Gå til innhold

Mine livaktige drømmer fra 2016 til i dag (mye morro å lese)


Blomsterfluen

Anbefalte innlegg

Blomsterfluen

har dere også sånne sprø drømmer som dette som dere husker/har skrevet ned?

(ps, jeg er redd for å sikle når mercedes merkede biler sees, og redd for å lukte mot havgap, derfor går det igjenn i noen av drømmene her)

 

i syden men fikk ikke solkrem:
mamma brydde seg ikke  at jeg fikk rosea og kreftfarlig solforbrennesle. jeg hadde glemt å ta på solkrem de to ukene vi hadde vert der. jeg kom fra soverommet mitt hos mamma og stelillebror som 7 åring hadde stått opp og vi skulle se på kassatven på morgenbarnetv ved stuevinduene. da var det en rengjøringann som såg ut som et fugleskremsel, med surt fjes, som sa hysj til meg mens jeg klatret over barnegrinden på vei ned trappa til stua. mamma sa at han var vaskehjelpen. så var vi plutselig i syden med mange fine blomster. røde og gule og rød og gule i hverrandre. mamma sa vi skulle til dyreparken mens jeg lurte på når hjemturen var. vi låg på en rund steinplatti g som var skjev, med bikinier. det var her jeg også såg han vaskehjelpen. han var nå på vei til badekaret hvor stelillebror og vennene lekte med skommet. vaskehjelpmannen (som var gulgrønn i huden med et skrekkingydende smil som et fugleskremsel) gikk mot badekaret. han snakket polsknorsk. mamma ropte at han ikke skulle gå dit å vaske, men han hørte ikke. da kom stepappa og ga beskjeden til ham. vi reiste med obelix og asterix i et tidshull som var et svart dragsug med hvite stjerner i. vi var å såg på når en kultur som ikke var kristne og negerfargede, grillet de døde og feiret dem med å si hulahulating. de snakket norsk (dubbet) men var fra malaisia. det var en fortellerstemme som forklarte kulturen. det var en dør inn til den fra dragsuget. vi skulle reise til år 195 for å hindre en vikinggutt å gjøre noe greier. vikinggutten hadde verdens første kjelehund. hunden bjeffet og var svart.

 

blodhund med neseblod:
jeg var en rød blodhund som såg ut som en bulldog. jeg var på danmarksbåten og havet var rødt fordi det var neseblodet mitt som jeg hadde blødd til et åpent hav (med horisont). jeg luktet med nesen min som blødde hele tiden, bak i akter båtbauen mens jeg kikket på roret som styrte båten i havet.

 

hund på tågtur:
jeg var en hvit stor hund. jeg snuste mot havgapet fra utsikten fra togvogna mens jeg hadde mobilen min på 3d landskap med palmer og mobilen ble varm og ville ikke ut av appen så jeg måtte skru den av og kastet den bortover. far og jeg lekte med cd-ene fordi han ikke hadde lp plater, og dyrespill. dette dyrespillet sa far at jeg skulle plassere dyrefigurene med magnet på bilder av samme dyr på et brett. jeg ville egentlig ikke spille, men jeg  ville ikke skuffe far (han van er jo en død person) dyrfigurene var ekstremt detaljerte og livstro. spessielt den grå geita. så var jeg som hvit hund og hadde hundedo inne i huset som vi måtte gjemme oss i fra verdens snøhull som jeg hadde løpt som hund fra og inn i et hus med usynlig hundedør på døra. jeg dreit i tredjeperson (såg at jeg gikk inn som hvit hund i et rom jeg skulle sove i, og hørte dritelyder) så tok eigeren bæsjen oppi en potteblomst og sa "dette blir bra". jeg snuste inni et kott og der vsr det en sensor som blinkte hvitt og registrerte meg. jeg tenkte det var overlord som registrerte meg. så hadde mor trøbbel med et aparat som styrte hus telefonen deres, og ble sint og ba meg hente far inni lekeboda der vi lekte med det dyrespillet og jeg knakk noe oppi esken med dyrebare cder, og far ble stresset men det var bare fargeblyandboksen jeg knakk med rumpa mi. da ble ikke far sint likevel men glad. mor og far måtte resette boksen og det var bare tull med boksen for de hadde resettet den før.

 

jeg var en hundedame som siklet til mercedes benz.


det kom biler forbi. noen biler var ford og volgsvagen og sånt, men da det kom merzedes biler og minibusser, ville jeg sikle, men turte ikke sikle og gjemte meg når jeg ukontrollert siklet mens jeg sov kjempetrøtt i en merzedes minibuss som var hvit, med brunt belte. jeg var nemlig så unormalt ukontrollert trett i denne drømmen, at jeg sov tillogmed ståemde på et smykke urban butikkvindu på et ukjent kjøpesenter mens en jente jeg var sammen med gikk inn og kikket på disse indianeraktige smykkene (jeg har ikke venner i virkeligheten men det virket ekte i drømmen). jeg prøvde å ikke vise indianerselgermannen der at jeg var tyvete, fordi jeg kunne virke sån tyvete fordi jeg hadde ikke full kontroll på kroppen min, fordi jeg måtte streve for å holde meg våken og oppreist der jeg stod. så ble verden kald av isskyvegg bølger fordi sola sluknet, og alt rundt meg ble til is og kaldt, og jeg var ensom i snøen uten at folk ville hjelpe meg opp, og krøyp og gjemte meg i hvite islagte busker. så såg jeg åpent hav og da ville jeg øke spennimgen ved å forvandle meg til hund og så snuste jeg på lukter mens jeg sov på kanten av en høy klippe mot dette åpne havet (jeg har angst for å lukte på ting mens jeg ser åpent hav, foreksempel på strender)  og vrikket på bakbeina mine som en hund som drømmer. det var ekkelt skummelt men gøy alikevel, for jeg tøyet mine grenser ved å lukte mens jeg såg åpent hav.

 

pokemon leir og gruve med sand:
de var omreisende til oasen og resten av landene. vi kunne være med å lage lego pokemon. vi overnattet i en gymsal og jeg bestemte at jeg skulle være en 12 år gammel voksende gutt. så ble jeg det under dyna der, forran en pikachu figur. jeg låg der i gymbuksa mi. så ble jeg plutselig en av de eldre vaktmennene for leiren, så jeg låste meg inn på et hotellrom og tok med meg nettbrettet og runket til pesende bulldogger på youtube. så våknet jeg i landhytta til mor og far som er avdøde nå og hytta eies ikke av mamma mer. jeg var trøtt mens jeg låg øverst i køysenga og såg ash på beggen. i tillegg såg jeg på tv at barna vi passet på kjempet mot pokemon i mørket fordi vi ikke hadde hentet dem. en av de andre av oss 4 leirsjefene sa at vi var for sene, mens jeg ville halvsove videre forran ash ketchum bildet. så gikk jeg tur og ble voldtatt inni en blå og gullsandete nydelig gruve. de stakk en glassbeholder i ræva mi mot min vilje, fordi den skulle få meg til å få instinkter og handle på instinkter å bli huleboete i utseende og oppførsel. jeg såg meg selv en liten stund i rød joggedress og huleboer tryne. så såg jeg konehårete folk mens jeg rømte av redsel å gjemte meg i gruva. vi koste med sanden som var som et teppe, med gjenntakende musikk som kunne bli irriterende i lengden.

 

tilbake til fremtiden fra fortiden:
vi såg først en 4D film hvor dinosaurer gikk rundtomkring utforbi tysværtunet, og prustet oss i øret. så når jordskjelvefekten kom, kom det brannlukt og keg ropte at det luktet brann. jeg var den som merket det. kinosjefen reagerte og vi måtte komme oss ut i en fei. vi gikk ut til et annet rom mens brannalarmen ringte. jeg sa der at jeg må komme meg ut. da ble kinosjefen streng og sa nei. jeg kom borti en hvit arena høytaler, og fikk strøm i hele meg. så reiste jeg og kjetil til år 1977, og kjetil hadde gitt meg 2 gratis kinodvd biletter og betalt for skadene kinoen ned dinosaurene hadde fått. jeg sa takk og han sa det skulle bare mangle. problemet med dvdene var bare at de var stemplet på år 1977,  så da valgte vi å bruke de 2 kinobilett dvdene i 1977 for å se mumiens rike 1 som ble laget i 1977, og spise amerikansk kinogodt fordi vi var nemlig i USA. vi vandret rundt i andres hjem hvor det hang bilder av åpent hav, og alt i husene hadde sandgulvaktig innredning for å etterligne en sandstrand. vi var nemlig da på koltbord. Vi snakket om at vi kunne bli rike i 1977, for da var alt så mye billigere, så kunne vi reise tilbake til 2017 igjen å veksle usa pengene inn i norske kroner fordi vi tenkte vi kunne jobbe som revisore i usa i 1977 og tjene 2000 i måneden. men det var vissnokk dumt fordi noen sa vi skulle bare være der i 6 måneder før vi reiste tilbake til fremtiden gjennom et dragsug.

 

ånder stablet møbler:
møblene var linet opp i hagen min på omsorgsboligen, og åndene snakket til meg og lukket opp og igjen dører og drog meg mot min vilje og naboen var inne i leiligheten sin vedsidenav, men det stemte ikke med nåtiden, for naboen har jo flyttet i luksusleiligheten sin på åkra nå. jeg fløy i mørk skog og åndene snakket i skumle stemmer og føyk rundt meg i hvitt lys.

 

pingvin nymfer som beit:
jeg satt fremme i en buss og fikk ukontrollert sikling. de vedsidenav meg spurte om jeg var dårlig mens bussjåføren såg engstelig på meg om jeg kom til å spy, men da sa jeg at jeg aldeles ikke var dårlig. jeg siklet og siklet helt ute av kontroll og såg mercedeser kjøre forbi mens jeg siklet. så kom jeg til en dyrebutikk hvor jeg kjøpte allslags rare dyr. jeg kjøpte aggresive pingvin nymfer (rumpetrolldyr som skulle bli til pingvinliknende dyr). så såg jeg på et tv show jeg følte jeg hadde vært med i før, gjemt bak en benk fra småbarna som satt i trapp å såg på, hvordan man skulle lage baguettesmørbrød.  et av personalene på meg, var show verten og jeg følte at når jeg siklet så kunne jeg ikke vise meg. så jeg gikk.

 

deija vu:

vi reiste til mallorca og låg på et hotell jeg følte jeg hadde vært i før i ei bygate jeg følte jeg hadde vært i før. det var horisonthav strand ved restauranten der, og vi fløy dit. på hotellet var tegning av et pinnedyr på dodøra som jeg hadde tegnet der sist jeg ferierte der. en dame var med og hun ble sint på meg for ingenting og hun var med i en facebookgruppe der de drev med huskyhunder. da vi flydde dit, fant jeg ut at jeg hadde glemt nettbrettet og hodetelefonene og jeg gikk av skaftet fordi jeg ikke hadde nettbrettet med nedlastet netflix serier/filmer på til turen med norsk tale.

 

spy o rama på bussturen:
vi satt på bussen på lang kjøretur til ubestemt mål. jeg var redd for at noen nær meg skulle spy. en mann forran meg til høyre, satt å åt en hel haug med burgere. så tok han en spypose fra nabosetet fra andre siden av midtgangen. jeg sprang fra spyinga hans fremover mens jeg var usikker på om jeg fikk lov å gå i denne utendlandsbussen. da ble det flere rundt meg som spydde etterhvert inklusive personalet som var kvalmne pågrunn av for lang humpetur. han mannen som satt med spybøtte måtte ha hjelp av personell, fordi han spydde rundt seg med grått spy, og spya havnet på sekken min med nettbrettet mitt. da tenkte jeg at nettbrettet mitt ble ødelagt av spya og at jeg skulle kjøpe nytt brett. men det var fri for spy og helt fint. jeg ble spydd på av denne mannen over hodet og jeg undret over hvorfor det ikke luktet. vi var plutselig da på båt på åpent hav.

 

spøkelset i utedoen:
vi overnattet på en leirhytte. tommy gismarvik sin ipad og min mobil spillte av videoer av seg selv. vi ante det var gjrmsøkt der men jeg følte meg trygg fordi tommy var der også, mens jeg stirret på et par strikkersokker som låg strødd brukt på gulvet. vi tok blitzbilde av ånden når den kom ut av utedoen, etter at vi hadde funnet ut at det var der han var og at han lagde trekkisnora lyder inni der omigjen og omigjen. han viste seg ved å lukke opp døra og gi et hvitt lys fra seg. han kom gående fykende tvers gjennom kroppen min og det syns jeg var fantastisk å oppleve. det var mørkt natt ute. jeg viste spøkelset fra en annen tid enn min, mine pinnedyr. jeg tok pinnedyrene oppi en pose til hjemveien med buss, men da var pinnedyrene over 100 stykker. mann med giff flaske kom og sprayet giff der på badet mens jeg stod der og prøvde å redde pinnedyrene fra giffen.

 

Bergensfestival i haugesund med pingviner:
jeg og ernst gikk i tog mot dragavika med norgesflagg. jeg forberedte meg på barnemas og skrål. jeg hadde to norgesflagg som jeg pekte mot bakken med. så var ernst og jeg på vei inn til festivalen på kaien. men først måtte vi trå oppi et 2delt oppblåstbart akvariumdam. den første delen av det gule akvariedammen, var det skjønne små pingviner som svømte. vi måtte trå i disse dammene fordi pingvinene skulle snuse under vann med nebbene sine etter dop oppi skoene våre. det var det politiet svarte strengt, da jeg spurte ham. det var 3 politimenn der med sorte politiklær. så måtte jeg gå oppi den andre delen av akvariet, og der var det en kjempestor pingvin som snuste oppi mine brune sko etter dop. jeg hadde vansker med å komme meg ut av bassenget men fikk det til. ernst kom etterhvert og da hadde jeg ventet på ham i vannet på kaien å kost med en pingvin, for ikke å virke kriminell for politiet. vi gikk på kaien og jeg satt meg på en hvit hylle og såg på falske dyr som barn trodde var ekte og klappet på i en innhegning. det var tigerunge og pandaer og sånt som gikk rundt. jeg spurte om salgsdama der hadde puppets. nei sa hun. vi gikk videre for å se etter marionetter. jeg sa hamburger, istedenfor marionetter til en annen salgsdame. da lo jeg og rettet på det. hun hadde ikke 4 beins marionetter. vi var også i en butikk med misstenksomme selgere som solgte brune ringer. jeg ville ikke være tyv, men plutselig fikk jeg en ring med embalasje på på hver ringfinger på hånd, som gjorde vondt å ha på. vi tok dem av og gikk ut uten at alarmen gikk fordi jeg hadde tatt ringene av.

 

i kina med bæsjetrengthet og nibiru:
jeg var plutselig i Kina, og la fra meg min mobil og lånte blader fra tysvær folkebiblioteket. jeg spurte en kineser på engelsk hvor toalettet var, han svarte på kinesisk og han drog meg med alle tullete steder som at jeg skulle drite offentlig og sånt. jeg spurte etterpå om jeg kunne hente mobilen og bladene. de var borte. kineseren tok meg med til biblioteket i kina, og der måtte kineseren pytte en mynt inni en myntmottaker for å få låne bøker. han tok ut bladene og filmene jeg hadde lånt fra tysvær folkebibliotek. han ga meg også et norsk gebrokkent skjema med regning og sånt så jeg kunne få bladene og filmene til norge igjen, selvom det stod på bladene og filmene at de tilhørte tysvær folkebiblioteket. etterpå gikk vi på jakt etter do igjen. så ble jeg en robot som var bæsjetrengt, og jeg kom til å tenke på verdens undergang og Nibiru og om jeg kom til å se Nibiru i kina. da kikket jeg opp i himmelen, og da såg jeg 4 soler. det var verdens undergang. Kåre sa til meg at han hadde alltid sagt at verdens ende er nær, og at jeg ikke hadde hørt på ham. og han ramset opp et vers av en kjent dilillos sang. folk tok bilder med blitz av solene, men da lurte jeg på hva som var vitsen i å ta bilder av solene, når likevel alt på jorda skulle ødelegges. jeg såg Nibiru fyke nerme jorda. den såg ut som en jord med et pangea på seg. det var politibiler og sykebiler og folkemengde og såg på solene over allt. det var også kokvarmt. alle løp i panikk.

 

jeg var Julius Cesar sin sønn:
jeg drømte at jeg var Julius Cecar sin sønn og at jeg hadde på meg Cecars bladkrone av gull og at jeg satt på fanget til Cecar som hadde på seg gull brystrustning og rødt tøy. jeg kunne kjenne at han pustet. vi satt å såg på tv. da tok Cesar av meg laubærbladkronen i gull og satte den på sitt hode, og forklarte meg at jeg må huske på at både jeg og han er konge, og at jeg er medkonge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Orket ikke lese en brøkdel av det og fant ikke noe morsomt i det jeg leste, beklager ærligheten....

Anonymkode: b979c...a88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Blomsterfluen skrev:

var det morsomme drømmer?

Orket ikke lese noe av det, jeg tror nok dette er morsomt stort sett bare for deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
4 minutter siden, Lillemus skrev:

Orket ikke lese noe av det, jeg tror nok dette er morsomt stort sett bare for deg selv.

ok. men jeg viste drømmene til andre personer her jeg bor som besøker meg, og de lo så det halve kunne være nokk, så jeg tipper at ikke bare jeg syns det er morsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Blomsterfluen skrev:

ok. men jeg viste drømmene til andre personer her jeg bor som besøker meg, og de lo så det halve kunne være nokk, så jeg tipper at ikke bare jeg syns det er morsomt.

Det blir annerledes når de kjenner deg og kan se for seg situasjonene. Jeg kan også le så tårene triller når en venninne forteller om en vanvittig drøm hun hadde der vi to var deltagende. :) Fremmedes drømmer blir noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Drømmer er det aldri bortkastet tid å lytte til føler jeg

Ikke dagdrømmer heller

Jeg vet ingenting faglig om drømmer ,men min metode er å "lytte "med intuisjon når jeg memorerer en drøm i hodet og jeg tror man lærer mye uten at det er mulig å måle dette Mange sier det er kun den som drømmer som har " nøkkelen" til egne drømmer I dag snakker jeg lite om egne drømmer Drømmer også nå veldig sjelden Dvs husker noe fra noen drømmer. Hvorfor vet jeg ikke så veldig mye om

Anonymkode: db6cf...e36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...