Gå til innhold

Prioriteringer...?


umakenverdt

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, Trine skrev:

Hvordan du kunne være eller skulle kunne? Var du positiv til at du kunne få til noe før? Eller mener du at du skal være positiv, men ikke vet hvordan du skal få det til?

Jeg kjente på følelsen av at det kanskje er mulig å få til noe de siste dagene. Men i dag kjennes den følelsen bare latterlig og teit. Har jeg lært noe før, eller er jeg bare stokk dum. Jeg burde nok holde meg unna i dag. Unnskyld for at jeg ikke fikk svart skikkelig på innlegget ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, umakenverdt skrev:

Jeg kjente på følelsen av at det kanskje er mulig å få til noe de siste dagene. Men i dag kjennes den følelsen bare latterlig og teit. Har jeg lært noe før, eller er jeg bare stokk dum. Jeg burde nok holde meg unna i dag. Unnskyld for at jeg ikke fikk svart skikkelig på innlegget ditt.

Du er ihvertfall ikke stokk dum, du har jo høy utdannelse. Man får ikke det om man er dum. Det er da klart det er mulig for deg å få til noe, du får jo til noe hver dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Trine skrev:

Du er ihvertfall ikke stokk dum, du har jo høy utdannelse. Man får ikke det om man er dum. Det er da klart det er mulig for deg å få til noe, du får jo til noe hver dag :)

ikke gjøre noe dumt, det er viktig. Jeg må ikke gjøre noe dumt i dag. Vi skal ikke unngå vanskelige følelser men vet ikke hvordan jeg skal takle dem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, umakenverdt skrev:

ikke gjøre noe dumt, det er viktig. Jeg må ikke gjøre noe dumt i dag. Vi skal ikke unngå vanskelige følelser men vet ikke hvordan jeg skal takle dem

Hvorfor er det så viktig å ikke gjøre noe dumt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Trine skrev:

Hvorfor er det så viktig å ikke gjøre noe dumt?

Jeg skal holde meg unna de dumme tingene jeg gjør når jeg ikke får til å takle ting. Det er viktig ikke å unngå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, umakenverdt skrev:

Jeg skal holde meg unna de dumme tingene jeg gjør når jeg ikke får til å takle ting. Det er viktig ikke å unngå

Ok, ja de tingene er det nok lurt å holde seg unna. Er det noe spesielt som gjør at det er ekstra vanskelig i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Trine skrev:

Ok, ja de tingene er det nok lurt å holde seg unna. Er det noe spesielt som gjør at det er ekstra vanskelig i dag?

Jeg vet ikke, følelsen av hvor motbydelig og håpløs jeg er er bare veldig påtrengende. Vet det ikke er hensiktsmessig, skal ikke ødelegge her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, umakenverdt skrev:

Jeg vet ikke, følelsen av hvor motbydelig og håpløs jeg er er bare veldig påtrengende. Vet det ikke er hensiktsmessig, skal ikke ødelegge her.

Du ødelegger ikke her. Hvorfor føler du deg så motbydelig og håpløs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg er det. Jeg må finne en plass å være,dette får jeg ikkee til. Takk for all hjelp Trine, det setter jeg stor pris på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, umakenverdt skrev:

Fordi jeg er det. Jeg må finne en plass å være,dette får jeg ikkee til. Takk for all hjelp Trine, det setter jeg stor pris på.

Vel, det er en stor forskjell på å være og å tro at man er. I ditt tilfelle tror du at du er håpløs og motbydelig, men spør du de rundt deg er jeg overbevist om at svaret blir noe ganske annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår tankene dine, for jeg har hatt dem selv. 

Du fortjener hjelpen du får like mye som alle oss andre. Og du må slutte å bruke energien din på å tenke slik - det er i hvertfall bortkastet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er vanskelig å være menneske. Men takk og jeg er jo helt enig i at det er bortkastet energi dersom jeg fortsetter i behandling. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanskelig å være menneske. Men du kan ikke være noen andre enn deg og du er mer enn bra nok slik du er.

58 minutter siden, umakenverdt skrev:

jeg er jo helt enig i at det er bortkastet energi dersom jeg fortsetter i behandling.

Det er bortkastet energi uavhengig om du er i behandling eller ikke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Trine skrev:

Det er vanskelig å være menneske. Men du kan ikke være noen andre enn deg og du er mer enn bra nok slik du er.

Det er bortkastet energi uavhengig om du er i behandling eller ikke ;)

Hm, ja det er kanskje det.

Jeg synes det er veldig vanskelig å ikke ty til mat i dag. Føler sterkt for å kaste opp, få hele meg vekk. Jeg føler meg så svak og ekkel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, umakenverdt skrev:

Hm, ja det er kanskje det.

Jeg synes det er veldig vanskelig å ikke ty til mat i dag. Føler sterkt for å kaste opp, få hele meg vekk. Jeg føler meg så svak og ekkel

Er det ikke noe annet du kan gjøre for å få følelsene litt på avstand?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Trine skrev:

Er det ikke noe annet du kan gjøre for å få følelsene litt på avstand?

Jeg har fått råd tidligere, men akkurat nå kjennes det ikke som så mye kan fungere. Oppbygge viljestyrke.. Kutte bånd til alle mennesker hadde kanskje vært noe, men det er ikke mulig eller ikke en god løsning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, umakenverdt skrev:

Jeg har fått råd tidligere, men akkurat nå kjennes det ikke som så mye kan fungere. Oppbygge viljestyrke.. Kutte bånd til alle mennesker hadde kanskje vært noe, men det er ikke mulig eller ikke en god løsning. 

Nei, å kutte alle bånd er nok ikke så lurt. Har noen sagt eller gjort noe i dag som har fått deg til å føle sånn som du gjør nå, eller er det dine egne tanker som er så urettferdig mot deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Trine skrev:

Nei, å kutte alle bånd er nok ikke så lurt. Har noen sagt eller gjort noe i dag som har fått deg til å føle sånn som du gjør nå, eller er det dine egne tanker som er så urettferdig mot deg?

Ingen andre har gjort noe, men det er min reaksjon på hverdagslige ting som skjedde i dag. Jeg forstår ikke mine reaksjoner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, umakenverdt skrev:

Jeg kjente på følelsen av at det kanskje er mulig å få til noe de siste dagene. Men i dag kjennes den følelsen bare latterlig og teit. Har jeg lært noe før, eller er jeg bare stokk dum. Jeg burde nok holde meg unna i dag. Unnskyld for at jeg ikke fikk svart skikkelig på innlegget ditt.

Forhåpentligvis blir i morgen en bedre dag for deg. Prøv å legg dagen i dag bak deg, få deg en god natts søvn og sats på at ting kjennes litt annerledes ut i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, umakenverdt skrev:

Ingen andre har gjort noe, men det er min reaksjon på hverdagslige ting som skjedde i dag. Jeg forstår ikke mine reaksjoner. 

Kanskje du bør lære noen teknikker for å takle hverdagslige ting bedre. Det er noe du kan ta opp med behandleren din, dersom du ikke allerede har gjort det. Jeg kan ikke gi noen råd når det gjelder reaksjoner for jeg reagerer både for mye og feil. Ikke vet jeg heller om du faktisk har grunn til reaksjonen og at du bare er for streng mot deg selv, eller om reaksjonene er for voldsomme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...