Gå til innhold

Fastlege med permanentkrøller, type små.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er litt bekymret fordi jeg har funnet en fastlege som 2 venner anbefalte, men en dag dukket navnet hennes opp på facebook og jeg fikk så rare negative assosiasjoner helt instinktivt. Idag sjekket jeg bildet, og der lyser grunnen mot meg. Hun har sånn små krøller permanent i en alder av 46 år. Som var ut i 1987 og aldri kom tilbake i motebildet. 

Føler dette forteller meg at fastelegen er utilregnelig og det er det samme som om  jeg brukte krepptang. 

Det er så useriøst signaler denne permanenten gir.

Kan hun være født som 1 av 1000 barn med små rare krøller natulig. En på håndballen hadde sånn hår, men hun er den eneste jeg har sett ever.

Anonymkode: f1010...053

Hahaha, du er ikke god i huet! 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei til alt. 

 

Jeg blir ihvertfall aldri å diskutere noe personlig med en lege som virker så......lite seriøst er vel riktig inntrykk.

Ang afro så kan folk få veldig negative assosiajoner som at man jobber for black panthers eller andre separatistgrupperinger, og i et slikt yrke gjelder det å tone ned litt personlige politiske preferanser om man ønsker å fremstå som profesjonell og seriøs.

Jeg følger overhodet ikke med på nor ge men feks å gå med hi jab. Det er å ta standpunkt uten å si et ord, og det kan utelukke store grupper pasienter. Man kan gjøre det, men det er ikke lurt.

Anonymkode: f1010...053

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Forstår litt hva du mener selv om jeg synes du drar det litt langt. Førsteinntrykket av et menneske kan gi oss en følese av om man stoler på denne personen eller ikke. Og det er jo viktig å kunne stole på legen. Mitt første møte med min psykiater var litt sånn. Han hadde langt veldig fett og ustelt hår. Skjorten var krøllete  og han hadde en åpen knapp over magen. Dermed satt han også med magen bar. Han vippet på stolen og gjespet mye. Da tenkte jeg at dette ikke var særlig seriøst og ville helst gå. Senere forstod jeg at han var en god psykiater. Han hadde hatt lungebetennelse i lengre tid og var nok preget av det. Siden har han vært både velstelt og velkledd. 

Anonymkode: 5adc7...7f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du ikke har større problemer enn å henge deg opp fastlegens krøller så forstår jeg ikke hva du hadde hos fastlegen å gjøre! Selvom det er krøll oppå hodet så trenger det ikke være krøll inni hodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Trine skrev:

Dersom du ikke har større problemer enn å henge deg opp fastlegens krøller så forstår jeg ikke hva du hadde hos fastlegen å gjøre! Selvom det er krøll oppå hodet så trenger det ikke være krøll inni hodet.

Dette er ikke et luksusproblem. Dumme folk og dumme leger og dårlig smak er et helt reelt problem.

har du noengang blitt mobbet av den dummeste og styggeste jenta på skolen i 6-7 år fordi hun har dårlig selvtillit? 

Anonymkode: f1010...053

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er tilogmed i riktignok yngre år blitt spurt om jeg bærer parykk selv uten å ha vært i nærheten av en frisør på mange år.

Det er jo ikke det ytre som avgjør om man skjøtter yrkesoppgavene sine på god måte. En annen ting er at mange fastleger nok har altfor mange pasienter til å makte å følge dem alle opp godt nok.

Husker min far når han levet at han hadde spurt sin fastlege om hvordan han kunne ha så mange pasienter som to tusen personer. " De er jo ikke alle syke på en gang "hadde han svart.Jeg husker jeg syntes dette var litt humoristisk dengang  og også fortalte kollegaer på jobben om episoden ,men det er det jo ikke særlig humoristisk mener jeg og i media er det jo kommet frem at legene selv ikke tilfredse med flere ting med fastlegeordningen. Også leger har jo sine ting og sine liv selvsagt og må ha sin fulle rett til å være seg selv og respekteres for det synes jeg.Selv om jeg ikke kjenner denne legen av egen erfaring.

Anonymkode: 0fcad...290

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dumme folk og dumme leger og dårlig smak er et helt reelt problem.

Anonymkode: f1010...053

Diskusjonen handler vel mest om hvorvidt umoderne frisyre beviser at man er en dum / dårlig lege, ikke om dumme leger er et problem?

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har du noengang blitt mobbet av den dummeste og styggeste jenta på skolen i 6-7 år fordi hun har dårlig selvtillit? 

Anonymkode: f1010...053

Hva har det med saken å gjøre? Tror du legen vil behandle deg dårlig fordi du er finere på håret?

Jeg synes det er ganske drøyt å bruke hårfarge og -frisyre på et bilde, som "bevis" på at noen misbruker piller eller alkohol. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er ikke et luksusproblem. Dumme folk og dumme leger og dårlig smak er et helt reelt problem.

har du noengang blitt mobbet av den dummeste og styggeste jenta på skolen i 6-7 år fordi hun har dårlig selvtillit? 

Anonymkode: f1010...053

Jo, det er et luksusproblem. Dårlig smak og intelligens har jo ingenting med hverandre å gjøre.

Nei, jeg har ikke blitt mobbet av den styggeste jenta, trolig var jeg en av de styggeste selv, uten at det gjorde meg direkte stygg. Jeg ble derimot mobbet av de pene jentene, så om man skal trekke noen konklusjon her så er vel stygge mennesker hyggeligere enn pene mennesker ;) Kanskje t.o.m smartere da de muligens bruker mindre tid på utseende og mer tid på fag. Men uansett så har utseende på legen ingenting å si med hvor dyktig legen er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...