Gå til innhold

Psykiatrisk sykepleier hjem til deg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen her som har erfaringer å dele med å ha en psykiatrisk sykepleier som kommer hjem til deg med gjevne mellomrom? Hvilket tilbud kan en slik tjeneste gi meg som pasient?

Jeg går i intensiv traumeterapi og der er ikke fokus her og nå. Jeg skulle gjerne hatt noen å snakke med om ting som oppstår i dagliglivet, som ikke direkte er knyttet opp mot traumeterapien.

Er det mulig å gå ut med de f.eks. på kafé? Jeg har svært få venner og burde komme meg mer ut av huset, både for å få luftet vettet og som angsttrening.

Er dette grunnlag for å søke? Er det fastlegen som søker og ev. til hvem? Jeg går ikke til DPS, men privat.

Anonymkode: 7737d...bb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er vanligvis en kommunal tjeneste, og da varierer det sterkt fra kommune til kommune både om hvordan det er lagt opp rent administrativt (hvordan man søker), og også om innhold og kvalitet.

Den beste plassen å starte er nok hos fastlegen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er det noen her som har erfaringer å dele med å ha en psykiatrisk sykepleier som kommer hjem til deg med gjevne mellomrom? Hvilket tilbud kan en slik tjeneste gi meg som pasient?

Jeg går i intensiv traumeterapi og der er ikke fokus her og nå. Jeg skulle gjerne hatt noen å snakke med om ting som oppstår i dagliglivet, som ikke direkte er knyttet opp mot traumeterapien.

Er det mulig å gå ut med de f.eks. på kafé? Jeg har svært få venner og burde komme meg mer ut av huset, både for å få luftet vettet og som angsttrening.

Er dette grunnlag for å søke? Er det fastlegen som søker og ev. til hvem? Jeg går ikke til DPS, men privat.

Anonymkode: 7737d...bb4

Ja, det er grunnlag for å søke.

Hvis du trenger noen til å gå på kafé, kino o.l så går det an å få en støttekontakt. Det er en fin måte å komme seg ut på. Psykiatrisk sykepleier som kommer hjem til deg kan komme i tillegg (iallefall her jeg bor) 

Jeg ville begynt hos fastlegen som kan ta kontakt med kommunen

Ønsker deg lykke til :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det noen her som har erfaringer å dele med å ha en psykiatrisk sykepleier som kommer hjem til deg med gjevne mellomrom? Hvilket tilbud kan en slik tjeneste gi meg som pasient?

Jeg går i intensiv traumeterapi og der er ikke fokus her og nå. Jeg skulle gjerne hatt noen å snakke med om ting som oppstår i dagliglivet, som ikke direkte er knyttet opp mot traumeterapien.

Er det mulig å gå ut med de f.eks. på kafé? Jeg har svært få venner og burde komme meg mer ut av huset, både for å få luftet vettet og som angsttrening.

Er dette grunnlag for å søke? Er det fastlegen som søker og ev. til hvem? Jeg går ikke til DPS, men privat.

Anonymkode: 7737d...bb4

Jeg har en sykepleier som kommer hjem til meg, vi pleier å prate om åndelige ting. Så har jeg en kontakt på dagsenteret, men hun gir faen. Men vet om flere som har kontakter der, da ringer kontakten og spør hvordan det går. Om de skal ta en tur ut osv, de går på tur sammen og på cafe. Min er kristen men er ond inni seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det (vedtak på 45 min i uka), og jeg har hatt det i flere år. Jeg er veldig fornøyd med dette. Vi har valgt å treffes på café evt. ute på sommeren, da jeg synes det er best, men ved noen anledninger hjemme hos meg. Vi snakker om alt mulig i grunn - og fungerer som et supplerende tilbud for meg til mine problematikker. 

Anonymkode: afb52...399

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...