Gå til innhold

Prøver meg forsitig


Gjest Super

Anbefalte innlegg

Ja, det virker som om mobbing bare er stygt når det er de feite som blir mobbet.. At de mobber noen er visst ikke farlig.. Kaste stein i glasshus og sånn.. Og det med størrelser kan være like vanskelig, hvis en har f.eks lange/korte bein e.l, som hvis en er tykk.

Personelig tar jeg ikke så veldig anstøt, synes det er kjekt å være slank og bevegelig.. Brush it of!!

Fant du forresten olabukse da?:)

Kjære deg... Du er tynn og får kommentarer for det. Det betyr alldeles ikke at kommentarer bare tilfaller dem som er tynne. Jeg er tykk og får kommentarer for det. Det er IKKE fordi jeg er hårsår!

Disse diskusjonene blir ene og alene farget av personlige erfaringer. Vi kommer ingen sted med dem. Derfor kniper jeg munnen igjen, og skal unngå å havne inn i sånne tykk/tynn; hvem er verst-floker som det har florert av her på dol de siste årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 183
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • laguna1365380434

    39

  • shandy

    35

  • carma

    15

  • Bassisten

    14

Mest aktive i denne tråden

terningkast6

Som du beskriver det her, er det sykdom. Psykisk sådan.

Det er jo det jeg vil frem til, jeg tror mange, mange av de overvektige har psykisk sykdom. Det er ikke bare å ta seg sammen og spise mindre da.

Hvem velger vel frivillig å være tykk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du synker til shandys nivå er ikkje spesielt flatterande, laguna. Men du er jo slank, så du kan vel ikkje feile.

Jeg tipper du er feit? Reaksjonen tilsier så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Helt enig:)

Det fenomenet er sinnsykt irriterende. Til slutt svarte jeg tilbake i samme tone til de som sa "Guuuuud, du er alt for tynn altså!!" med "Nå synes jeg du har lagt på deg litt vel mye, synes du ikke??!".

Men det er fornærmende vettu..

Nemlig. Og Likheten er for enkelte ikke slående..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg finner litt pussig i slike diskusjoner her, er at det er spesielt to skraptynne nick som bestandig har så jævla mye å si om vekt og for mye vekt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, selvfølgelig skal en forsøke å være grei:)

Men det pussige her er at alle jeg har kjent som har vært feite hyler opp om mobbing og dårlig behandling for nesten hva som helst.(at deres egen bukse ikke passr lenger e.l) Og det er gjerne de tynnes skyld. Og det ER det ikke, fryktelig mange tykke mennesker spiser mye&ussunt.

Og i tillegg skal vi ha hets. Uten å ha gjort noe annet enn å være tynn. det er litt irriterende..

Men det er sikkert noen snille tykke også:)

måtte bare.. en gang til.. :o)

Du skriver:

Men det pussige her er at alle jeg har kjent som har vært feite hyler opp om mobbing og dårlig behandling for nesten hva som helst.(at deres egen bukse ikke passr lenger e.l) Og det er gjerne de tynnes skyld. Og det ER det ikke.

Du kjenner noen veldig merkelige feite folk hvis de klager om dårlig behandling fordi buksene ikke passer, og at det er de tynnes feil. Da vil jeg påstå at problemet deres ikke er overvekt men stupiditet.

Det du gjør nå er å fremstille overvektige som dumme.

Hvorfor ikke bare innse at mennesker kommer i forskjellige størrelser. Slik er det, slik vil det være. Slutter man å fokusere så inn i hampen på vekt i det store og hele, tror jeg vi kommer et godt stykke på vei mot en bedre hverdag for både tykke, tynne og normalvektige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei:) Vi slanke feiler aldri!

Vi kan til og med innrømme feil, ta et hint, prøve å forstå, prøve å være høflige - til tross for usakelig dritt.

Men altså, det var det med vettet da ;)

Det er iallefall en ting som er sikkert, og det er at det ikke er min, din eller andre normalvektige/undervektiges skyld, at de dytter i seg mer enn hva godt er, og blir fete og vapsete.

Men det er de fetes feil å la sin egen elendighet, og fedme ut over andre.

Hvilken rett har de til å slenge med leppa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Kjære deg... Du er tynn og får kommentarer for det. Det betyr alldeles ikke at kommentarer bare tilfaller dem som er tynne. Jeg er tykk og får kommentarer for det. Det er IKKE fordi jeg er hårsår!

Disse diskusjonene blir ene og alene farget av personlige erfaringer. Vi kommer ingen sted med dem. Derfor kniper jeg munnen igjen, og skal unngå å havne inn i sånne tykk/tynn; hvem er verst-floker som det har florert av her på dol de siste årene.

Selvfølgelig er det farget av hva en personelig opplever..

Jeg synes alle må få være som de vil og at det er stygt å rakke ned på folk uansett(selvfølgelig)

Men, jeg har påfallende ofte opplevd at det er feite folk som kaster den første steinen.. Og det morer meg litt, for mange av de er så sinnsykt på den "mobbing er stygt" vibben.. Derfor:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja men da er vi igrunn enige. For meg så virker det ikke som om moren din slet med selve vekten, men psyken - stemmer det?

La vær å svar hvis det er for personlig, jeg vil ikke akkurat fornærme deg zirine.

Du fornærmer meg overhode ikke.

Nei, altså - min mor er en sosial intelligent dame, aktiv som få og har alltid hatt god selvtillit, men antaglig ikke i forhold til kropp. Det var jo en grunn til at hun begynte på disse evige slankekurene en gang i tiden.

Det er mange årsaker til at folk begynner å slanke seg. Fine flotte folk blir besatt av dette "idealet" - og når de ser seg i speilet så når de aldri dithen -. aldri, uansett hvor mye de slanker seg.

Hva som var det lille som utløste dette er vanskelig å si, men jeg registrerer at dette ikke bare er noe mamma problem. Det å slanke seg til et problem er ganske så vanlig ... I dag vet vi mye om kosthold, men tidligere visste de ikke mer enn det Norsk Ukeblad fortalte dem: ananaskurer, banankurer - U name it.

I dag kan hun sitte der å angre - og ja, det gjør hun. Hun sier ofte at hun misunner meg mitt avslappede forhold til vekt og utseende. Jeg er opptatt av å se ok ut, men jeg er mer opptatt av livskvalitet. Jeg trenger ikke være 50 kilo for å være pen, jeg trenger ikke være 50 kilo for å ha det godt. Og jeg trenger ikke være 50 kilo for å bli elsket.

Jeg eier ikke engang en badevekt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

måtte bare.. en gang til.. :o)

Du skriver:

Men det pussige her er at alle jeg har kjent som har vært feite hyler opp om mobbing og dårlig behandling for nesten hva som helst.(at deres egen bukse ikke passr lenger e.l) Og det er gjerne de tynnes skyld. Og det ER det ikke.

Du kjenner noen veldig merkelige feite folk hvis de klager om dårlig behandling fordi buksene ikke passer, og at det er de tynnes feil. Da vil jeg påstå at problemet deres ikke er overvekt men stupiditet.

Det du gjør nå er å fremstille overvektige som dumme.

Hvorfor ikke bare innse at mennesker kommer i forskjellige størrelser. Slik er det, slik vil det være. Slutter man å fokusere så inn i hampen på vekt i det store og hele, tror jeg vi kommer et godt stykke på vei mot en bedre hverdag for både tykke, tynne og normalvektige.

Enig med deg Toci, virker veldig rart at _alle_ overvektige Laguna kjenner oppfører seg slik. Jeg kjenner mange overvektige, og det er et absolutt fåtall som oppfører seg slik. Det er vel uansett lov å klage på at buksene ikke passer selv om man er overvektig. Det er jo nettopp det som gjør at overvektige ofte ikke tør komme med slike kommentarer for da begynner alle å si at "da bør du kanskje slanke deg", og de tør ikke spise dessert på restaurant for da tror alle at det er det hun spiser hele dagen, mens kanskje det egentlig var første kakestykket på en mnd fordi hun slanker seg. Vi må ikke være så raske med å anta at vi vet hvordan andre har det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du fornærmer meg overhode ikke.

Nei, altså - min mor er en sosial intelligent dame, aktiv som få og har alltid hatt god selvtillit, men antaglig ikke i forhold til kropp. Det var jo en grunn til at hun begynte på disse evige slankekurene en gang i tiden.

Det er mange årsaker til at folk begynner å slanke seg. Fine flotte folk blir besatt av dette "idealet" - og når de ser seg i speilet så når de aldri dithen -. aldri, uansett hvor mye de slanker seg.

Hva som var det lille som utløste dette er vanskelig å si, men jeg registrerer at dette ikke bare er noe mamma problem. Det å slanke seg til et problem er ganske så vanlig ... I dag vet vi mye om kosthold, men tidligere visste de ikke mer enn det Norsk Ukeblad fortalte dem: ananaskurer, banankurer - U name it.

I dag kan hun sitte der å angre - og ja, det gjør hun. Hun sier ofte at hun misunner meg mitt avslappede forhold til vekt og utseende. Jeg er opptatt av å se ok ut, men jeg er mer opptatt av livskvalitet. Jeg trenger ikke være 50 kilo for å være pen, jeg trenger ikke være 50 kilo for å ha det godt. Og jeg trenger ikke være 50 kilo for å bli elsket.

Jeg eier ikke engang en badevekt :)

Ok, takk for svar.

Min badevekt funker ikke :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

laguna1365380434

måtte bare.. en gang til.. :o)

Du skriver:

Men det pussige her er at alle jeg har kjent som har vært feite hyler opp om mobbing og dårlig behandling for nesten hva som helst.(at deres egen bukse ikke passr lenger e.l) Og det er gjerne de tynnes skyld. Og det ER det ikke.

Du kjenner noen veldig merkelige feite folk hvis de klager om dårlig behandling fordi buksene ikke passer, og at det er de tynnes feil. Da vil jeg påstå at problemet deres ikke er overvekt men stupiditet.

Det du gjør nå er å fremstille overvektige som dumme.

Hvorfor ikke bare innse at mennesker kommer i forskjellige størrelser. Slik er det, slik vil det være. Slutter man å fokusere så inn i hampen på vekt i det store og hele, tror jeg vi kommer et godt stykke på vei mot en bedre hverdag for både tykke, tynne og normalvektige.

Jeg er enig i at det er teit å fokusere på vekt i seg selv. Og det er godt mulig at jeg kjenner merkelige feite folk..:)!

Men det de, og ikke jeg, som fokuserer på vekt. Og i tillegg er det også slik at de av oss som er slanke gjerne får skylda for underlige ting i forbineldse med dette.. At ungdommen blir anorektisk blandt annet..

Ved siden av at dette er urimelig er det dumt. Jeg tror enkelte feite mennesker er så misunnelige at de blir dumme av det. Og derfor slenger ut urimelige påstander...Og pirker meg i ribbenet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er det farget av hva en personelig opplever..

Jeg synes alle må få være som de vil og at det er stygt å rakke ned på folk uansett(selvfølgelig)

Men, jeg har påfallende ofte opplevd at det er feite folk som kaster den første steinen.. Og det morer meg litt, for mange av de er så sinnsykt på den "mobbing er stygt" vibben.. Derfor:)

..og jeg har akkurat motsatte erfaringer av deg.

Så det betyr vel bare at ENKELTE mennesker ikke klarer å holde kjeft uansett, og MÅ påpeke feil hos andre. Og det har vel i utgangspunktet lite med vekt, og mer med personlighet å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

..og jeg har akkurat motsatte erfaringer av deg.

Så det betyr vel bare at ENKELTE mennesker ikke klarer å holde kjeft uansett, og MÅ påpeke feil hos andre. Og det har vel i utgangspunktet lite med vekt, og mer med personlighet å gjøre.

Sikkert! Teit er det uansett:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Det jeg finner litt pussig i slike diskusjoner her, er at det er spesielt to skraptynne nick som bestandig har så jævla mye å si om vekt og for mye vekt...

Hvorfor er det pussig? Skal de tynne holde seg unna så dere feite kan jamre i fred?:) Virkelig, poenget var?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i at det er teit å fokusere på vekt i seg selv. Og det er godt mulig at jeg kjenner merkelige feite folk..:)!

Men det de, og ikke jeg, som fokuserer på vekt. Og i tillegg er det også slik at de av oss som er slanke gjerne får skylda for underlige ting i forbineldse med dette.. At ungdommen blir anorektisk blandt annet..

Ved siden av at dette er urimelig er det dumt. Jeg tror enkelte feite mennesker er så misunnelige at de blir dumme av det. Og derfor slenger ut urimelige påstander...Og pirker meg i ribbenet.

Men du fokuserer jo tydelig på vekt du også når du starter din egen tråd om emnet! Skjønner du ikke? Du er med på å lage dette til et problem. Hvis du ikke tar deg nær av kommentarene du får om ribbeina, kan du jo bare overse det fullstendig. Folk som kommer med slike kommentarer, er dumme, snusfornuftige og mangler en god del sosial kompetanse.

Så enkelt er det. Og du blir ikke det spøtt bedre bare ved å snu problemstillingen på hodet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...