Gå til innhold

Energiene er så sterke.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

stjernestøv
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke gjør de samme feilene gang på gang. 

Anonymkode: a1b46...041

Er så frustrert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv
6 minutter siden, Lillemus skrev:

Logg deg av dol og gjør det nå.

Ja skal legge meg, er utmattet og kjenner masse aktivitet i det tredje øyet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
4 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Lykke til i morgen. :) Håper du får satt den før helga. 

Takk! Får se hva det blir til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, stjernestøv skrev:

Når jeg er med folk som jeg var i dag, energiene er der i luften...energiene/følelsene til menneskene. De kommer inn i meg, trodde jeg skulle få sammenbrudd i dag for det er så sterkt. Kjente alle slags følelser, lå på sofaen en stund og kjente energiene herje vilt inni meg. Er sliten nå ja. Jo kjenner jo energier når jeg hviler og, snakker mye til guiden min når jeg legger meg. Ber om beskyttelse, jeg vet hva som er rundt meg og at jeg tiltrekker energi/ånder. Vet jeg kan bli besatt.

Andre kaller det sosial angst, det kan man bli veldig sliten av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
7 timer siden, Xtra skrev:

Andre kaller det sosial angst, det kan man bli veldig sliten av.

Det er IKKE sosial angst, det er energier. Har vel ikke sosial angst ovenfor ungene og barnebarnet mitt? Og nå er jeg gåen igjen, full i energier. Var for lenge på dagsenteret og før det besøk av sykepleier og psykiater, det virker som de respekterer meg nå. Ble overrasket i dag...positivt :) 

Vi snakket om det, evner, energier og mediumskap. Et medium hadde kontroll sa psykiateren, han sa det var jeg som skulle ha kontroll på energiene ikke de over meg. Og det er jo rett, nå styrer de meg og ikke jeg dem og han sa jeg måtte lære meg å styre dem. Han spurte hvor mange prosent energi jeg kjente på 150 mg xeplion, jeg sa ti...men det er nok mye mer. Ja da måtte jeg lære meg å stenge av det og få kontroll på de energiene, så kunne vi trappe ned. Måtte klare å komme meg mer ut, gå på dagsenteret osv uten å ta inn så mye energier. Kunne ikke gå fra ti prosent til hundre sa han, det skjedde hvis jeg sluttet på medisinen. Det ville ikke gå bra, medisinene tok jo ikke vekk alt det åndelige siden jeg fremdeles kjente energier. Men det tar bort mye, mye jeg har opplevd hele livet. Men gikk nå med på å ta 150 mg, og å jobbe med de resterende prosentene. Det måtte jeg klare først sa han, kunne ikke ta alt på en gang...litt og litt. Det virker jo fornuftig det og jeg føler meg endelig trodd av han og, at jeg kjenner energier. 

Nå håper jeg medisinen virker snart, tok jo i dag. Men får ta noe smertestillende, har tatt vival. Var helt nervevrak når jeg kom hjem. Så tror dere meg nå? Når til og med psykiateren tror meg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, stjernestøv skrev:

Det er IKKE sosial angst, det er energier. Har vel ikke sosial angst ovenfor ungene og barnebarnet mitt? Og nå er jeg gåen igjen, full i energier. Var for lenge på dagsenteret og før det besøk av sykepleier og psykiater, det virker som de respekterer meg nå. Ble overrasket i dag...positivt :) 

Vi snakket om det, evner, energier og mediumskap. Et medium hadde kontroll sa psykiateren, han sa det var jeg som skulle ha kontroll på energiene ikke de over meg. Og det er jo rett, nå styrer de meg og ikke jeg dem og han sa jeg måtte lære meg å styre dem. Han spurte hvor mange prosent energi jeg kjente på 150 mg xeplion, jeg sa ti...men det er nok mye mer. Ja da måtte jeg lære meg å stenge av det og få kontroll på de energiene, så kunne vi trappe ned. Måtte klare å komme meg mer ut, gå på dagsenteret osv uten å ta inn så mye energier. Kunne ikke gå fra ti prosent til hundre sa han, det skjedde hvis jeg sluttet på medisinen. Det ville ikke gå bra, medisinene tok jo ikke vekk alt det åndelige siden jeg fremdeles kjente energier. Men det tar bort mye, mye jeg har opplevd hele livet. Men gikk nå med på å ta 150 mg, og å jobbe med de resterende prosentene. Det måtte jeg klare først sa han, kunne ikke ta alt på en gang...litt og litt. Det virker jo fornuftig det og jeg føler meg endelig trodd av han og, at jeg kjenner energier. 

Nå håper jeg medisinen virker snart, tok jo i dag. Men får ta noe smertestillende, har tatt vival. Var helt nervevrak når jeg kom hjem. Så tror dere meg nå? Når til og med psykiateren tror meg? 

Jeg synes begrepsbruken din ikke helt fungerer, hvorfor kalle opplevelsene dine energier?

Slik jeg oppfatter det, så er du svært følsom i forhold til andre mennesker. Du mangler litt tilstrekkelige filtre til å tåle andre uten å bli utslitt. Xeplion gir deg litt bedre filtre. 

Når du har nok filtre til ikke å bli så forstyrret av andre, så vil du også få muligheten til å skille bedre hva som kommer fra deg og hva du fanger opp hos andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
2 minutter siden, frosken skrev:

Jeg synes begrepsbruken din ikke helt fungerer, hvorfor kalle opplevelsene dine energier?

Slik jeg oppfatter det, så er du svært følsom i forhold til andre mennesker. Du mangler litt tilstrekkelige filtre til å tåle andre uten å bli utslitt. Xeplion gir deg litt bedre filtre. 

Når du har nok filtre til ikke å bli så forstyrret av andre, så vil du også få muligheten til å skille bedre hva som kommer fra deg og hva du fanger opp hos andre.

Fordi det er energier? Jeg vet dette, har opplevd det hele livet. Når jeg var liten og var med en venninne ble jeg helt lik henne, når jeg var ungdom og...hvem jeg var visste jeg ikke! Ble alltid andre personer fordi jeg tok inn energiene/personligheten demmes. 

Fanger opp hos andre ja? Akkurat? Hvorfor kan jeg ikke kalle det energier da? Det går jo ut på det samme. 

Psykiateren sa ALT forsvinner ikke med xeplion, men endel forsvinner jo. Så jeg kjenner energier og blir utslitt på xeplion også, jeg må lære meg å stenge av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Frosken, jeg har også brukt dette bevisst. F.eks ovenfor ei i BV, jeg ble som henne, snakket som henne....hun likte seg selv godt. Alt er et spill for galleriet, for hvem er jeg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, stjernestøv skrev:

Fordi det er energier? Jeg vet dette, har opplevd det hele livet. Når jeg var liten og var med en venninne ble jeg helt lik henne, når jeg var ungdom og...hvem jeg var visste jeg ikke! Ble alltid andre personer fordi jeg tok inn energiene/personligheten demmes. 

Fanger opp hos andre ja? Akkurat? Hvorfor kan jeg ikke kalle det energier da? Det går jo ut på det samme. 

Psykiateren sa ALT forsvinner ikke med xeplion, men endel forsvinner jo. Så jeg kjenner energier og blir utslitt på xeplion også, jeg må lære meg å stenge av. 

Poenget mitt er egentlig at så lenge du kaller det energier når du skriver om det, så tror jeg du fort blir oppfattet som sykere enn du kanskje er. Det er ikke så mange av oss andre som snakker om energier i denne sammenhengen, selv om mange kan oppleve å bli sterkt påvirket av hvordan andre mennesker har det. Du blir mer påvirket enn hva som er godt for deg, forhåpentligvis vil medisiner hjelpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, stjernestøv skrev:

Frosken, jeg har også brukt dette bevisst. F.eks ovenfor ei i BV, jeg ble som henne, snakket som henne....hun likte seg selv godt. Alt er et spill for galleriet, for hvem er jeg? 

De fleste av oss er ganske mangfoldige, vi kan fremstå for andre svært ulikt feks i ulike situasjoner. Det er ikke spill av den grunn, mener jeg.

Men det å ikke oppleve en slags identitet er ofte plagsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
2 minutter siden, frosken skrev:

Poenget mitt er egentlig at så lenge du kaller det energier når du skriver om det, så tror jeg du fort blir oppfattet som sykere enn du kanskje er. Det er ikke så mange av oss andre som snakker om energier i denne sammenhengen, selv om mange kan oppleve å bli sterkt påvirket av hvordan andre mennesker har det. Du blir mer påvirket enn hva som er godt for deg, forhåpentligvis vil medisiner hjelpe.

Ja kan jo skrive påvirket, men har nettopp lest en bok nå "Mellom to verdener" skrevet av et medium. Hun forstår nok hva jeg mener, og jeg drømmer ikke noe særlig mer..men plutselig satt hun der foran meg i en stol. "Du må ikke ta antipsykotika" sa hun. Det er andre gang et medium har sagt det i en drøm. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, frosken skrev:

De fleste av oss er ganske mangfoldige, vi kan fremstå for andre svært ulikt feks i ulike situasjoner. Det er ikke spill av den grunn, mener jeg.

Men det å ikke oppleve en slags identitet er ofte plagsomt.

Ja har slitt med å finne min identitet, jeg har ikke alltid snakket om min åndelighet. Det var vel etter min minste ble født og jeg ble svært dårlig, jeg begynte å lese bøker og tok noen kurs. Da følte jeg at dette var meg, hadde jo diagnosen identitetsforstyrrelse. Men tror de fjernet den da, følte meg hjemme blant det alternative. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
39 minutter siden, frosken skrev:

Jeg synes begrepsbruken din ikke helt fungerer, hvorfor kalle opplevelsene dine energier?

Slik jeg oppfatter det, så er du svært følsom i forhold til andre mennesker. Du mangler litt tilstrekkelige filtre til å tåle andre uten å bli utslitt. Xeplion gir deg litt bedre filtre. 

Når du har nok filtre til ikke å bli så forstyrret av andre, så vil du også få muligheten til å skille bedre hva som kommer fra deg og hva du fanger opp hos andre.

Så du mener psykiateren bare jattet med meg, og ikke tror meg?

Det er isåfall ikke særlig pent gjort, men mulig det er det...jatting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida
1 time siden, stjernestøv skrev:

Det er IKKE sosial angst, det er energier. Har vel ikke sosial angst ovenfor ungene og barnebarnet mitt? Og nå er jeg gåen igjen, full i energier. Var for lenge på dagsenteret og før det besøk av sykepleier og psykiater, det virker som de respekterer meg nå. Ble overrasket i dag...positivt :) 

Vi snakket om det, evner, energier og mediumskap. Et medium hadde kontroll sa psykiateren, han sa det var jeg som skulle ha kontroll på energiene ikke de over meg. Og det er jo rett, nå styrer de meg og ikke jeg dem og han sa jeg måtte lære meg å styre dem. Han spurte hvor mange prosent energi jeg kjente på 150 mg xeplion, jeg sa ti...men det er nok mye mer. Ja da måtte jeg lære meg å stenge av det og få kontroll på de energiene, så kunne vi trappe ned. Måtte klare å komme meg mer ut, gå på dagsenteret osv uten å ta inn så mye energier. Kunne ikke gå fra ti prosent til hundre sa han, det skjedde hvis jeg sluttet på medisinen. Det ville ikke gå bra, medisinene tok jo ikke vekk alt det åndelige siden jeg fremdeles kjente energier. Men det tar bort mye, mye jeg har opplevd hele livet. Men gikk nå med på å ta 150 mg, og å jobbe med de resterende prosentene. Det måtte jeg klare først sa han, kunne ikke ta alt på en gang...litt og litt. Det virker jo fornuftig det og jeg føler meg endelig trodd av han og, at jeg kjenner energier. 

Nå håper jeg medisinen virker snart, tok jo i dag. Men får ta noe smertestillende, har tatt vival. Var helt nervevrak når jeg kom hjem. Så tror dere meg nå? Når til og med psykiateren tror meg? 

Det er ikke så viktig hva vi tror, men når du først spør. Jeg tror at det du kaller energier er slitenhet i hodet du føler når det skjer mye rundt deg. Det koster mye krefter å ha psykose og overbelastninga forverrer seg som når det skjer for mye for deg. Det er hva jeg tror.

Men det er ikke så viktig hva det kalles. Det viktigste er at du føler deg bedre igjen i løpet av helga.

God helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
3 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Det er ikke så viktig hva vi tror, men når du først spør. Jeg tror at det du kaller energier er slitenhet i hodet du føler når det skjer mye rundt deg. Det koster mye krefter å ha psykose og overbelastninga forverrer seg som når det skjer for mye for deg. Det er hva jeg tror.

Men det er ikke så viktig hva det kalles. Det viktigste er at du føler deg bedre igjen i løpet av helga.

God helg :)

Ja det er vel det samme hva man kaller det, håper medisinen virker jeg for jeg takler det ikke godt. 

Takk og god helg til deg også :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, stjernestøv skrev:

Fanger opp hos andre ja? Akkurat? Hvorfor kan jeg ikke kalle det energier da? Det går jo ut på det samme. 

Jeg er enig med frosken i at noe av motstanden du får, skyldes begrepsbruken.  Det er stor forskjell på hvordan en fysiker og en idrettsutøver og en healer bruker ordet "energi".  I dagligtalen bruker ikke folk flest det i flertall, og de tenker på noe i retning av "yteevne" eller "(livs)krefter" når de bruker det.  En med realfagsbakgrunn vil også tenke på kraft, fart og varme. 

Jeg har forstått at du mener noe som har med personlighet og sinnsstemning å gjøre, dessuten bruker du nesten alltid begrepet i flertall, energier.  Dette ikke noe jeg intuitivt ville forstått første gang jeg hørte det.

Det er ikke nødvendigvis det at vi ikke tror deg, det virker bare merkelig på folk flest at man kan være så full av energier at man blir helt utslitt, det er jo stikk motsatt av hvordan energibegrepet brukes i dagligtalen ;)

Jeg er enig med fagfolkene i at det bør være et mål at du kan gjøre vanlige, hverdagslige ting uten at dette plager deg for mye.  Lykke til og god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, stjernestøv skrev:

Så du mener psykiateren bare jattet med meg, og ikke tror meg?

Det er isåfall ikke særlig pent gjort, men mulig det er det...jatting. 

Psykiateren tror deg på din opplevelse og prøver å hjelpe deg til å kunne få et bedre liv. Fenomenet du opplever kan snakkes om på ulik måte, men enten man snakker om medium og energier eller om å ha filter i forhold til å sanse mer enn hva en klarer å håndtere, så tror jeg løsningene er de samme. Å sanse mer enn du klarer å håndtere, er ikke en ressurs for verken deg eller andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, stjernestøv skrev:

Så du mener psykiateren bare jattet med meg, og ikke tror meg?

Det er isåfall ikke særlig pent gjort, men mulig det er det...jatting. 

Der sa du selv det jeg tenkte. At han faktisk jattet litt med deg for å få deg til å gå med på å fortsette på samme dosen og ikke begynne å tulle med medisinene nå igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
2 minutter siden, laban skrev:

Jeg er enig med frosken i at noe av motstanden du får, skyldes begrepsbruken.  Det er stor forskjell på hvordan en fysiker og en idrettsutøver og en healer bruker ordet "energi".  I dagligtalen bruker ikke folk flest det i flertall, og de tenker på noe i retning av "yteevne" eller "(livs)krefter" når de bruker det.  En med realfagsbakgrunn vil også tenke på kraft, fart og varme. 

Jeg har forstått at du mener noe som har med personlighet og sinnsstemning å gjøre, dessuten bruker du nesten alltid begrepet i flertall, energier.  Dette ikke noe jeg intuitivt ville forstått første gang jeg hørte det.

Det er ikke nødvendigvis det at vi ikke tror deg, det virker bare merkelig på folk flest at man kan være så full av energier at man blir helt utslitt, det er jo stikk motsatt av hvordan energibegrepet brukes i dagligtalen ;)

Jeg er enig med fagfolkene i at det bør være et mål at du kan gjøre vanlige, hverdagslige ting uten at dette plager deg for mye.  Lykke til og god helg!

Har lest masse bøker om åndelige ting, det er vel der jeg har begrepene fra og jeg forstår det. Men husker første gang jeg snakket om energier til psykiateren, da sa han "Har du mye energi, det er vel bra". Hm. Nei forstår jo at alle ikke forstår, energier, vibrasjoner og frekvenser. Men det virket som psykiateren forstod i dag, nesten som om han hadde lest om det. 

Takk og god helg til deg og :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Har lest masse bøker om åndelige ting, det er vel der jeg har begrepene fra og jeg forstår det. Men husker første gang jeg snakket om energier til psykiateren, da sa han "Har du mye energi, det er vel bra". Hm. Nei forstår jo at alle ikke forstår, energier, vibrasjoner og frekvenser. Men det virket som psykiateren forstod i dag, nesten som om han hadde lest om det. 

Takk og god helg til deg og :) 

Ja, innenfor nyreligiøse og andre alternative miljøer, er energi et begrep som går igjen. Jeg antar at psykiateren er genuint opptatt av å forstå din virkelighetsoppfatning, at han vet at ulike mennesker kan ha noe ulik virkelighetsoppfatning uten at det er så opplagt at noen har helt feil og at noen har helt rett. Kanskje kjenner han også godt til begrepsbruken fra de miljøene som bruker begrepet energi. Jeg tror ikke han jatter med deg, men at han forsøker å tenke veldig praktisk om hva som skal til for at du får et bedre liv.  Du trenger å ha det bedre enn du har det, og det er god grunn til å tro at medisinene vil kunne hjelpe deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...