Gå til innhold

Flere som har det sånn?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, gråstein skrev:

Kanskje du legger deg for tidlig i forhold til når du står opp.

Ja jeg legger meg sikkert for tidlig, men baler fælt fær jeg sovner og er oppe om nettene som regel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

17 timer siden, stjernestøv skrev:

Jeg var oppe halv åtte i dagog har vært uvel i hele dag, og måtte ta vival nettopp...helt ødelagt. Jeg trenger tydeligvis myyye søvn.

Da burde du stå opp 07:30 i morgen også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Janus30 skrev:

Da burde du stå opp 07:30 i morgen også. 

Nei det gjør jeg ikke, får ikke gått på do heller når jeger oppe så tidlig. Nei jeg kan sove så lenge jeg vil og det gjør jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, stjernestøv skrev:

La meg vel i ti tiden men tok lang tid før jeg sovnet, og var oppe om natten.

Hvor mange timer søvn trenger du hver natt for å fungere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Fionys skrev:

Hvor mange timer søvn trenger du hver natt for å fungere?

Iallefall ti elleve. Men søvnen blir så avbrutt når jeg våkner på natta. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, stjernestøv skrev:

Iallefall ti elleve. Men søvnen blir så avbrutt når jeg våkner på natta. 

Hva er årsaken til at du trenger så mye søvn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

38 minutter siden, Fionys skrev:

Hva er årsaken til at du trenger så mye søvn?

Nei det vet jeg ikke, blir bare uopplagt hvis jeg sover mindre. Blir sliten og ser masse lys og får angst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fionys skrev:

Hva er årsaken til at du trenger så mye søvn?

Det er vel antakelig slik at man har større behov for søvn ved visse psykiske tilstander.

 

Jeg tror friske mennesker kan venne seg til både mye og lite søvn - det er i stor grad en vanesak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Xtra skrev:

Det er vel antakelig slik at man har større behov for søvn ved visse psykiske tilstander.

 

Jeg tror friske mennesker kan venne seg til både mye og lite søvn - det er i stor grad en vanesak.

Jeg tror det er vanskelig å venne seg til 10-12+ timer søvn.

Anonymkode: 194f9...e5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Xtra skrev:

Det er vel antakelig slik at man har større behov for søvn ved visse psykiske tilstander.

 

Jeg tror friske mennesker kan venne seg til både mye og lite søvn - det er i stor grad en vanesak.

Ja det tror jeg du har rett i, har selv behov for mer søvn i perioder, men det kan jo også være andre årsaker til økt søvnbehov.  Det er uansett viktig å prøve og få en god søvnrytme, legge seg og stå opp til ca. samme tid hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, stjernestøv skrev:

Nei det gjør jeg ikke, får ikke gått på do heller når jeger oppe så tidlig. Nei jeg kan sove så lenge jeg vil og det gjør jeg. 

Da kan du heller ikke klage over at du ikke får sove når andre mennesker legger seg. God døgnrytme er hardt arbeid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Janus30 skrev:

Da kan du heller ikke klage over at du ikke får sove når andre mennesker legger seg. God døgnrytme er hardt arbeid. 

Jaja, noen ganger sovner jeg ti og sover til klokken ett. Det varierer litt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, stjernestøv skrev:

Jaja, noen ganger sovner jeg ti og sover til klokken ett. Det varierer litt. 

Men hvis du sov til kl 12 dagen før og så la deg igjen klokka 22 etter en stillesittende dag kan du rett og slett ikke forvente at kroppen er trøtt og sliten nok til å finne søvnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ikke ut som om du har underskudd på søvn.

Virker som om du den siste tiden har tatt vival for alt mulig, kanskje du burde finne et alternativ til vival?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Lillemus skrev:

Men hvis du sov til kl 12 dagen før og så la deg igjen klokka 22 etter en stillesittende dag kan du rett og slett ikke forvente at kroppen er trøtt og sliten nok til å finne søvnen.

Nei, men den gjør det noen ganger. Men mest når jeg har gjort ting eller møtt folk, da blir jeg sliten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Fionys skrev:

Det høres ikke ut som om du har underskudd på søvn.

Virker som om du den siste tiden har tatt vival for alt mulig, kanskje du burde finne et alternativ til vival?

Nei, når jeg sover mindre får jeg underskudd på søvn. Tar vival når jeg har angst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, stjernestøv skrev:

Nei, når jeg sover mindre får jeg underskudd på søvn. Tar vival når jeg har angst. 

Det er fint mulig å føle seg slapp og trøtt av å sove for mye. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...