Gå til innhold

Prøver meg forsitig


Gjest Super

Anbefalte innlegg

Takker igjen basse. Du har heller ikke skjønt poenget, men det får så være.

Bare et lite tillegg. Jeg er akkurat passe, og trives med det. Er det galt?

Jeg har vært for tynn som ung, og gudene skal vite at jeg fikk høre det - av jenter.

Er det mer riktig syntes du - da er du det jeg vil kalle platt, eller som du velger å kalle meg - dum.

Laguna har et vesentlig godt poeng i det hun skriver, bare så synd, at ikke de overvektige greier å se det. Som vanlig.

Poenget er at eg drit i kor mykje folk veier. Vekta seier ingenting om korleis eit menneske er. Det gjer derimot det folk seier og skriv. Og som vanleg sett det du skriv deg sjølv i eit dårleg lys.

Det verkar som det einaste du vil er jo å framheva deg sjølv som "the body", men du framstår med det berre som "the nobrainer".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 183
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • laguna1365380434

    39

  • shandy

    35

  • carma

    15

  • Bassisten

    14

Mest aktive i denne tråden

Takker igjen basse. Du har heller ikke skjønt poenget, men det får så være.

Bare et lite tillegg. Jeg er akkurat passe, og trives med det. Er det galt?

Jeg har vært for tynn som ung, og gudene skal vite at jeg fikk høre det - av jenter.

Er det mer riktig syntes du - da er du det jeg vil kalle platt, eller som du velger å kalle meg - dum.

Laguna har et vesentlig godt poeng i det hun skriver, bare så synd, at ikke de overvektige greier å se det. Som vanlig.

Men hvorfor må du rakke ned på alle overvektige?

Hva har jeg gjort deg for å fortjene at du rakker ned på meg for vekta mi? For jeg er i den GRUPPEN du henger ut.

Skjønner du hva jeg mener?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Ja, shandy er definitivt ufrivillig morosam rett som det er. Men det triste er at det er ufrivillig. Ho meiner det ho skriv seriøst, og mennesker blir såra av det ho skriv. At du flirer av det, gjer som sagt berre at du framstår i det same dårlege lyset som henne. Det du elles har skrive i tråden stadfestar jo berre kor lite reflektert du er, og ute av stand til å visa omsyn til andre menneske. Trist for deg.

Jeg viser masse "omsyn" for mennesker. Er så snill&grei så.

Og jeg mener det jeg vil, og i denne tråden har jeg da forklart meg ganske bra også.

De sluttningene du har trukket om meg underbygger mitt første innlegg, der jeg snakker om p.c oppførsel og hårsårhet.

Ikke skjønner jeg hvorforr du er så sur på shandy heller, hun virker morsom og skærp, ikke pc, og gravalvorlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Da får du faen meg tåle at andre gjør det også :) Skraptynn er skraptynn.

Helt i orden at han kaller meg skraptynn(Dog jeg er ikke det). Folk er noenganger skraptynne, andre ganger smellfeite.. Og det er ok for meg:) Ikke vanskelig sånn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt i orden at han kaller meg skraptynn(Dog jeg er ikke det). Folk er noenganger skraptynne, andre ganger smellfeite.. Og det er ok for meg:) Ikke vanskelig sånn..

Hva er det du klager på da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags folk er det egentlig som kommenterer andres vekt, hva enten de er tykke eller tynne? Det lurer jeg jammen meg på. Det må være flaut å gå rundt og være så korka.

Jeg har en kollega som har det med det og kommentere om folk har lagt på seg. Jeg gikk veldig opp i vekt en periode, og fikk jammen høre det.

Heldigvis for meg er jeg ikke så hårsår at jeg tok meg nær av det. Men ei jente jeg kjenner begynte å grine da noen kommenterte at hun hadde lagt på seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

laguna1365380434

spade for spade, er korrekt.

Men feit er et "sleng" ord for overvektig eller fedme(om det er ekstrem overvekt).

Feit er et helt greit ord. Det brukes. Jeg synes der er latterlig (og nedverdigende for den det gjelder) å konstruere gjennomsiktige begreper når alle vet hva som menes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Hva er det du klager på da?

Det jeg skrev i innlegg 1. Om du gidder å lese det.. Siden har jeg forsvart meg mot mengden:), og det er underholdene&greit det.. Klager ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, tykk og glad passer bra på deg Lion.

Da sier vi det slik.

Jeg er feit og glad.

Du er dummere enn et brød og tynn.

*Suss*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg viser masse "omsyn" for mennesker. Er så snill&grei så.

Og jeg mener det jeg vil, og i denne tråden har jeg da forklart meg ganske bra også.

De sluttningene du har trukket om meg underbygger mitt første innlegg, der jeg snakker om p.c oppførsel og hårsårhet.

Ikke skjønner jeg hvorforr du er så sur på shandy heller, hun virker morsom og skærp, ikke pc, og gravalvorlig..

Det som er PK for tida er å vera anti-PK. PK (eller pc som du skriv) blir brukt mot alle som hevdar noko som er bra, og blir brukt for å latterleggjera meiningar og argument, eller leggja diskusjonar daude. Anti-PK er ikkje eit mål i seg sjølv, laguna. Og du kan vera så søt&grei&snill&blond&motkrigogsånn som du berre vil. Det du gjer er uansett å såre folk.

Så får eg heller vera PK og alvorleg i dine auger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ødelagt for alltid

Feit er et helt greit ord. Det brukes. Jeg synes der er latterlig (og nedverdigende for den det gjelder) å konstruere gjennomsiktige begreper når alle vet hva som menes.

nei,det synes ikke jeg iallefall.

Da vet du kanskje ikke hvordan det føles å bli såret pga utseende?

Jeg har vært med en lege som rettet på sin student,da personen skulle si hva en pasient hadde bmi på over 30,studenten sa,"ehhhh,feit!?"

Nei,sa legen.Du sier ikke det slik,du skal si overvektig/fedme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefin helg :) Jeg har sovet leeeenge, og nå pakker jeg litt - og doler litt (vi er på flyttefot neste helg)

Tilbake til innlegget.

Det er en myte at ALLE feite mennesker spiser så mye mer enn alle andre. Du ville bli overrasket hvis du fulgte noen av dem - så hva dem putta i munnen, det er ikke ofte så mye.

Mange har ødelagt forbrenningen, noen plages av en sykdom, noen burde kanskje holde seg unna matvarer som kommer under sunnhetskategorien, men som gjør at de legger på seg.

Det er ikke alle feite mennesker som sitter å spiser smør shandy.

Det var da svært så mye bra du skulle skrive om dagene da, Zirine! ;o)

Selv var jeg engang en tynn strek som kunne spise hva jeg ville, og som alltid fikk beskjed om at jeg burde spise litt mer. Helt til jeg begynte på P-piller (ironisk at noe jeg aldri hadde trengt skulle ødelegge så mye....), da la jeg på meg 15 kg og 3 bh-cup'er på 3 mnd, ødela hele hormonbalansen og min i uytgangspunktet så slanke kropp :-( Siden den gang har kiloene sakte men sikkert seget på, og har nå stabelisert seg på 25 kilo mer enn det jeg veide da jeg var 19.

Jeg har per i dag - om ikke noen klarer å finne noen hormontabletter som kan rydde opp i systemet mitt - valget mellom å leve på evig diett (ikke slankekur), eller innse at jeg har den kroppen jeg har nå. Jeg sliter enda med det valget...

Jeg har en BMI på 27-28, og er vel ikke direkte feit. Trener 2 ganger i uken, og begynner etter 11 år å få et noenlunde ok forhold til kroppen min. Men det er nok lenge igjen til jeg liker den...

Men jeg har opplevd begge sider. Både det å være så tynn at det blir kommentert, og det å ha en kropp som gjør at noen (familie...) mener de kan si at jeg burde tenke på hva jeg putter i munnen. Hva som er verst? Definitivt det å veie for mye! En ting var å være en smal, formløs strek, men det var på sett og vis noe folk missunte deg, tross alt. Å være kraftig, derimot...

Beste hilsen fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg skrev i innlegg 1. Om du gidder å lese det.. Siden har jeg forsvart meg mot mengden:), og det er underholdene&greit det.. Klager ikke.

Du klager på store mennesker som fornærmer deg som er tynn... Men det er selvfølgelig greit at du kaller dem for misunnelige, smellfeite folk?

Antenna di plukker liksom ikke helt opp alle kanalene den, gjør den vel...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, shandy er definitivt ufrivillig morosam rett som det er. Men det triste er at det er ufrivillig. Ho meiner det ho skriv seriøst, og mennesker blir såra av det ho skriv. At du flirer av det, gjer som sagt berre at du framstår i det same dårlege lyset som henne. Det du elles har skrive i tråden stadfestar jo berre kor lite reflektert du er, og ute av stand til å visa omsyn til andre menneske. Trist for deg.

Nå får du gi deg, du går over streken.

Her er det du som forsøker etter beste evne å fornærme meg. Hva har jeg egentlig gjort deg?

Er det greit å slenge dritt til meg - hvorfor?

Jeg skriver det jeg mener ja, og stort sett så holder jeg meg sakelig. Selvsagt gir jeg svar på tiltale, men her er du rett og slett ufyselig.

Det er vel for faen ikke noen menneskerett å slenge dritt til folk som er tynne heller. Ikke til de som er overvektige heller for den del, men det er DE som er de verste, og sånn har det alltid vært.

Jeg fornærmer ingen i RL, og dette er et debattforum, så her har vel jeg rett til å si det jeg mener, på lik linje med deg. uten å bli kalt dum. Eller mener du noe annet - spørsmålet er da hvem som er tykk både her og der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe jævla dritt det også..Synes folk skal være søte&greie. Så klart.

Enig ;-)

Det er liksom ikke noe behov for folk å informere meg om at jeg er feit. Jeg er faktisk klar over det.

Det samme regner jeg med at de som stadig får høre "Å guuuud, så tynn du er! Det er ikke pent!" kan si om sitt utseende.

Man er faktisk klar over det. Vi trenger ikke å informeres til enhver tid. Noen ganger trenger man kanskje å tenke på noe annet.

;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Enig ;-)

Det er liksom ikke noe behov for folk å informere meg om at jeg er feit. Jeg er faktisk klar over det.

Det samme regner jeg med at de som stadig får høre "Å guuuud, så tynn du er! Det er ikke pent!" kan si om sitt utseende.

Man er faktisk klar over det. Vi trenger ikke å informeres til enhver tid. Noen ganger trenger man kanskje å tenke på noe annet.

;-)

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feit er et helt greit ord. Det brukes. Jeg synes der er latterlig (og nedverdigende for den det gjelder) å konstruere gjennomsiktige begreper når alle vet hva som menes.

Og krøpling, svarting, lapp, etc. er også greie spade-ord?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ødelagt for alltid

Du klager på store mennesker som fornærmer deg som er tynn... Men det er selvfølgelig greit at du kaller dem for misunnelige, smellfeite folk?

Antenna di plukker liksom ikke helt opp alle kanalene den, gjør den vel...?

hehe, carma, godt sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå får du gi deg, du går over streken.

Her er det du som forsøker etter beste evne å fornærme meg. Hva har jeg egentlig gjort deg?

Er det greit å slenge dritt til meg - hvorfor?

Jeg skriver det jeg mener ja, og stort sett så holder jeg meg sakelig. Selvsagt gir jeg svar på tiltale, men her er du rett og slett ufyselig.

Det er vel for faen ikke noen menneskerett å slenge dritt til folk som er tynne heller. Ikke til de som er overvektige heller for den del, men det er DE som er de verste, og sånn har det alltid vært.

Jeg fornærmer ingen i RL, og dette er et debattforum, så her har vel jeg rett til å si det jeg mener, på lik linje med deg. uten å bli kalt dum. Eller mener du noe annet - spørsmålet er da hvem som er tykk både her og der.

Kjære, kjære shandy... Les innleggene dine, da... Finnes det omløp...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå får du gi deg, du går over streken.

Her er det du som forsøker etter beste evne å fornærme meg. Hva har jeg egentlig gjort deg?

Er det greit å slenge dritt til meg - hvorfor?

Jeg skriver det jeg mener ja, og stort sett så holder jeg meg sakelig. Selvsagt gir jeg svar på tiltale, men her er du rett og slett ufyselig.

Det er vel for faen ikke noen menneskerett å slenge dritt til folk som er tynne heller. Ikke til de som er overvektige heller for den del, men det er DE som er de verste, og sånn har det alltid vært.

Jeg fornærmer ingen i RL, og dette er et debattforum, så her har vel jeg rett til å si det jeg mener, på lik linje med deg. uten å bli kalt dum. Eller mener du noe annet - spørsmålet er da hvem som er tykk både her og der.

"men det er DE som er de verste, og sånn har det alltid vært. "

I rest my case...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...