfordre til spiseforstyrrelser..Og stort sett det som ille er:)

For ikke å snakke om hvor gamle og dratt vi blir når vi er tynne. Og hvor stygt det er når ribbena synes.

Jeg går ikke på toalettet rett etter jeg har spist, jeg risikerer å bli beskylt for å ha bulemi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg nekter ikke for at det finnes overvektige folk som har et sykelig forhold til mat - og dytter inn alt de kommer over.

Det jeg imidlertid ikke kan akseptere er din påstand om at 90% av alle overvektige er sånn. Det der tallet var bare synsing fra din side, innrøm det! :)

Moren min er overvektig. Det skyldes ikke et stort inntak av mat, sjokolade eller annet - det skyldes altfor mange år med slanking.

Folk trenger kostveiledning - både sykelige tynne og overvektige - de trenger ikke å feites opp eller å slankes, det gjør det vondt verre. Men for mor min så er det antagelig for seint - hun blir aldri slank.

Skulle bare ønske hun stoppet med det der hysteriet for mange år siden. Jeg husket da jeg var barn - moren min var flott - og normalvektig. Men hun synes aldri hun har vært slank nok - ikke da hun var 50 kilo, ikke da hun var 60, ikke da hun var 70 osv ....

Poenget mitt er - det er mange som henne.

Det andre spørsmålet ditt.

Kanskje ikke til verdens ende, men iallefall til norges ende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet iallefall en god del om riktig kosthold. Kan det samme sies om deg?

Ja, hvorfor skulle ikke det samme kunne sies om meg? Det er du som sitter og slenger ut løse påstander her, ikke jeg. Jeg har et sunt og godt kosthold jeg. Noe som tyder på annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

terningkast6

Man må spise for å legge på seg, jeg snakker da om folk UTEN sykdom. Det sier seg selv, at de som er overvektige eter tre ganger og vel så det - mer enn meg f.eks.

Jeg vil også påstå, at det er langt lettere(viljestyrke) å gå ned, enn å legge på seg.

Det er ikke mulig for en spinkel kropp, og gå opp, uten trening eller kunstige greier. Selv da er det langt vanskeligere enn for de overvektige som bare kan kutte ut den ekstra posjonen(eller to)

Jeg for min del syntes overvektige blir skånet i alle bauer og kanter, og det skulle da bare mangle også. Dems fett, dems problem.

De som er for tynne derimot, er det fritt frem å fornærme og si akkurat det man mener til.

Jeg er ingen av delene, men akkurat passe, men det er ikke riktig å si det heller, for da er man innbilsk. Noe jeg selvsagt blåser en lang marsj i.

Fin helg forresten? :-)

Jeg tror ikke at noen ønsker å spise seg tykk, uansett om det er en fysisk årsak eller ikke så tror jeg at alle overvektige plages av sin overvekt og ønsker å bli tynn. For oss som er "akkurat passe" er det litt for enkelt å bare si at det bare er å spise mindre og trimme mer.

De som ikke har fysiske årsaker til sin overvekt har ofte psykiske årsaker. De må først finne ut av hvorfor de overspiser før de kan begynne å gjøre noe med det. Jeg har selv opplevd en kvinne som går på det ene kurset etter det andre for å gå ned i vekt, hun veier maten sin, hun trimmer og gjør tilsynelatende alt riktig. Hver gang hun har vært på besøk finner jeg tomme godteriposer og annet snacks gjemt rundt omkring. Jeg tror rett og slett spisingen blir en slags tvangshandling. Trøst, belønning, hva det nå enn er.. Det forundrer meg men samtidig forstår jeg at hun ikke med vitende og vilje kaster ut tusener av kroner på kurs uten å virkelig ønske å gå ned i vekt.

Hun sliter, og det kan hverken formanende ord, fordommer eller all verdens kurs gjøre noe med.

Synes det er på tide at det settes fokus på at overspising er en sykdom, ikke noe en velger frivillig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg nekter ikke for at det finnes overvektige folk som har et sykelig forhold til mat - og dytter inn alt de kommer over.

Det jeg imidlertid ikke kan akseptere er din påstand om at 90% av alle overvektige er sånn. Det der tallet var bare synsing fra din side, innrøm det! :)

Moren min er overvektig. Det skyldes ikke et stort inntak av mat, sjokolade eller annet - det skyldes altfor mange år med slanking.

Folk trenger kostveiledning - både sykelige tynne og overvektige - de trenger ikke å feites opp eller å slankes, det gjør det vondt verre. Men for mor min så er det antagelig for seint - hun blir aldri slank.

Skulle bare ønske hun stoppet med det der hysteriet for mange år siden. Jeg husket da jeg var barn - moren min var flott - og normalvektig. Men hun synes aldri hun har vært slank nok - ikke da hun var 50 kilo, ikke da hun var 60, ikke da hun var 70 osv ....

Poenget mitt er - det er mange som henne.

Ja men da har hun gjort ting på feil måte - innrøm det :)

Hun har fåkka opp hele systemet, og da blir det galt.

Men nå er det lov å være uenig i ting også, så du kan mene ditt, og jeg mitt. Det er greit når ting blir sagt på en riktig måte.

Det hadde vært rimelig kjipt om alle på DOL skulle vært enige i alt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja men da har hun gjort ting på feil måte - innrøm det :)

Hun har fåkka opp hele systemet, og da blir det galt.

Men nå er det lov å være uenig i ting også, så du kan mene ditt, og jeg mitt. Det er greit når ting blir sagt på en riktig måte.

Det hadde vært rimelig kjipt om alle på DOL skulle vært enige i alt :-)

Ja, sånn sett kan man gjerne si at det er hennes egen feil - hun har selv føkka det opp. Men hun sitter ikke og spiser sjokolade og smør shandy - det var bare det jeg ville rette deg på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

laguna1365380434

Men det betyr jo ikke at vi skal snu det på hodet og gjøre det fritt fram å snakke stygt om overvektige også. Kan vi ikke istedet la være å blande oss inn i andres liv, vi vet ikke hvem som er overvektige/undervektige pga latskap eller sykdom eller fordi de ønsker å ha det slik.

Nei, selvfølgelig skal en forsøke å være grei:)

Men det pussige her er at alle jeg har kjent som har vært feite hyler opp om mobbing og dårlig behandling for nesten hva som helst.(at deres egen bukse ikke passr lenger e.l) Og det er gjerne de tynnes skyld. Og det ER det ikke, fryktelig mange tykke mennesker spiser mye&ussunt.

Og i tillegg skal vi ha hets. Uten å ha gjort noe annet enn å være tynn. det er litt irriterende..

Men det er sikkert noen snille tykke også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe som er underlig er at mange ser på overvektige som mindre begavet også. Noen ser på dem som store barn.

Hvorfor det ?

Er tynne mer intelligente ?

Breiskuldra og massive muskelmenn blir også sett på samme måte. Intelligente muskelmenn fins altså ikke ?

Jeg vet ikke at tykke folk ofte blir sett på som mindre intelligente, men ser stadig at det er så. Min ganske overvektige søster var på jobbintervju. I samtalens løp kikket intervjuer på et av vitnemålene hennes. Han fikk jaggu hakaslepp, da han så hun hadde toppkarakterer i mange av de mest relevante faga.

Da hun i ungdommen var på intervju, valgte de å ansette personer med langt lavere intelligens og dårligere eksmensresultat (jeg hadde gått på skole med et par av dem, så jeg vet det er sant).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

For ikke å snakke om hvor gamle og dratt vi blir når vi er tynne. Og hvor stygt det er når ribbena synes.

Jeg går ikke på toalettet rett etter jeg har spist, jeg risikerer å bli beskylt for å ha bulemi.

Nemlig!! Jeg har vært borti folk jeg ikke kjenner personelig som har tatt på ribbenet mitt og sagt at det er stygt.. Fy faen, liksom... Mens jeg drakk utepils, i ført topp! Men hun var smellfeit og antagelig misunnelig på at noen tør å gå i topp i det hele tatt.. Makan:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har inntrykk av at ingen som er overvektige for høre noe, det har vi da lært grundig..

Men de hører jævlig godt etter og utrolig mye blir tolket til å være fornærmelser.. det ser mange ganger ut som om hårsårhet er et større problem enn vekt.

Er du derimot tynn eller slank har hvem som helst rett til å fornærme deg nårsomhelst& hvorsomhelst.. Uten noen form for provokasjon.

Dette kommer av at den politisk korrekte oppførsel kun omfatter visse områder og grupper. Vi skal passe oss veldig i samtale med negre, samer og fete. Og litt med handicappede..

Vi skal ikke passe oss når vi snakker med slanke, pene damer.. De kan vi istedet beskylde for å oppfordre til spiseforstyrrelser..Og stort sett det som ille er:)

Korrekt!:-)

Det er det jeg alltid har syntes er så rart. Tynne folk er det fritt frem å slenge dritt til - akkurat som om det er noe bedre.

Det ene rettferdiggjør ikke det andre, men hvorfor er det slik egentlig.

For min del må folk se ut akkurat som de vil, jeg bryr meg ikke en døyt om det, OG det er sannheten. Det som er plagsomt er alt slankepratet, og i tillegg da ikke kunne si en dritt.

Har ikke lyst heller, jeg vil helst prate om noe annet, for samme faen hva du sier, skryter(ærlig), er enig(prøver å forstå), eller, ja, samme hva, så er det så hårsårt at det ikke går ann å få sagt noe riktig.

Det er da man gir opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nemlig!! Jeg har vært borti folk jeg ikke kjenner personelig som har tatt på ribbenet mitt og sagt at det er stygt.. Fy faen, liksom... Mens jeg drakk utepils, i ført topp! Men hun var smellfeit og antagelig misunnelig på at noen tør å gå i topp i det hele tatt.. Makan:)

Misunnelige ja, der har du kjernen. Men det var vel ingen som reagerte på at hun var ufyselig mot deg?

Jeg var selv tynn som ung, så jeg vet hva dette dreier seg om. Dritten kom fra jentene, og ALDRI fra guttene.

Sårende, nja, ikke egentlig, jeg visste jeg så bra ut, og at de som hakket mest ikke hadde så mye å fare med hverken på den ene eller andre måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nemlig!! Jeg har vært borti folk jeg ikke kjenner personelig som har tatt på ribbenet mitt og sagt at det er stygt.. Fy faen, liksom... Mens jeg drakk utepils, i ført topp! Men hun var smellfeit og antagelig misunnelig på at noen tør å gå i topp i det hele tatt.. Makan:)

Svarte du ikke noen ting da? Det hender jeg smeller ut med et eller annet. Eller er du så høflig at det vrenger seg når du skal si noe ubehagelig til andre fordi du er lært opp til at man ikke sier noe til de overvektige. Jeg prøver veldig å komme over den biten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke at noen ønsker å spise seg tykk, uansett om det er en fysisk årsak eller ikke så tror jeg at alle overvektige plages av sin overvekt og ønsker å bli tynn. For oss som er "akkurat passe" er det litt for enkelt å bare si at det bare er å spise mindre og trimme mer.

De som ikke har fysiske årsaker til sin overvekt har ofte psykiske årsaker. De må først finne ut av hvorfor de overspiser før de kan begynne å gjøre noe med det. Jeg har selv opplevd en kvinne som går på det ene kurset etter det andre for å gå ned i vekt, hun veier maten sin, hun trimmer og gjør tilsynelatende alt riktig. Hver gang hun har vært på besøk finner jeg tomme godteriposer og annet snacks gjemt rundt omkring. Jeg tror rett og slett spisingen blir en slags tvangshandling. Trøst, belønning, hva det nå enn er.. Det forundrer meg men samtidig forstår jeg at hun ikke med vitende og vilje kaster ut tusener av kroner på kurs uten å virkelig ønske å gå ned i vekt.

Hun sliter, og det kan hverken formanende ord, fordommer eller all verdens kurs gjøre noe med.

Synes det er på tide at det settes fokus på at overspising er en sykdom, ikke noe en velger frivillig.

Som du beskriver det her, er det sykdom. Psykisk sådan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...