Gå til innhold

Brintellix erfaring


sonate48

Anbefalte innlegg

Hei, er det noen med erfaring med bruk av Brintellix mot angst og depresjon? Takknemlig for svar for om medisinen hjelper uten for mange plagsomme bivirkninger. Bruker cipralex og de virker ikke mot min angst lenger og den er verre en depresjonen for den kommer ofte som en følge av angst og utrygghet. Og jeg vil ikke fortsette å være avhengig av vival for roe ned angsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slenger meg på denne, også interessert i erfaringer.

Selv har jeg brukt Cipralex tidligere for å døyve spesielt angst som kom med utbrenthet. Fungerte bra, men ødela seksualfunksjonen.

Bruker nå Wellbutrin, som funker greit mot både depresjon og angst, men øker uro/stess (og jeg var stresset og urolig i utgangspunktet, ikke sløv og energiløs), samt at den har mange ekle bivirkninger for meg.

Har lite lyst på Cipralex pga svikten i seksualfunksjonen, så defor nysgjerrig på Brintellix.

Tusen takk de som vil dele erfaringer :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått på Brintellix. Det virket bra mot depresjon, men litt mindre på angsten min. Den tar ikke bort sexlysten slik som Cipralex  (gikk på Cipralex før Brintellix) Etter at fastlegen la til 150 mg efexor så ble angsten levelig samt at depresjonen ble enda bedre. Dette var en god kombinasjon for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, Emilie, det var nyttig å høre.

Ble seksualfunksjonen dårligere når du begynte med Efexor?

Regner med dette er et område hvor det nødvendigvis er forskjell mellom kjønnene, men uansett interessant å høre (jeg er mann).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Caprioli skrev:

Takk for svar, Emilie, det var nyttig å høre.

Ble seksualfunksjonen dårligere når du begynte med Efexor?

Regner med dette er et område hvor det nødvendigvis er forskjell mellom kjønnene, men uansett interessant å høre (jeg er mann).

Nei, den ble ikke dårligere når jeg begynte med Efexor.  Har måttet slutte med Brintellix pga førerkort bestemmelser, merker det godt. Føler selv at kombinasjonen med Brintellix og efexor var veldig bra for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, emilie321 skrev:

Nei, den ble ikke dårligere når jeg begynte med Efexor.  Har måttet slutte med Brintellix pga førerkort bestemmelser, merker det godt. Føler selv at kombinasjonen med Brintellix og efexor var veldig bra for meg.

Jeg forstår, hva endret seg når du droppet Brintellix?

Og førerkortbestemmelser sier du, hva går det på? Ønsker jo å kjøre bil selv om jeg bruker medisin.

Takk igjen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Brintellix er den medisinen som desidert har hjulpet meg best når det kommer til depresjon. En god nr. 2 var Efexor, men den ga bivirkninger jeg ikke kunne leve med. Jeg har nok ingen erfaring å dele når det kommer til angst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Caprioli skrev:

Jeg forstår, hva endret seg når du droppet Brintellix?

Og førerkortbestemmelser sier du, hva går det på? Ønsker jo å kjøre bil selv om jeg bruker medisin.

Takk igjen :-)

Har blitt mer ukonsentrert, mindre glad, mer lyder i hodet og enda mer tiltaksløs.

Jeg gikk på 4 forskjellige medisiner (abilify, quetiapin, efexor og brintellix) og med de nye bestemmelsene kan en bare kjøre med 3 av disse. Fastlegen mente da at brintellix var den minst skadelige å ta bort. Nå skal visst dette revideres igjen og da kan jeg kanskje begynne på brintellix igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...