Gå til innhold

Fortiden går utover selvbilde/ tro/ håp


Gjest Mina1

Anbefalte innlegg

1 time siden, stjernestøv skrev:

Hadde ikke gjort noe om du hadde hermet da ;) Men blomstene er vakre de :) 

Tusen takk :). Du er snill! . Lyser opp her inne gjør du!. En fin sjel er du :) <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er veldig rart at han bare vil ha en sånn veldig vond og vanskelig avslutning på deres relasjoner. Det kan jo tenkes at han også trenger hjelp for sine problem. 

Vi er ikke like fullendte og alt og alle er mye forandret i våre dager. Hva man har lært i egen sosialisering kan være problemfylt for andre å forstå og er der først blitt konflikter så er det ikke bra å tviholde på noe som vel aldri har vært en gjensidig relasjon tenker  jeg. Men relasjoner som bare ødelegger kan det være greit å komme ut av og helt livsnødvendig og da trenger man ofte hjelp tror jeg også.

Nettopp sånne forvirrende signaler gjør det veldig vanskelig å bryte ut har også jeg opplevet men i helt andre typer relasjoner.

 

Anonymkode: 3157e...f64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er veldig rart at han bare vil ha en sånn veldig vond og vanskelig avslutning på deres relasjoner. Det kan jo tenkes at han også trenger hjelp for sine problem. 

Vi er ikke like fullendte og alt og alle er mye forandret i våre dager. Hva man har lært i egen sosialisering kan være problemfylt for andre å forstå og er der først blitt konflikter så er det ikke bra å tviholde på noe som vel aldri har vært en gjensidig relasjon tenker  jeg. Men relasjoner som bare ødelegger kan det være greit å komme ut av og helt livsnødvendig og da trenger man ofte hjelp tror jeg også.

Nettopp sånne forvirrende signaler gjør det veldig vanskelig å bryte ut har også jeg opplevet men i helt andre typer relasjoner.

 

Anonymkode: 3157e...f64

Du sier akkurat det som ble problemet mitt . Altså i første setning du skriver. Jeg synes at det er ganske rart at han ønsket en fiendtlig, vond og vanskelig avslutning på vår relasjon. Jeg fikk ikke fred med avslutningen. Jeg går jo fortsatt med spørsmål om han plages av noe. Om han en gang vil komme tilbake å fortelle meg hva som er årsaken til at han gjorde denne traumatiske slutten. Jeg på min side har det i tankene og kommer meg ikke videre i kjærlighetslivet når det gjelder menn pga avslutningen. Synd. Og det vet han.. 

Vi hadde ikke en konfliktfyllt relasjon. Vi møttes og pratet hyggelig sammen. Var kun noen "små anledninger" det ble vanskelig. Det var da han fortalte meg at han skulle til hjembygda å besøke sin eks samboer. Jeg var litt i tvil på om de var ferdige. Jeg valgte å stole på han men det virket ut som om de hadde følelser for hveandre. Jeg begynte å tenke at de kunne ha et "åpent langdistanseforhold" hvor begge fikk lov å treffe andre men at de aldri ville gi slipp på hveandre. Dette tenker jeg kan være en årsak i at han avsluttet på denne traumatiske måten. 

Vi kranglet ikke. Men han ble irritert på meg ved en rekke små anledninger etter at han hadde fortalt til meg at forelskelsen / rusen for meg var helt borte. Jeg var helt topp men var bare rusen for meg som var borte sa han.. Han ville fortsette å treffes og ha sex. Han gråt å sa at han ikke ville miste meg. Jeg ba han da først gå. Men da gråt han veldig. Og da sa jeg at jeg var glad i han og ar vi kunne fortsette treffes og ha sex osv. Vi gjorde det. Men jeg ga han noen spørsmål om det var håp for oss. Da reagerte han med sinne og ville ikke svare skikkelig. Han sa da at han skulle dra til familien pluss eks samboeren i hjembygda og være der i 2 uker og da ville han ha fred. Ingen kontakt før han selv sa at han ville prates igjen. Jeg ble riktig såret over han. Da han kom tilbake fortsatte vi. .. En gang da han var full begynte han å prate om at ekssamboeren var så sjalu når det gjaldt han og damer da de var sammen i forhold. Og så begynte han å gråte noe veldig. Ville ikke si hvorfor. Han som alltid hadde sagt at hun ikke fantes sjalu...... Han sa stikk imot seg selv. 

Og så ser jeg på facebook at eks samboeren skriver at hun gleder seg til å reise å besøke han om en del måneder. Det var lang avstand mellom de. Og så ble han veldig kald mot meg innimellom da. Men jeg ville tro han selv om jeg synes det med eks samboeren og deres spesielle vennskap var rart. Han var sur på meg også fordi at jeg ble forvirret av dette med hans eks samboer. 

Han pratet hyggelig med meg og jeg med han under treffene. Men alt endte med traumatisk slutt uten kommunikasjon. Han ønsket meg et helvete. Og ønsket å ikke vite av meg. 

Jeg vet at han traff nye norske damer etter meg. Men han er alltid singel i status. Jeg mistenkte at han ikke kunne prate pga et skjult åpent forhold som han skjulte for meg. Men jeg vet ikke. Kan være han som kun har noen kommunikasjons problemer. De norske damene han valgte var mer utagerende damer som liker fest og som jeg har hørt har vært veldig løse.. De var ganske anderledes enn meg. Jeg er en mer rolig person som liker å ta livet med ro med familien og liker ikke løse relasjoner. Jeg ønsker noe stabilt. 

Det som er vanskelig for meg nå i ettertid er at jeg fortsatt håper på at han kan komme tilbake før en verdigere slutt iallefall. Men det bør jeg jo ligge fra meg... 

Kanskje han hadde noen problemer som jeg ikke vet ? Kanskje han har det supert ? Jeg vet ikke.... 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trøsten er som en bruker sa om konflikthåndtering. Er mulig at han har problemer med det. Altså at han er stri og vanskelig når det oppstår situasjoner. Var iallefall helt håpløst å prate med han, når han nektet å prate. Alt han gjorde var å bare ønske meg alt vondt og bye. Så ja det var sjokkerende. Lurer på om det er vanligere enn jeg tror at folk avslutter på denne måten.... :unsure:. Og trøsten er jo at han har vært frekk i servicebransjen tidligere da han jobbet der også... så det er ikke bare meg som han har fornærmet. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er mange som er dårlig til å håndtere konflikter, noe som sikkert gjør at konfliktene virker større.

Er det først nå du har fått pratet ut om dette? (Her inne på Dol)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, emilie321 skrev:

Tror det er mange som er dårlig til å håndtere konflikter, noe som sikkert gjør at konfliktene virker større.

Er det først nå du har fått pratet ut om dette? (Her inne på Dol)

Jeg har ikke hatt noen å prate med det om. Har pratet litt med familien min om det, men de mener at han ikke kan ha vært noe å samle på uansett.

Jeg er fortsatt helt fortvilt over at jeg ikke kan gjøre noe for å få løse opp i konflikten og legge det bak meg. Har hatet meg selv fordi han ikke vil prate... Det har ikke vært lett... Jeg står veldig fast i det. Men er mulig at det var ingen problem for han å avslutte på denne måten. Dersom det hadde vært et problem så ville nok han ha ordnet opp i det forlengst... 

Jeg kan ikke gjøre noe mer med det, når han ikke vil kommunisere. Har ikke valget for annet enn å leve videre egentlig. 

Dessuten så hadde han mistet forelskelsesrusen for meg før dette skjedde,  noe som ikke gikk på personligheten min/ eller noe som helst annet. Det gikk bare på hans usikkerhet på om jeg var interessert i han.... derfor spurte jeg om det kunne fikses... men han ble sint når jeg spurte om det. Jeg var jo usiikker på han også , siden han elsket ekssamboeren sin i hjembygden, og dro på ferier med henne alene osv....  så det gikk jo begge retninger med usikkerhet... Innerst inne var jeg usikker selv om han betrygget meg med å fortelle at han så på hennes som en søster, eller som en bror. Hun var som en mann for han, og da var det ikke noe å bekymre seg over. Og det er jo sant. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei fy for en forvirrende situasjon det var... .. :rolleyes:. For meg var dette helt forvirrende. 

Men er trist over at han måtte avslutte med meg på denne måten. Jeg kan ikke gjøre mer. Har forsøkt å få en verdig slutt, men han vil ikke det. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Mina1 skrev:

Tusen takk :). Du er snill! . Lyser opp her inne gjør du!. En fin sjel er du :) <3

Åh tusen takk snille deg <3 :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Åh tusen takk snille deg <3 :) 

Ja, slike som deg lyser opp hverdagen. :) .

Men for et koselig forum. Er veldig hyggelige folk her inne! . Ingen frekke kommentarer fra brukere osv. Setter pris på slike folk! <3 . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke har fått pratet ordentlig ut om dette så skjønner jeg faktisk at du ennå sitter fast i dette.  Selv sitter jeg fortsatt litt fast i hvordan eksen behandlet meg, og det er mange år siden bruddet. Nå er våres historier helt forskjellige, men vi sitter fortsatt fast begge to. Heldigvis så var det jeg som gikk, men jeg burde ha gått så mye før. Min eks var ganske lik min far, bortsett fra at han ikke slo. Nå begynner jeg å tro på at jeg kan være verdt å elske (iallefall innimellom) og det er vel der vi begge bør være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mina1 skrev:

Ja, slike som deg lyser opp hverdagen. :) .

Men for et koselig forum. Er veldig hyggelige folk her inne! . Ingen frekke kommentarer fra brukere osv. Setter pris på slike folk! <3 . 

Takk i likeså :) 

Ja det er mange hyggelige folk her inne :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, emilie321 skrev:

Hvis du ikke har fått pratet ordentlig ut om dette så skjønner jeg faktisk at du ennå sitter fast i dette.  Selv sitter jeg fortsatt litt fast i hvordan eksen behandlet meg, og det er mange år siden bruddet. Nå er våres historier helt forskjellige, men vi sitter fortsatt fast begge to. Heldigvis så var det jeg som gikk, men jeg burde ha gått så mye før. Min eks var ganske lik min far, bortsett fra at han ikke slo. Nå begynner jeg å tro på at jeg kan være verdt å elske (iallefall innimellom) og det er vel der vi begge bør være.

Da har vi gjerne litt like situasjoner på sett og vis, selv om hver våres historie er forskjellige. 

Ja, jeg sitter fast i det. Jeg venter fortsatt på at min eks kommer tilbake bare for en liten samtale. Om han ville tatt den samtalen inne på et kontor eller hva.. Jeg hadde bare blitt glad på en verdigere avslutning og en samtale for å ligge det bak oss på fredligere vis enn hva som ble gjort. 

Tusen takk for forståelsen <3. . Da er vi flere som kan sitte oss fast i situasjoner. Her er det slik at jeg burde ha gått også lenge før. Jeg vurderte det på grunn av hans kontakt med ekssamboeren virket for voldsom ut, men han overtalte meg til å bli. Tilslutt så var det meg som satt sønderknust igjen. Han ble full i hat. Og ville aldri vite av meg igjen..... 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, stjernestøv skrev:

Takk i likeså :) 

Ja det er mange hyggelige folk her inne :) 

Takk Takk :) . 

Det er utrolig hyggelig å være her inne. Jeg håper at du føler deg bra i dag. Jeg er litt opp og ned. Har et tankekjør uten like ennå, men jeg skal ta en løpetur med musikk i ørene. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 timer siden, Mina1 skrev:

Da har vi gjerne litt like situasjoner på sett og vis, selv om hver våres historie er forskjellige. 

Ja, jeg sitter fast i det. Jeg venter fortsatt på at min eks kommer tilbake bare for en liten samtale. Om han ville tatt den samtalen inne på et kontor eller hva.. Jeg hadde bare blitt glad på en verdigere avslutning og en samtale for å ligge det bak oss på fredligere vis enn hva som ble gjort. 

Tusen takk for forståelsen <3. . Da er vi flere som kan sitte oss fast i situasjoner. Her er det slik at jeg burde ha gått også lenge før. Jeg vurderte det på grunn av hans kontakt med ekssamboeren virket for voldsom ut, men han overtalte meg til å bli. 

Det jeg sitter fast i er at jeg ikke føler at noen kan elske/like meg for den jeg er. Eksen behandlet meg dårlig og jeg trodde at jeg ikke fortjente bedre. Ord kan bli til piskeslag.

Min eks overtalte også meg flere ganger om å bli. Sånn som den gangen jeg tok han på fersken med en annen, vi hadde vært gift i en uke og dette var på etterpå laget vi hadde etter bryllupet. Etter det så var han snill mot meg en god stund, men så var det tilbake til det vanlige.

Hos meg begynner det vonde å gi litt slipp, iallefall innimellom. Det er jo en start. Har følt meg som et annenrangs menneske i alle år, men nå begynner jeg innimellom å føle at jeg er et fullverdig menneske. Det er en god følelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Mina1 skrev:

Takk Takk :) . 

Det er utrolig hyggelig å være her inne. Jeg håper at du føler deg bra i dag. Jeg er litt opp og ned. Har et tankekjør uten like ennå, men jeg skal ta en løpetur med musikk i ørene. :) 

Håper tankekjøret kommer seg etter løpeturen :) 

Jo her går det fint i dag, sov så lenge og det var godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, emilie321 skrev:

Det jeg sitter fast i er at jeg ikke føler at noen kan elske/like meg for den jeg er. Eksen behandlet meg dårlig og jeg trodde at jeg ikke fortjente bedre. Ord kan bli til piskeslag.

Min eks overtalte også meg flere ganger om å bli. Sånn som den gangen jeg tok han på fersken med en annen, vi hadde vært gift i en uke og dette var på etterpå laget vi hadde etter bryllupet. Etter det så var han snill mot meg en god stund, men så var det tilbake til det vanlige.

Hos meg begynner det vonde å gi litt slipp, iallefall innimellom. Det er jo en start. Har følt meg som et annenrangs menneske i alle år, men nå begynner jeg innimellom å føle at jeg er et fullverdig menneske. Det er en god følelse.

Huff... vet alt om å sitte fast. Og det er selvtilliten det går utover når man er blitt dårlig behandlet. Vanskelig å gå videre osv. Det er godt å høre at du begynner å føle deg som et fullverdig menneske. 

Jeg tror at eksen min ikke var troverdig med meg. Og det mener jeg at jeg har alle grunner til å tro i og med at det endte på denne måten. Tenker jo på om han kommer tilbake hele tiden, men jeg tror at hadde han selv vært plaget av slutten så hadde han vært der for lengst og ville fikse opp i det. Jeg synes at det er en drittsekkoppførsel av han å avslutte på denne måten fordi han vet at jeg sliter med å gå videre, men det virker som om han selv koser seg. Har fått med meg at han gikk veldig mye ut sammen med folk på fester og byen i etterkant. I tillegg dro han til sydover en tur med ekssamboeren / hun som var som en bror for han alene etter bruddet, og det virker ut som om han har fått kontakt med flere nye damer itillegg. Forstår ikke livet hans.. og det forstår dere nok.... Mulig så var han bare ute etter å gå til politiet for å forsikre seg å få meg helt bort fra livet sitt mens han selv koser seg videre. Og mulig at han ikke hadde tid å prate. Han tenkte vel bare ego på seg selv og sitt videre liv han tosken der!. 

2 timer siden, stjernestøv skrev:

Håper tankekjøret kommer seg etter løpeturen :) 

Jo her går det fint i dag, sov så lenge og det var godt.

Jeg må forsøke å konkludere ja.. Tankekjøret var der på løpeturen og. Men det som jeg får tenke er at det virker som om han har det bra med denne slutten, så om han vil hate meg så får han bare gjøre det. Tror ikke at han tenker noe lenger... ikke sikkert at han tenker på det engang. Men synes faktisk at han er en stor drittsekk som ikke kunne prate ut. 

Det hjelper å sove godt og lenge, Godt at du er bedre i dag. :) . 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mina1 skrev:

 

Jeg må forsøke å konkludere ja.. Tankekjøret var der på løpeturen og. Men det som jeg får tenke er at det virker som om han har det bra med denne slutten, så om han vil hate meg så får han bare gjøre det. Tror ikke at han tenker noe lenger... ikke sikkert at han tenker på det engang. Men synes faktisk at han er en stor drittsekk som ikke kunne prate ut. 

Det hjelper å sove godt og lenge, Godt at du er bedre i dag. :) . 

Ja du kan jo ikke gjøre noe med han og det han tenker, du kan bare gjøre noe med deg selv...selv om det ikke er lett alltid. Virker som en drittsekk ja, kunne nå ha pratet med deg. Men men. 

Ja sov til tolv i dag ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja du kan jo ikke gjøre noe med han og det han tenker, du kan bare gjøre noe med deg selv...selv om det ikke er lett alltid. Virker som en drittsekk ja, kunne nå ha pratet med deg. Men men. 

Ja sov til tolv i dag ;) 

God søvn hjelper :) . Veldig bra at du har det fint i dag :) !!!!!. Herlig å høre. Jeg skal få opp humøret her og pleie meg selv litt ekstra bra, og da går det fint ;) Funnet frem "melkehjerter"- sjokalde som jeg fikk av min mor nam nam nam nam 

Ja, utifra hva jeg forteller fra min side så er det nok lett å se at han virker som å ikke vært en ærlig person. Virker som om han bedro meg gjennom forholdet. Det virker som om han skjulte noe. En sak er sikker: Det er at kunne ha tatt en prat for å rede opp i situasjonen istedet for å forlate meg slik at jeg står fast på denne måten. Jeg går jo iblant også rundt å tror at han liker meg for godt, men at han er i et hemmelig åpent forhold med sin eks i hjembygda ( hun som han forlangte å treffe gjennom hele kontakten når han var i hjembygda hver 2 måned) , og at han gjør dette fordi han er lei seg fordi at hun forlangte at han måtte gå/ eller at han ble redd fordi han egentlig ikke kunne være forpliktet til meg. Jeg kan tenke sånn. Men det er fordi han ikke gidder å ta en siste samtale, og løser alt på en av de verste måter. Han vet godt at jeg sliter med å gå videre. 

Jaja, .. jeg får forsøke å tenke at jeg har gjort mitt med å forsøke kommunikasjon med han, og mer kan ikke jeg gjøre når han aldri vil vite av meg for resten av livet. Han ville ha en slik avtale via politiet, at vi skal aldri prates igjen noensinne for resten av livet. Og den kunne være gjensidig sa han. Bare han slapp å vite av meg igjen. For en hyggelig mann altså!!!!! Nei fysj...Han sårte kun selvtilliten min , og fikk meg til å få problemer med å gå videre med å gjøre det. Så konsekvensen av det ble jo ikke en god konsekvens. 

 

 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Mina1 skrev:

God søvn hjelper :) . Veldig bra at du har det fint i dag :) !!!!!. Herlig å høre. Jeg skal få opp humøret her og pleie meg selv litt ekstra bra, og da går det fint ;) 

Ja, utifra hva jeg forteller fra min side så er det nok lett å se at han virker som å ikke vært en ærlig person. Virker som om han bedro meg gjennom forholdet. Det virker som om han skjulte noe. En sak er sikker: Det er at kunne ha tatt en prat for å rede opp i situasjonen istedet for å forlate meg slik at jeg står fast på denne måten. Jeg går jo iblant også rundt å tror at han liker meg for godt, men at han er i et hemmelig åpent forhold med sin eks i hjembygda ( hun som han forlangte å treffe gjennom hele kontakten når han var i hjembygda hver 2 måned) , og at han gjør dette fordi han er lei seg fordi at hun forlangte at han måtte gå/ eller at han ble redd fordi han egentlig ikke kunne være forpliktet til meg. Jeg kan tenke sånn. Men det er fordi han ikke gidder å ta en siste samtale, og løser alt på en av de verste måter. Han vet godt at jeg sliter med å gå videre. 

Jaja, .. jeg får forsøke å tenke at jeg har gjort mitt med å forsøke kommunikasjon med han, og mer kan ikke jeg gjøre når han aldri vil vite av meg for resten av livet. Han ville ha en slik avtale via politiet, at vi skal aldri prates igjen noensinne for resten av livet. Og den kunne være gjensidig sa han. Bare han slapp å vite av meg igjen. For en hyggelig mann altså!!!!! Nei fysj...Han sårte kun selvtilliten min , og fikk meg til å få problemer med å gå videre med å gjøre det. 

 

 

Han høres virkelig ikke god ut :( 

Jeg har noe da som jeg føler og tenker på, føler jeg kommer til å dø snart. Men har jo følt det før. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, stjernestøv skrev:

Han høres virkelig ikke god ut :( 

Jeg har noe da som jeg føler og tenker på, føler jeg kommer til å dø snart. Men har jo følt det før. 

Huff ... dø? hvorfor føler du det? Huff, nå ble jeg trist av å høre det. :( Nei du kommer ikke til å dø snart!!!!! Du skal leve lenge lenge lenge! <3 . 

Ja jeg er enig med deg anngående min eks. Han virker ikke til å være helt god i hode desverre. Oppføre seg slik som han gjort så virker det som om han lever et veldig merkelig liv, og han virker som sær person som vet å kunne tråkke på folk om han vil kvitte seg med noen fordi de plutselig ikke var bra nok, eller fordi han skjuler noe , eller hva. Jeg forstår ikke hva som er problemet hans. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...