Gå til innhold

Kan man like gjerne ta vitamintabletter som Zeldox eller Trilafon??


Gjest Maggie55

Anbefalte innlegg

24 minutter siden, Maggie55 skrev:

Anonym har jo veldig tett i at mange som leser her kanskje er i en fase hvor de trenger medisiner og forhåpentlig har tett oppfølging og støtte i helsesystemet At man trenger forskjellig er jo egentlig naturlig Men jeg orker ikke alle kiloene og jeg orker ikke bare begynne å løpe ( vanskelig å bare forlate min mor også selv om hun ikke vil ha hjelpen hun trenger både med bena sine og klær hun ikke synes passer henne)

Men det kan jo være så mange forklaringer på hvordan man opplever tingene Alt er ofte ikke så såre enkelt Man kan jo være angrepet av en lidelse i forskjellig grad og vi har jo flere her vært inne på at der har vært gode og kanskje mest dårlige perioder ettersom livsløpet er skredet frem

Den totale livssituasjon har alt å si Er man i jobbsituasjon i øyeblikket opplever man uten tvil et helt annet press enn løse tanker om hvorfor ting er blitt som de er blitt for en selv og sine

Men at andre personer skal gjøre noe drastisk i forhold til sine medisiner har aldri jeg ment Man er sikkert kommet mye lenger nå og i media fremholdes det jo så ofte at man tror på dialog og samarbeid og pasienten i fokus Jeg tror ikke alt er bare ord selv om jeg ikke tror særlig på politikere om dagen Mange av medisinene og uttrykkene som brukes her på forumet vet jeg ingenting om og jeg tviler ikke på at medisiner ofte er det helt riktige for mange Det er i mitt tilfelle jeg tviler ikke andres Jeg føler så mye har vært utinifrapåført og altså ikke bare min feil

Alt er ofte bare ikke såre enkelt tror jeg

Er saken at du slutter med dei sin og ikke merket noen forskjell fra da du tok medisin?

Er det ikke noe med at sykdommen kanskje ikke er i aktiv fase skuret nå? Kanskje går det helt fint, og kanskje blir du veldig dårlig etter noe tid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

SS: Hvis du skulle bygge flomsikring i Odda og det var uenighet mellom ekspertene i NVE (Norges vassdrags- og energidirektorat) og en tilfeldig gravemaskinkjører fra Eitrheim, hvem ville du da høre på?

Anonymkode: 414e4...ff2

Er du fra Odda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
26 minutter siden, stjernestøv skrev:

Er du fra Odda?

Nei, det var bare et eksempel.

Anonymkode: 414e4...ff2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Jeg vet ikke Håper bare sykdommen aldri kommer i aktiv fase igjen På den annen side er det en nesten værre skjebne å bare øke og øke i vekt inntil det stopper seg sjøl (også veldig logisk)vis du forstår hvordan jeg tenker Tar bare en dag av gangen Så langt kjennes det greit men det er ikke sikkert det hjelper så mye å bare ta noen vitaminer istedet i lengden Men føler bare at jeg er " der" nå. Men medisiner er veldig forskjellig og i tiden jeg har deltatt her har jeg ikke sett noen som har lignende medisinhistorie å fortelle

Jeg er en veldig utålmodig mennesketype hvis man kan snakke om det også Som min far ofte sa " du lar det ikke brenne under deg"

 

Men jeg vil bare understreke at jeg ikke mener at noen andre skal kutte ut noen medisiner Å gjøre noe med ytre betingelser og ytre miljø har jeg personlig ofte mye mere tro på men det er ofte ikke mulig på grunn av hensyn til mennesker og økonomiske kostnader

Man kan aldri bli forsiktig nok i sin tilnærming og omgang med andre mennesker er jeg veldig enig i og det opplever jeg nettopp Stjernestøv som en blant de veldig beste representanter for her😊

Alt ser ofte så lett ut sett utenifra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, stjernestøv skrev:

Å så jeg kommer stadig med ytringer hva? Vil si dette er første gangen, og alt du tror på trenger ikke være rett. Medisiner er mange ganger dødelig. 

Dette er ikke første gangen. Og du må holde opp med denne propagandaen din nå. Er enig med  anonym brukers uttalelser om at du støtter folks ambivalens til medisiner. Ja, det er bivirkninger. Vi vet det. Alle som bruker medisiner vet det. Men vær så snill å holde opp nå. Før det går galt med noen, at de velger å la seg påvirke av deg og slutter med medisiner eller lar være å begynne. Det holder å sitte her og lese at det går helt galt for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

Min psykoseerfaring er så gruelig att jeg aldri tenker på å slutte med medisin. Jeg husker hvordan det var uten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, stjernestøv skrev:

Er dette og vås?

 

Har sett hele videoen. Da er jo dette kjempeenkelt! Hun gir pasientene beskjed om å begynne på skole eller jobbe som første steg. Deretter droppe medisinen og vurdere hvordan komme seg ut av psykiatrien. Dette kombineres med samtaler hos henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, ColaZero skrev:

Har sett hele videoen. Da er jo dette kjempeenkelt! Hun gir pasientene beskjed om å begynne på skole eller jobbe som første steg. Deretter droppe medisinen og vurdere hvordan komme seg ut av psykiatrien. Dette kombineres med samtaler hos henne.

Mulig det er god butikk for henne om syke mennesker kutter ut både medisiner og hjelpeapparat.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Det er ofte tilfeldigheter som er avgjørende i livet det er kanskje derfor jeg stadig holder døra på gløtt da jeg så ingen mening med behandlingen jeg fikk men jattet med da det dengang var ikke noe alternativ Ellers veldig enig i at psykose er bare forferdelig og det bør man av hensyn til seg selv prøve å unngå (som man bør også prøve å unngå rent ødeleggende mennesker og kriminelle grupper)

Alt bør man ikke bruke tid og ressurser på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Janus30 skrev:

Mulig det er god butikk for henne om syke mennesker kutter ut både medisiner og hjelpeapparat.. 

Jeg vet ikke. Hun kaller seg aktivist. Hun snakker om pasienter som snakker om aliens og andre som er åndelige og sier at det jo finnes mange miljøer som tror på slike ting uten å bli sett på som gale. 

Noe av det jeg reagerer mest på er at hun hevder at psykiatrien ikke er interessert i å snakke med og å høre om historien til disse schizofrene. Det er direkte usant. Det drives faktisk terapi her i Norge. Regner med at det også gjør det i USA eller hvilket annet land hun representerer, hun nevnte Danmark. Slik hun legger det fram så er det slik at når du havner i psykiatrien så snakker de ikke med deg, vil ikke høre historien om livet ditt, gir deg en "tilfeldig" diagnose og deretter blir man dopet ned. Det er direkte usant.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
12 timer siden, Maggie55 skrev:

Jeg vet ikke Håper bare sykdommen aldri kommer i aktiv fase igjen På den annen side er det en nesten værre skjebne å bare øke og øke i vekt inntil det stopper seg sjøl (også veldig logisk)vis du forstår hvordan jeg tenker Tar bare en dag av gangen Så langt kjennes det greit men det er ikke sikkert det hjelper så mye å bare ta noen vitaminer istedet i lengden Men føler bare at jeg er " der" nå. Men medisiner er veldig forskjellig og i tiden jeg har deltatt her har jeg ikke sett noen som har lignende medisinhistorie å fortelle

Jeg er en veldig utålmodig mennesketype hvis man kan snakke om det også Som min far ofte sa " du lar det ikke brenne under deg"

 

Men jeg vil bare understreke at jeg ikke mener at noen andre skal kutte ut noen medisiner Å gjøre noe med ytre betingelser og ytre miljø har jeg personlig ofte mye mere tro på men det er ofte ikke mulig på grunn av hensyn til mennesker og økonomiske kostnader

Man kan aldri bli forsiktig nok i sin tilnærming og omgang med andre mennesker er jeg veldig enig i og det opplever jeg nettopp Stjernestøv som en blant de veldig beste representanter for her😊

Alt ser ofte så lett ut sett utenifra

Ja jeg mener folk må bestemme selv om de vil ta medisiner eller ikke, ikke bli presset til det. Og det er sant, ofte kan kroppen mangle vitaminer og mineraler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
11 timer siden, ColaZero skrev:

Har sett hele videoen. Da er jo dette kjempeenkelt! Hun gir pasientene beskjed om å begynne på skole eller jobbe som første steg. Deretter droppe medisinen og vurdere hvordan komme seg ut av psykiatrien. Dette kombineres med samtaler hos henne.

Hun går i dybden sammen med pasientene, slik behandling har man ikke her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, stjernestøv skrev:

Hun går i dybden sammen med pasientene, slik behandling har man ikke her. 

Jo, slik behandling har man her. Jeg får slik behandling på Dps. Og fikk det også sist jeg var innlagt, både av psykolog og psykiater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
14 minutter siden, ColaZero skrev:

Jo, slik behandling har man her. Jeg får slik behandling på Dps. Og fikk det også sist jeg var innlagt, både av psykolog og psykiater.

Er det ikke dette som kalles kognitiv terapi?

Anonymkode: a9a57...df4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, stjernestøv skrev:

Hun går i dybden sammen med pasientene, slik behandling har man ikke her. 

Dette er løgn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, stjernestøv skrev:

Hun går i dybden sammen med pasientene, slik behandling har man ikke her. 

Hva betyr "her" - i Europa, Norge, ditt fylke / bosted?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det ikke dette som kalles kognitiv terapi?

Anonymkode: a9a57...df4

Aner ikke. Har ikke klart å forstå hva kognitiv og meta kognitiv terapi er. Noe av behandlingen jeg får er EMDR. Ellers er det mye snakk om hvorfor jeg har de symptomene jeg har og klare å se det i sammenheng med alt jeg har "opplevd". Det er en stor lettelse å etter en time plutselig forstå hvorfor ting er slik og sånn. Eller jeg kan sitte å bable og tømme meg og fortelle om alt jeg kjenner, ser, lukter og føler i 58 min og deretter spørre; hvorfor er det slik? Og psykiateren ser på meg og svarer ; fordi du har PTSD. Og så er timen over og jeg har enda en gang fått bekreftet at det er en årsak til alt, det er ikke oppspinn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 time siden, laban skrev:

Hva betyr "her" - i Europa, Norge, ditt fylke / bosted?

Man har det sikkert i Oslo...alternative psykiatere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, stjernestøv skrev:

Man har det sikkert i Oslo...alternative psykiatere. 

Jeg vet ingenting om alternative psykiatere eller hva man har i Oslo, jeg lurte på hvor man ikke har noen behandling der man "går i dybden sammen med pasientene" - for meg høres ikke det ut som noen veldig sjelden form for terapi.  Men man kan sikkert diskutere hva "gå i dybden" betyr også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...