Gå til innhold

Prøver meg forsitig


Gjest Super

Anbefalte innlegg

Gjest ødelagt for alltid

Nei, ingen reagerte veldig på hun dama, inkludert meg selv, da det var så patetisk det hele..

Vennine hennes, 2 stk også fete synes jo at hun var tøff og modig..Sånn: sett hu der tynne på plass, liksom..:)

Teit, men ikke sårende. Men det er jo gjerne sånne folk som føler seg så trakkasert..

jeg var engang tykk,fikk en sleng kommentar fra _gutter_.

Det og andre ting fikk begret til å renne over og jeg utviklet spiseforstyrrelser.

I mange,mange år har jeg slitt.Nå er jeg undervektig,sier legen,jeg har vært tvangsforet og jeg føler meg nå feitere enn noen gang,legen og alle andre føler jeg bare gjør narr når de sier jeg er syklig tynn.

Hver eneste gang tykke blir rakket ned på,eller omvendt(all mobbing er fælt),får jeg skikkelig vondt.Får jeg _vet_ virklig hvor vondt det gjør å bli kalt tjukka.

Jeg er ødelagt for alltid.

Jeg var ikke spesielt usunn eller spiste mer enn andre.

Aktiv var jeg også,nå klarer jeg knapt la meg selv sove for jeg er liveredd for å bli enda tykkere....ikke sleng dritt vær så snill,uansett tykk eller tynn....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 183
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • laguna1365380434

    39

  • shandy

    35

  • carma

    15

  • toci

    14

Mest aktive i denne tråden

"fordi jeg ikke slenger med leppa til feite folk er det ikke opp til meg å stoppe disklusjonen."

Når du kaller folk "smellfeit" som du gjorde lengre oppe i tråden, hva er det om ikke å slenge med leppa? Diskusjonen er jo den samme enten den er her eller i RL..

Men å kalle folk to skraptynne, det er lov?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Jeg forstår ikke helt dette behovet for å snakke om "de" og "oss" som om vi var to helt forskjellige folkegrupper.

Jeg mener, hvis en slank person fornærmer meg flyr ikke jeg og uffer over hvor fæle og uhøflige alle disse slanke menneskene er..

Jeg snakker om feite mennesker som fornærmer tynne folk eller omvendt på grunn av at de er tynne/tykke. Da blir "de og oss"en relevant problemstilling.

Hvis en person fornærmer meg for noe annet er det selvfølgelig saken uvedkomment om vedkommende er tykk eller tynn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags folk er det egentlig som kommenterer andres vekt, hva enten de er tykke eller tynne? Det lurer jeg jammen meg på. Det må være flaut å gå rundt og være så korka.

Det er de fete/overvektige som kan tillate seg denslags i RL. Vi andre kommenterer/bemerker det ikke - det passer seg ikke, og har ingen ønsker om å fornærme noen.

Nå var dette en tråd om synspunkter og det blir litt annerledes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må få lov å fortelle ribbein historien i en tråd som dette, fordi den understreker poenget mitt, som ikke er å hetse overvektige, men at: Nei tykke mennesker blir ikke hetset mer enn andre!

Det er nemlig en utbredt misforståelse, som jeg tror er vissvass.

Dette mener jeg at jeg og andre "tynne nick" må få være med å kommentere på i like høy grad som andre. Og, jeg mener at det som HADDE vært diskriminering av overvekt, hadde vært å være så politisk korrekt rundt temaet at en brant inne med meninger og erfaringer i redsel for å vekke anstøt.. Det er ekskluderende og jeg vet hvertfall hva jeg personlig hadde blitt mest lei meg av.

Og for å ha det nevnt, mener jeg ikke at tjukke folk er dummere enn andre, men det hadde jeg jo inplisitt faktisk ment hvis jeg "ga de rett" uten å mene det.. Hvis jeg sier noe dritdumt setter jeg pris på at folk påpeker det og ikke gir meg poenget fordi jeg, f.eks er dame..DA, hadde jeg blitt sint!

"Og for å ha det nevnt, mener jeg ikke at tjukke folk er dummere enn andre"

Men du applauderer shandy når ho seier det i eit anna innlegg... Det går for det samme, og du framstår då som like lite reflektert og hjernedaud som henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakker om feite mennesker som fornærmer tynne folk eller omvendt på grunn av at de er tynne/tykke. Da blir "de og oss"en relevant problemstilling.

Hvis en person fornærmer meg for noe annet er det selvfølgelig saken uvedkomment om vedkommende er tykk eller tynn..

"Jeg snakker om feite mennesker som fornærmer tynne folk..."

Sier ikke dette nok...?

*rister på hodet*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

laguna1365380434

"fordi jeg ikke slenger med leppa til feite folk er det ikke opp til meg å stoppe disklusjonen."

Når du kaller folk "smellfeit" som du gjorde lengre oppe i tråden, hva er det om ikke å slenge med leppa? Diskusjonen er jo den samme enten den er her eller i RL..

Å reagere på ordet smellfeit, er hårsårt og noe av grunnen til at jeg heiv meg på tråden..

Smellfeit er et beskrivende godt norskt ord, og jeg synes det er tåpelig og fornedrende og i kle den slags begreper ny språkdrakt.

En smellfeit person er fortsatt smellfeit, om noen aldri så mye kaller det "vektsmessig utfordret" e.l

En spade er en spade. Og damen var smellfeit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må få lov å fortelle ribbein historien i en tråd som dette, fordi den understreker poenget mitt, som ikke er å hetse overvektige, men at: Nei tykke mennesker blir ikke hetset mer enn andre!

Det er nemlig en utbredt misforståelse, som jeg tror er vissvass.

Dette mener jeg at jeg og andre "tynne nick" må få være med å kommentere på i like høy grad som andre. Og, jeg mener at det som HADDE vært diskriminering av overvekt, hadde vært å være så politisk korrekt rundt temaet at en brant inne med meninger og erfaringer i redsel for å vekke anstøt.. Det er ekskluderende og jeg vet hvertfall hva jeg personlig hadde blitt mest lei meg av.

Og for å ha det nevnt, mener jeg ikke at tjukke folk er dummere enn andre, men det hadde jeg jo inplisitt faktisk ment hvis jeg "ga de rett" uten å mene det.. Hvis jeg sier noe dritdumt setter jeg pris på at folk påpeker det og ikke gir meg poenget fordi jeg, f.eks er dame..DA, hadde jeg blitt sint!

Vi lever i hvert vårt univers. Det er min konklusjon etter denne "meningsutvekslingen".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

"Og for å ha det nevnt, mener jeg ikke at tjukke folk er dummere enn andre"

Men du applauderer shandy når ho seier det i eit anna innlegg... Det går for det samme, og du framstår då som like lite reflektert og hjernedaud som henne.

Fordi shandy var jævlig morsom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

"Jeg snakker om feite mennesker som fornærmer tynne folk..."

Sier ikke dette nok...?

*rister på hodet*

I din verden forekommer ikke dette? :) Fint for deg det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Vi lever i hvert vårt univers. Det er min konklusjon etter denne "meningsutvekslingen".

Mulig, mulig..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men å kalle folk to skraptynne, det er lov?

Å kalle tynne folk skraptynne er like ille som å kalle overvektige folk for smellfeite.

Jeg skjønner overhodet ikke enkelte menneskers påtrengende behov for å kalle andre verken det ene eller andre som har med vekt å gjøre. Er det ikke like greit å innse at mennesker kommer i forskjellige størrelser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I din verden forekommer ikke dette? :) Fint for deg det..

Du skjønte ikke engang hva jeg pekte til, nei...

Du klager på overvektige som plukker på undervektige og syns dette er en uting... Og så presterer du selv å referere til overvektige som _feite_ og din egen gruppe for tynne?

Hallo...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Og for å ha det nevnt, mener jeg ikke at tjukke folk er dummere enn andre"

Men du applauderer shandy når ho seier det i eit anna innlegg... Det går for det samme, og du framstår då som like lite reflektert og hjernedaud som henne.

Takker igjen basse. Du har heller ikke skjønt poenget, men det får så være.

Bare et lite tillegg. Jeg er akkurat passe, og trives med det. Er det galt?

Jeg har vært for tynn som ung, og gudene skal vite at jeg fikk høre det - av jenter.

Er det mer riktig syntes du - da er du det jeg vil kalle platt, eller som du velger å kalle meg - dum.

Laguna har et vesentlig godt poeng i det hun skriver, bare så synd, at ikke de overvektige greier å se det. Som vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakker om feite mennesker som fornærmer tynne folk eller omvendt på grunn av at de er tynne/tykke. Da blir "de og oss"en relevant problemstilling.

Hvis en person fornærmer meg for noe annet er det selvfølgelig saken uvedkomment om vedkommende er tykk eller tynn..

Ok.

Jeg har bare opplevd det motsatte, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi shandy var jævlig morsom!

Ja, shandy er definitivt ufrivillig morosam rett som det er. Men det triste er at det er ufrivillig. Ho meiner det ho skriv seriøst, og mennesker blir såra av det ho skriv. At du flirer av det, gjer som sagt berre at du framstår i det same dårlege lyset som henne. Det du elles har skrive i tråden stadfestar jo berre kor lite reflektert du er, og ute av stand til å visa omsyn til andre menneske. Trist for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Ok.

Jeg har bare opplevd det motsatte, jeg.

Det er noe jævla dritt det også..Synes folk skal være søte&greie. Så klart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Du skjønte ikke engang hva jeg pekte til, nei...

Du klager på overvektige som plukker på undervektige og syns dette er en uting... Og så presterer du selv å referere til overvektige som _feite_ og din egen gruppe for tynne?

Hallo...?

Jeg kaller en spade en spade. Feit er feit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ødelagt for alltid

Jeg kaller en spade en spade. Feit er feit.

spade for spade, er korrekt.

Men feit er et "sleng" ord for overvektig eller fedme(om det er ekstrem overvekt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...