Gå til innhold

Mor, kjære mor........


Gjest Magna

Anbefalte innlegg

Gjest Magna

Tenk hvordan vi sitter i fella ift. våre mødre. De gode gir sine barn en ryggsekk med god niste og termos.

Vi andre har tunge steiner i ryggsekken som jammen skal få være der til vi dør, eller kanskje de blir borte når mor dør?????

Våre mødre skal vi møte i familiesammenkomster og de er med oss selv om noen av oss aller helt vil være disse probmmødrene foruten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest morløs

Tror ikke det er så enkelt at problemene forsvinner dersom mor dør. Min mor døde for en stund siden...jeg sliter fremdeles med ettervirkninger..kanskje for resten av livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Tror ikke det er så enkelt at problemene forsvinner dersom mor dør. Min mor døde for en stund siden...jeg sliter fremdeles med ettervirkninger..kanskje for resten av livet.

Og det aller, aller verste, blir vi likedan selv og overfører det videre til våre barn ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Jeg fikk noe av min mor som jeg ikke riktig vet hva er, så jeg gir det videre til mine barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Hvorfor er forholdet mor/datter så konfliktfyldt. Mor/sønn-forholdet er jo ikke slik. Min mor gjør alt hva hun kan for å "trykke meg ned", mens hun opphever min bror til en gud. Hadde hun hatt hale så er jeg sikker på at hun hadde logret med den hver gang hun var i nærheten av min bror. Forøvrig ahr vi skikket oss bra og har familie og jobb begge to, så jeg skjønner ikke hvorfor hun er "ute" etter meg. Alle mine venninner og bekjentskaper er det også noe i veien med, iflg. min mor. Er det rett og slett misunnelse på tapt ungdomstid ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magna

Og det aller, aller verste, blir vi likedan selv og overfører det videre til våre barn ?

Jeg tror vi kan gjøre veldig mye selv for ikke å bli slik. Det viktigste er å gi barna kjærlighet, oppmerksomhet og være der for dem.

Vi må ikke "bruke" barna til å dekke egne behov, da blir de ødelagte. De skal være barn og vi voksne skal dekke deres behov og si ja og nei når de prøver ut grenser.

Vi må også prøve å legge bånd på vår fortvilelse slik at vi ikke blir klagende og legge våre problemer på barnet.

Vi må også passe oss for å gi dem dårlig samvittighet i tide og utide med små stygge bemerkninger som bare vi og ungen skjønner at det er en undertone i.

Ellers så må vi gå til behandling og ta imot den psykiatriske hjelpen vi kan få.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest morløs

Og det aller, aller verste, blir vi likedan selv og overfører det videre til våre barn ?

Tror vi overfører en del ting ubevisst, men jeg tar meg av og til selv i å tenke når jeg kjefter eller snakker til barna at akkurat på samme måte var det moren min snakket til meg også..ganske skummelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, sviket fra en mor er nesten det verste... Hvorfor gjorde aldri hun noe for å hjelpe oss? Hvordan kunne hun bare sitte i naborommet og gråte? Uforståelig for meg som er mor selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...