Gå til innhold

IQ-test


Nils Håvard Dahl, psykiater

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
16 minutes ago, cathlin said:

131 på denne og 123 på den andre. Hva har jeg da? 

IQ < 70?

Anonymkode: 47064...bd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater
20 minutter siden, cathlin skrev:

131 på denne og 123 på den andre. Hva har jeg da? 

Du har godt over gjennomsnittet. Mer kan en ikke si på grunnlag av disse to testene på nett.

Om du har noen problemer i livet, skyldes det ikke lav IQ :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutes ago, Nils Håvard Dahl, psykiater said:

Om man har problemer i livet, men høy IQ, så skyldes det ikke lav IQ. :)

Forutsatt at testen korrelerer med det universelle begrepet "intelligens".

Anonymkode: 47064...bd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forutsatt at testen korrelerer med det universelle begrepet "intelligens".

Anonymkode: 47064...bd5

Det gjør den :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva fikk du på hukommelse? 2/20?

Anonymkode: 47064...bd5

Jeg fikk faktisk 13, uten at jeg helt forstår hvordan jeg klarte det. Jeg kan visst nok klare å huske lengre tallrekker, men så kan jeg også bomme grovt på korte rekker. Men selv føler jeg at jeg bare tipper på alt som er mer enn 4-5 tall. Nevropsykolog-dama kalte det "av og på-konsentrasjon". Det er lettere når jeg ser tallene for jeg husker bedre bilder enn ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk også bare 115 på første og eneste forsøk. Så da er vi blant de dummeste her begge to. Men likevel over gjennomsnitten 😊

Anonymkode: b9689...28c

Da ligger vi høyere enn 84, 13 % av befolkningen. På logikk og språk ligger jeg enda høyere og når det gjelder oppgaver på tid som jeg er desidert dårligst i, ligger jeg høyere enn 70 , 31  % av befolkningen. Der klarte jeg ikke tenke. Ble veldig stressa og bare trykket for å bli ferdig.

Enten er dolerne ekstra glupe i forhold til gjennomsnittsbefolkningen, eller så er det en del som ikke prater så høyt om resultatet . Det er vel helst det siste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
4 minutes ago, Trine said:

Jeg fikk faktisk 13, uten at jeg helt forstår hvordan jeg klarte det. Jeg kan visst nok klare å huske lengre tallrekker, men så kan jeg også bomme grovt på korte rekker. Men selv føler jeg at jeg bare tipper på alt som er mer enn 4-5 tall. Nevropsykolog-dama kalte det "av og på-konsentrasjon". Det er lettere når jeg ser tallene for jeg husker bedre bilder enn ord.

Ja, hvis fagfolket sier du har dårlig hukommelse, så har du vel det da. Men betyr ikke det at testen er dårlig?

Anonymkode: 47064...bd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Enten er dolerne ekstra glupe i forhold til gjennomsnittsbefolkningen, eller så er det en del som ikke prater så høyt om resultatet . Det er vel helst det siste :)

Tror du har rett i det siste, det er nok mange som har tatt testen som er misfornøyde med resultatet og ikke ser grunn til å publisere det.  Andre ønsker ikke å publisere av andre grunner ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
1 minutt siden, Xtra skrev:

Tror du har rett i det siste, det er nok mange som har tatt testen som er misfornøyde med resultatet og ikke ser grunn til å publisere det.  Andre ønsker ikke å publisere av andre grunner ;).

Du ønsker ikke å publisere av andre grunner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, hvis fagfolket sier du har dårlig hukommelse, så har du vel det da. Men betyr ikke det at testen er dårlig?

Anonymkode: 47064...bd5

Vet ikke om jeg har dårlig hukommelse, men jeg har dårlig konsentrasjon. Men selv om jeg føler at jeg ikke har peiling på hvilke tall det var så prøver jeg fordet. Skriver det jeg tror det var. Jeg tror mange bare tenker at de ikke husker det også skriver de ikke noe. Å huske noe en veldig kort tid er jo en ting, men å huske noe i mer enn kun noen få sekunder er ikke like greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutes ago, Trine said:

Vet ikke om jeg har dårlig hukommelse, men jeg har dårlig konsentrasjon. Men selv om jeg føler at jeg ikke har peiling på hvilke tall det var så prøver jeg fordet. Skriver det jeg tror det var. Jeg tror mange bare tenker at de ikke husker det også skriver de ikke noe. Å huske noe en veldig kort tid er jo en ting, men å huske noe i mer enn kun noen få sekunder er ikke like greit.

Jeg henger ikke helt med på disse greiene. Men det kan nå være det samme.

Anonymkode: 47064...bd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
10 minutter siden, Trine skrev:

Vet ikke om jeg har dårlig hukommelse, men jeg har dårlig konsentrasjon. Men selv om jeg føler at jeg ikke har peiling på hvilke tall det var så prøver jeg fordet. Skriver det jeg tror det var. Jeg tror mange bare tenker at de ikke husker det også skriver de ikke noe. Å huske noe en veldig kort tid er jo en ting, men å huske noe i mer enn kun noen få sekunder er ikke like greit.

Jeg mener det er konsentrasjonen som også er mitt problem og ikke hukommelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man har veldig dårlig konsentrasjon klarer man vel ikke de andre oppgavene heller? Man må jo tenke.

Men hva vet jeg, jeg er ikke utdannet innen dette fagfeltet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Wretch skrev:

Hvis man har veldig dårlig konsentrasjon klarer man vel ikke de andre oppgavene heller? Man må jo tenke.

Men hva vet jeg, jeg er ikke utdannet innen dette fagfeltet.

Man kan jo tenke selv om man har dårlig konsentrasjon. Det tar bare veldig lang tid. Så på oppgaver som går på tid eller hvor man bare har én sjanse til å få med seg noe så går det litt galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg får stå frem , og gi en stemme til de uplubliserte!

Jeg begynte på testen, jeg forstod 15/15 av de visuelle oppgavene*, så da får jeg vel 'uendelig' høy score på det visuelle, etter det maste de om å få ringe meg for å få selge ting til meg, jeg bestod den testen også.

Ellers ville jeg nok fått rundt snittet på språklig og hukommelse, og godt over snittet på logikk og matematikk

Sånn er det med den saken

*på den 15. fant jeg en løsning som var litt annerledes i karakter enn på de 14. andre, hvor mønsteret var at alle var ulike og med kun en mulig løsning, men den forklaringen var jo litt off og rar i forhold til løsningen på de 14 før så teoretisk sett mulig at jeg tok "feil" altså fant en annen løsning enn den fasiten har der, er litt uvisst

Anonymkode: 1f7f8...cb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
1 minutt siden, Wretch skrev:

Hvis man har veldig dårlig konsentrasjon klarer man vel ikke de andre oppgavene heller? Man må jo tenke.

Men hva vet jeg, jeg er ikke utdannet innen dette fagfeltet.

Jo, det er lettere å tenke når man får tid til å tenke :D

Hodet mitt fungerer ikke når jeg blir stressa. Sånn er jeg ellers også. Jeg kan gå rundt å lete etter ting i vill panikk f.eks. 

Først når jeg setter meg ned og tenker etter, kan jeg komme på hvor jeg la ting. Jeg er kjent for å være en distre person. Det er ikke fordi jeg ikke tenker. Heller tvert i mot vil jeg si. Jeg har så mange forskjellige tanker samtidig . Det er stappfullt der :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Jo, det er lettere å tenke når man får tid til å tenke :D

Hodet mitt fungerer ikke når jeg blir stressa. Sånn er jeg ellers også. Jeg kan gå rundt å lete etter ting i vill panikk f.eks. 

Først når jeg setter meg ned og tenker etter, kan jeg komme på hvor jeg la ting. Jeg er kjent for å være en distre person. Det er ikke fordi jeg ikke tenker. Heller tvert i mot vil jeg si. Jeg har så mange forskjellige tanker samtidig . Det er stappfullt der :P

Hahaha, høres kjent ut. Vet ikke hvor mange ganger jeg har lett som en gal etter mobilen, blitt både stressa og irritert fordi jeg forlegger ting uten å huske hvor. Så har jeg kommet på at jeg prater i den :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye rart. Blir helt forvirret. Jeg fikk 10/20 på hukommelse og 20/20 på logikk. Da er vel IQen 15/20 = 0,75 da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
2 minutter siden, Trine skrev:

Hahaha, høres kjent ut. Vet ikke hvor mange ganger jeg har lett som en gal etter mobilen, blitt både stressa og irritert fordi jeg forlegger ting uten å huske hvor. Så har jeg kommet på at jeg prater i den :P

Jeg har gjort så mye rart at jeg kunne skrevet en lang liste. Jeg har det etter min far. Han har vunnet mange SJ.M, men han kan finne på å spørre hvem som har skiftet kanal mens han selv sitter med fjernkontrollen i hånda. Han er altså meget skarp og konsentrert på enkelte ting og helt bortsreist på andre ting . Fryktelig distre noen ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Jeg har gjort så mye rart at jeg kunne skrevet en lang liste. Jeg har det etter min far. Han har vunnet mange SJ.M, men han kan finne på å spørre hvem som har skiftet kanal mens han selv sitter med fjernkontrollen i hånda. Han er altså meget skarp og konsentrert på enkelte ting og helt bortsreist på andre ting . Fryktelig distre noen ganger.

Hva er SJ.M? Jeg tror noen klarer å bruke opp alt fokuset på en eller noen få ting, så er de på en måte ikke helt tilstede i alt det andre. Men så lenge man klarer å være skarp på et område så holder jo det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...