Gå til innhold

Typisk Asberger ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min venninne er gift med en som har asberger. Han har ofte store planer og ideer og gjør impulsive kjøp. Han snakker og snakker og snakker om alt han skal gjøre men lite blir gjort. Han har ingen kontroll på penger og tar ikke ansvar for noe i husholdningen. De har pga han  kommet i veldig vanskelig økonomisk situasjon. Noe som gjør at pensjonerte foreldre må hjelpe MYE økonomisk. Er dette typisk Asberger?

Anonymkode: b6b9a...60f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min venninne er gift med en som har asberger. Han har ofte store planer og ideer og gjør impulsive kjøp. Han snakker og snakker og snakker om alt han skal gjøre men lite blir gjort. Han har ingen kontroll på penger og tar ikke ansvar for noe i husholdningen. De har pga han  kommet i veldig vanskelig økonomisk situasjon. Noe som gjør at pensjonerte foreldre må hjelpe MYE økonomisk. Er dette typisk Asberger?

Anonymkode: b6b9a...60f

Tror jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, sirop1365381324 skrev:

Det tror heller ikke jeg.

 

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min venninne er gift med en som har asberger. Han har ofte store planer og ideer og gjør impulsive kjøp. Han snakker og snakker og snakker om alt han skal gjøre men lite blir gjort. Han har ingen kontroll på penger og tar ikke ansvar for noe i husholdningen. De har pga han  kommet i veldig vanskelig økonomisk situasjon. Noe som gjør at pensjonerte foreldre må hjelpe MYE økonomisk. Er dette typisk Asberger?

Anonymkode: b6b9a...60f

kan minne mer om ADHD, eller emosjonell ustabil personlighetsforstyrrelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

yellow ledbetter

Ja, helt klart mest ADHD-trekk det du nevner der. Men en kan veldig fint ha begge deler. Jeg har lest at 50% av de som har Asperger også har ADHD.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, yellow ledbetter skrev:

Ja, helt klart mest ADHD-trekk det du nevner der. Men en kan veldig fint ha begge deler. Jeg har lest at 50% av de som har Asperger også har ADHD.

Ja, og jeg tror at ADHD har flere forstyrrelser rundt dette en Asperger. i den retning som tråstarter nevner .

Endret av FGT
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

yellow ledbetter
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høres mer ut som din man er feildiagnostisert.. adhd er nok mer sannsynelig

Anonymkode: d858b...b9a

Det behøver ikke være feil. Det er vel så sannsynlig at det er begge deler. Jeg kjenner en unge som har både Asperger, ADHD, OCD og Tourettes. Disse greiene henger sammen, og du kan ha én eller flere samtidig. Og i en søskenflokk har de ofte ulike diagnoser innenfor disse. Alt fra autisme til dysleksi, faktisk, for å ta ytterpunktene når det gjelder funskjonsvansker. Og mange forskere mener at Bipolar 2 også kan være en del av pakka. Det ligger i genene våre og følger de samme familiene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar . Interessant dette med ADHD. Broren og sønnen hans har ADHD. Kanskje det er en kombinasjon. 

Anonymkode: b6b9a...60f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns også det høres mer ut som ADHD enn asperger, men samtidig så vet jeg at det er ekstremt mye likt i disse diagnosene. Så selv om det ikke er typiske trekk for asperger så kan også de med asperger ha dårlig impulskontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...