Gå til innhold

Prøver meg forsitig


Gjest Super

Anbefalte innlegg

laguna1365380434

Du klager på store mennesker som fornærmer deg som er tynn... Men det er selvfølgelig greit at du kaller dem for misunnelige, smellfeite folk?

Antenna di plukker liksom ikke helt opp alle kanalene den, gjør den vel...?

Jepp, for de la så jævlig opp til det. Og misunnelses elementet her er så åpenbartat det er morsomt..

Antennene mine virker helt som de skal, antennene til den smellfeite dama derimot er jeg mer usikker på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 183
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • laguna1365380434

    39

  • shandy

    35

  • carma

    15

  • toci

    14

Mest aktive i denne tråden

Jepp, for de la så jævlig opp til det. Og misunnelses elementet her er så åpenbartat det er morsomt..

Antennene mine virker helt som de skal, antennene til den smellfeite dama derimot er jeg mer usikker på...

Ja, akkurat...

Du sto ganske langt bak i køen du, skjønner jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå får du gi deg, du går over streken.

Her er det du som forsøker etter beste evne å fornærme meg. Hva har jeg egentlig gjort deg?

Er det greit å slenge dritt til meg - hvorfor?

Jeg skriver det jeg mener ja, og stort sett så holder jeg meg sakelig. Selvsagt gir jeg svar på tiltale, men her er du rett og slett ufyselig.

Det er vel for faen ikke noen menneskerett å slenge dritt til folk som er tynne heller. Ikke til de som er overvektige heller for den del, men det er DE som er de verste, og sånn har det alltid vært.

Jeg fornærmer ingen i RL, og dette er et debattforum, så her har vel jeg rett til å si det jeg mener, på lik linje med deg. uten å bli kalt dum. Eller mener du noe annet - spørsmålet er da hvem som er tykk både her og der.

Dette skrev du lengre oppe i tråden, shandy: "Det blir ofte sånn, at man ikke gidder å ta sånt på alvor, jeg mener, man ser jo hvem det kommer fra.

Det er bare det, at sånt gjør ikke folk med litt mellom øra, så det er kanskje ikke så rart at tykk i kroppen, blir forbundet med tykk i hodet. Eksemplene florerer. "

"Man ser jo hvem det kommer fra?" -fordi de er tykk? Og du skjønner ikke hvorfor folk reagerer på det du skriver??

Du er jo ikke riktig klok!

og DET sier jeg ikke fordi jeg er tykk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Det som er PK for tida er å vera anti-PK. PK (eller pc som du skriv) blir brukt mot alle som hevdar noko som er bra, og blir brukt for å latterleggjera meiningar og argument, eller leggja diskusjonar daude. Anti-PK er ikkje eit mål i seg sjølv, laguna. Og du kan vera så søt&grei&snill&blond&motkrigogsånn som du berre vil. Det du gjer er uansett å såre folk.

Så får eg heller vera PK og alvorleg i dine auger...

Hvis folk, på alvor, blir såra av mine meninger har de større problemer enn overvekt.. Og er tjukkere io hue en jeg i utgangspunktet trodde.

Du høres jo foressten festlig ut selv.. At du mener kjedelige ting borger ikke nødvendigvis at de er kloke.

Mye heller blond enn treig! Og, hvis man skal være så jævla PK , hvorfor skal blonde jenter ha så deng? Vi blir jo Såååå lei oss. Vi kan få spiseproblemer av det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Jeg tror noen her ikke vet at å forakte andre mennesker for at de ikke er som andre eller har et problem, eller er svake, faktisk er ganske usympatisk, og ikke til noe som helst nytte for noen. Tvert i mot.

Det motsatte av respekt er forakt.

Å lære bort forakt er å så et frø som vokser til en tornebusk. Vi lærer bort forakt når vi uttrykker forakt. Andre tar etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da sier vi det slik.

Jeg er feit og glad.

Du er dummere enn et brød og tynn.

*Suss*

Klapp på rompa.

Oi, disset varte lenge gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis folk, på alvor, blir såra av mine meninger har de større problemer enn overvekt.. Og er tjukkere io hue en jeg i utgangspunktet trodde.

Du høres jo foressten festlig ut selv.. At du mener kjedelige ting borger ikke nødvendigvis at de er kloke.

Mye heller blond enn treig! Og, hvis man skal være så jævla PK , hvorfor skal blonde jenter ha så deng? Vi blir jo Såååå lei oss. Vi kan få spiseproblemer av det...

"Hvis folk, på alvor, blir såra av mine meninger har de større problemer enn overvekt.. Og er tjukkere io hue en jeg i utgangspunktet trodde."

Kvifor ikkje? Tyder dette utsagnet at ein ikkje kan ta deg på alvor? I så fall; Greit å vite!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Klapp på rompa.

Oi, disset varte lenge gitt.

En fortalte meg at norske menn klasker sin kone på rompa før han går på jobben, og rompa dissssser enda når han kommer hjem. Ikke fordi norske damer har så store romper, men at norske menn har så kort arbeidstid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig ;-)

Det er liksom ikke noe behov for folk å informere meg om at jeg er feit. Jeg er faktisk klar over det.

Det samme regner jeg med at de som stadig får høre "Å guuuud, så tynn du er! Det er ikke pent!" kan si om sitt utseende.

Man er faktisk klar over det. Vi trenger ikke å informeres til enhver tid. Noen ganger trenger man kanskje å tenke på noe annet.

;-)

Selvsagt kie, men problemet er ofte at overvektige på død og liv SKAL mase om det selv.

Jeg gir vel pokker i om de er fete, tynne, kvisete, brun hud, gul hud, osv.

Det er jo mennesket bak som teller, men de trøkker jo sin egen fedme over på andre. Det er jo noe rart og trøttende når samtalen består hovedsakelig av slankedietter, kurer, tabletter, en kilo ned, fem kilo opp. Jeg sovner omtrent.

Kan det ikke gå ann å bare være sånn som man er, og ferdig med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

laguna1365380434

"Hvis folk, på alvor, blir såra av mine meninger har de større problemer enn overvekt.. Og er tjukkere io hue en jeg i utgangspunktet trodde."

Kvifor ikkje? Tyder dette utsagnet at ein ikkje kan ta deg på alvor? I så fall; Greit å vite!

Jeg mener at jeg, som en anonym synser på nettet ikke burde ha injurierende kraft. og at folk må tåle at det finnes forskjellige synspunkter i verden, også på overvekt/vekt problematikk. Du har en, jeg har en annen. Jeg må få ytre mine meninger på lik linje med deg, uten at noen kommer trekkende med "ånei- ånei nå ble jeg såret"visa. En generell mening bør ikke taes personlig, da tyder det på at det, i dette tilfellet, er hårsårhet, ikke overvekt som er problemet.

Å kalle feite menn på gaten feite er derimot stygt, og slikt gjør man selvfølgelig ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, akkurat...

Du sto ganske langt bak i køen du, skjønner jeg.

Jeg vil påstå at det er andre som kom lengre bak i køen enn laguna - deg bla.

Men det er klart, det er som den bleikfeite halvdelen din sier. Man ser det gjerne ikke selv.

Personhets ja, tar tilbake ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt kie, men problemet er ofte at overvektige på død og liv SKAL mase om det selv.

Jeg gir vel pokker i om de er fete, tynne, kvisete, brun hud, gul hud, osv.

Det er jo mennesket bak som teller, men de trøkker jo sin egen fedme over på andre. Det er jo noe rart og trøttende når samtalen består hovedsakelig av slankedietter, kurer, tabletter, en kilo ned, fem kilo opp. Jeg sovner omtrent.

Kan det ikke gå ann å bare være sånn som man er, og ferdig med det.

For meg er problemet noe annerledes. Jeg er dritt lei av snakk om kilo, slanking, kalorier osv. osv. hele tiden.

Men det er ikke jeg som står for den praten. Selv om jeg ofte er den eneste av de som snakker sammen som faktisk TRENGER å gå ned i vekt.

Jeg tror mange overvektige snakker om slanking o.l. som en slags "forsvarstale". De kommer inn på temaet som er sårt før noen andre kommer overraskende på og tar dem "off guard".

Det KAN være en årsak.

Også har man jo alle de kvinnfolka som er opptatt av slanking til det kjedsommelige. De finnes nok i alle vektklasser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En fortalte meg at norske menn klasker sin kone på rompa før han går på jobben, og rompa dissssser enda når han kommer hjem. Ikke fordi norske damer har så store romper, men at norske menn har så kort arbeidstid.

Hehe :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil påstå at det er andre som kom lengre bak i køen enn laguna - deg bla.

Men det er klart, det er som den bleikfeite halvdelen din sier. Man ser det gjerne ikke selv.

Personhets ja, tar tilbake ja.

Næmmen... Jeg trodde ikke du kom til å svare meg mer, jeg? :o) Koselig!

Pssst! Et lite tips:

Om du skal "ta igjen", så funker det enda bedre om man finner på noe selv, i stedet for å si tilbake det den andre nettopp sa.

God bedring :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener ikke at du har slengt dritt. Jeg sier bare at ved å komme med slike historier som den med ribbeina, er du med på å fortsette en evige runddansen som handler om overvekt/undervekt, hva er verst, hvem er slemmest, hvem er frekkest og så videre.

Du forteller en historie for på en måte å "sanke poeng" FOR de tynne, MOT de tykke. Fører det noe godt med seg, mener du?

Du sier du er enig at både undervektige, normalvektige og overvektige hadde fått det bedre med seg selv om vi hadde klart å få fokuset BORT fra akkurat dette med vekt, men du er selv med på å fokusere på det ved å formidle historier som den ribbein-greia. Skjønner?

Det er nok en utopi, er jeg redd, å håpe på et samfunn så totalt blottet for kroppvekt- og utseendefiksering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...