Gå til innhold

Motivasjon!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring med å lykkes i slanking? Jeg sliiiter masse med motivasjon til tider.

Anonymous poster hash: f90fb...9dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen som har erfaring med å lykkes i slanking? Jeg sliiiter masse med motivasjon til tider. Anonymous poster hash: f90fb...9dc

Du finner blogger hvor folk har lykkes, F.eks. Min vei til et lettere liv. Hun gikk ned 50 kg! Det kan kanskje motivere, hvis ikke kan du melde deg inn i vektklubb.no. Å sette seg inn i skadevirkningene ved å spise feil mat kan kanskje virke som f.eks Sukker - en snikende fare. Jeg har sluttet med juice, saft med sukker, brus og lightbrus etter at jeg leste den.

Endret av tjohei1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaring med å lykkes i slanking? Jeg sliiiter masse med motivasjon til tider.

Anonymous poster hash: f90fb...9dc

Jeg liker å skremme meg selv. Jeg ser også på sukker som farlig. Og hvis jeg tenker på sjokolade så er det fine sider på nettet og you tube som forteller hvor skadelig det er.

 

Men vin er jo en sukkerbombe da, og det er det ingen sider som greier å skremme meg vekk fra å drikke :-)

Anonymous poster hash: 22043...331

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg liker å skremme meg selv. Jeg ser også på sukker som farlig. Og hvis jeg tenker på sjokolade så er det fine sider på nettet og you tube som forteller hvor skadelig det er.

 

Men vin er jo en sukkerbombe da, og det er det ingen sider som greier å skremme meg vekk fra å drikke :-)

Anonymous poster hash: 22043...331

 

 

Kanskje denne kan brukes dersom du er kvinne.

 

http://www.nrk.no/livsstil/alkohol-oker-brystkreft-faren-1.7153212

Anonymous poster hash: 33b1c...d45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaring med å lykkes i slanking? Jeg sliiiter masse med motivasjon til tider.

Anonymous poster hash: f90fb...9dc

Jeg har ingen erfaring med slanking eller dietter, men god erfaring med å oppnå vektnedgang ved å minske på inntak av alt. Ikke nekte seg selv noe, men moderere seg og mosjonere mer. Generelt minske sukkerinntak og drikke mer vann enn alt annet av drikke. 

Anonymous poster hash: 33b1c...d45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaring med å lykkes i slanking? 

 

Vei deg en gang i uka, skriv vekten ned og bli motivert av at det går jevt og trutt nedover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen som har erfaring med å lykkes i slanking? Jeg sliiiter masse med motivasjon til tider.

Anonymous poster hash: f90fb...9dc

Jeg har god erfaring med vektreduksjon. Gikk ned 60 kg for noen år tilbake og har opprettholdt vekttapet i etterkant.

 

Du sier ikke noe om hvor mye du trenger å redusere din vekt, men oppskriften er både enkel og vanskelig på samme tid, enten du trenger å gå lite eller mye ned i vekt. Det handler som du selv antyder om motivasjon, om det å klare å ta en indre bestemmelse og så holde fast ved den hele tiden. Jeg sørget for at inntaket var lavere enn forbruket, spiste proteinrik kost med relativt lite raske karbohydrater med unntak av frukt. Beveget meg en god del, men trente ikke aktivt.

Anonymous poster hash: c06b0...7fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaring med å lykkes i slanking? Jeg sliiiter masse med motivasjon til tider. Anonymous poster hash: f90fb...9dc

Motivasjon bør være:

Bedre helse

Penere utseende, utseende er viktig hvis du F.eks vil ha deg kjæreste, jobb og venner

Høyere selvtillit, du mestrer å kontrollere vekten

Bedre kondisjon når du trener og sterkere kropp

Lettere å velge klær

Lettere å bevege seg

Bedre selvbilde

Gjør sunnere valg i hverdagen og pass på å spise lite og kalorifattig om kvelden. Meld deg inn på treningsstudio eller finn en aktivitet som du liker.

Endret av tjohei1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motivasjon bør være:

Bedre helse

Penere utseende, utseende er viktig hvis du F.eks vil ha deg kjæreste, jobb og venner

Høyere selvtillit, du mestrer å kontrollere vekten

Bedre kondisjon når du trener og sterkere kropp

Lettere å velge klær

Lettere å bevege seg

Bedre selvbilde

Gjør sunnere valg i hverdagen og pass på å spise lite og kalorifattig om kvelden. Meld deg inn på treningsstudio eller finn en aktivitet som du liker.

Selvbildet mitt trenger virkelig et løft. Gått på medisiner som har gitt økt matlyst men holder på å slutte med de nå...har selv forventninger om å mestre det med matlysta bedre nå når jeg slutter med de.

Anonymous poster hash: f90fb...9dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har god erfaring med vektreduksjon. Gikk ned 60 kg for noen år tilbake og har opprettholdt vekttapet i etterkant.

Du sier ikke noe om hvor mye du trenger å redusere din vekt, men oppskriften er både enkel og vanskelig på samme tid, enten du trenger å gå lite eller mye ned i vekt. Det handler som du selv antyder om motivasjon, om det å klare å ta en indre bestemmelse og så holde fast ved den hele tiden. Jeg sørget for at inntaket var lavere enn forbruket, spiste proteinrik kost med relativt lite raske karbohydrater med unntak av frukt. Beveget meg en god del, men trente ikke aktivt.

Anonymous poster hash: c06b0...7fa

Så bra gjort å lykkes med 60 kg! Jeg jobber virkelig med motivasjon. Har nesten tenkt å henge bilder av slanke mennesker på kjøleskapdøra...hehe

Anonymous poster hash: f90fb...9dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vei deg en gang i uka, skriv vekten ned og bli motivert av at det går jevt og trutt nedover!

Har ikke turt å veie meg på år og dag....

Anonymous poster hash: f90fb...9dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker å skremme meg selv. Jeg ser også på sukker som farlig. Og hvis jeg tenker på sjokolade så er det fine sider på nettet og you tube som forteller hvor skadelig det er.

Men vin er jo en sukkerbombe da, og det er det ingen sider som greier å skremme meg vekk fra å drikke :-)

Anonymous poster hash: 22043...331

Jeg er veldig glad i sjokolade da, men drikker ikke for tida. Men har godt håp om å klare å kontrollere matinntaket bedre når jeg slutter på en medisin.

Anonymous poster hash: f90fb...9dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra gjort å lykkes med 60 kg! Jeg jobber virkelig med motivasjon. Har nesten tenkt å henge bilder av slanke mennesker på kjøleskapdøra...hehe

Anonymous poster hash: f90fb...9dc

Jeg har Marit Bjørgen på kjøleskapsdøra mi. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har Marit Bjørgen på kjøleskapsdøra mi. :)

Jeg vil gjerne være slank, men ikke så masse muskler da...tror det er uoppnåelig uansett. Nå skal jeg gå meg en tur. Dørstokkmila er sååå lang, men må bare prøve å gjøre det uten å tenke...

Anonymous poster hash: f90fb...9dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gjerne være slank, men ikke så masse muskler da...tror det er uoppnåelig uansett. Nå skal jeg gå meg en tur. Dørstokkmila er sååå lang, men må bare prøve å gjøre det uten å tenke...

Anonymous poster hash: f90fb...9dc

Ja, just do it. Ikke gi deg selv tid til å finne unnskyldninger for å la være.  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig glad i sjokolade da, men drikker ikke for tida. Men har godt håp om å klare å kontrollere matinntaket bedre når jeg slutter på en medisin.Anonymous poster hash: f90fb...9dc

Velg mørk sjokolade. Da holder det med noen biter, eller drikk litt sjokolademelk når du må ha noe støt F.eks. Oboy. Frukt istedenfor godteri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gjerne være slank, men ikke så masse muskler da...tror det er uoppnåelig uansett. Nå skal jeg gå meg en tur. Dørstokkmila er sååå lang, men må bare prøve å gjøre det uten å tenke...Anonymous poster hash: f90fb...9dc

Styrketrening hjelper deg med å forbrenner kalorier og å forme kroppen. Det kan du gjøre hjemme. Det finnes mange videosnutter om hjemmetrening på nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, just do it. Ikke gi deg selv tid til å finne unnskyldninger for å la være. :)

Jeg har vært veldig flink til å finne unnskyldninger. Drøyer ut tiden og finner både den ene og den andre grunnen til å ikke gå :-)

Men nå SKAL jeg bare hive på meg joggeskoene og bare gå! Det skal bli en daglig rutine, slik det var før jeg la på meg.

Anonymous poster hash: f90fb...9dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styrketrening hjelper deg med å forbrenner kalorier og å forme kroppen. Det kan du gjøre hjemme. Det finnes mange videosnutter om hjemmetrening på nettet.

Hmmm...jeg har et treningstudio rett utenfor døra her og har mange ganger tenkt på å begynne...men jeg tviler på min evne til å holde ut :-(

Men vil gjerne forme kroppen. Har blitt dvask ;-)

Anonymous poster hash: f90fb...9dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært veldig flink til å finne unnskyldninger. Drøyer ut tiden og finner både den ene og den andre grunnen til å ikke gå :-)

Men nå SKAL jeg bare hive på meg joggeskoene og bare gå! Det skal bli en daglig rutine, slik det var før jeg la på meg.

Anonymous poster hash: f90fb...9dc

Kom deg ut! :) Kjøp deg noen kule joggesko (jeg har et par som er knallrosa!) og kanskje noe tøft treningstøy? De første turene gir ikke alltid videre mersmak, kanskje ikke de 10 første heller, men etterhvert savner du det og lenger etter å komme deg ut. :)

 

Da jeg begynte å trene igjen i romjula så var det litt tungt - nå, 2 mnd senere, bare MÅ jeg ut og jogge/gå flere ganger i uka, om jeg ikke kommer meg ut blir jeg rastløs og sitter bare og ser lengtende mot vinduet. :) Så vær tålmodig og konsekvent - kom deg ut! Jeg vet at dersom jeg dropper ut en uke så er det fort gjort å droppe ut enda en uke til osv... 

 

Kanskje du har en venn du kan gå/jogge sammen med? En hund du kan låne?

 

Jeg lar meg lett lure av duppeditter og kart og sånt og kan sitte leeeenge og sulle med ruteplanleggeren på iform.nu:

 

http://iform.nu/ruteplanlegger

 

og finne fine turer og notere meg hvor langt det er og hvor mange kalorier (sånn omtrent da) jeg vil forbrenne osv. Jeg tracker også meg selv via gps'en på mobilen når jeg er ute så jeg ser hvor langt jeg har beveget meg, hvor lang tid det tok, gjennomsnittsfart, fart pr. km osv. Jeg er litt nerdete kjenner jeg... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...