Gå til innhold

Hjelp meg..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg aner ikke hvorfor jeg skriver her, kanskje jeg har et ørlite håp om å få et svar som får meg til å komme meg litt opp igjen, men jeg har jo prøvd det før uten at det har skjedd..

Jeg føler jeg har prøvd alt, terapi, medisin, hjelpetelefon, trening.. Jeg er i ferd med å gi opp. Og det kan jeg egentlig ikke. Men jeg vet liksom ikke hvor lenge jeg skal måtte leve i helvete.. Det er depresjon jeg sliter med. Og det er visse ting som holder meg nede som jeg ikke får gjort noe med, da er det jo håpløst.. Er det noen som faktisk har blitt HELT friske etter noen år med alvorlig depresjon? Jeg husker jeg tenkte hardt på å ta livet mitt for litt over 10 år siden, og nå angrer jeg på at jeg ikke bare gjorde det da. Nå har jeg liksom ikke den muligheten lenger..

Anonymkode: ad971...e02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg skal ikke spørre hva diagnosen din er men har du hørt om Bipolar? Fått en utredning for dette og evt personlighetsforstyrrelse? Jeg har selv mistanke om at jeg er Bipolar og/eller har en ptsd men har selv en pf i følge dps

Anonymkode: fe469...ed8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har tatt flere tester på dps, men har ikke fått annen diagnose enn deprimert.. 

Anonymkode: ad971...e02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg aner ikke hvorfor jeg skriver her, kanskje jeg har et ørlite håp om å få et svar som får meg til å komme meg litt opp igjen, men jeg har jo prøvd det før uten at det har skjedd..

Jeg føler jeg har prøvd alt, terapi, medisin, hjelpetelefon, trening.. Jeg er i ferd med å gi opp. Og det kan jeg egentlig ikke. Men jeg vet liksom ikke hvor lenge jeg skal måtte leve i helvete.. Det er depresjon jeg sliter med. Og det er visse ting som holder meg nede som jeg ikke får gjort noe med, da er det jo håpløst.. Er det noen som faktisk har blitt HELT friske etter noen år med alvorlig depresjon? Jeg husker jeg tenkte hardt på å ta livet mitt for litt over 10 år siden, og nå angrer jeg på at jeg ikke bare gjorde det da. Nå har jeg liksom ikke den muligheten lenger..

Anonymkode: ad971...e02

Har du prøvd Wellbutrin? Jeg var alvorlig deprimert i 2006. Først da jeg fikk prøve Wellbutrin i 2011 kom jeg meg opp av gjørma. 

Anonymkode: 4b2ae...fc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg aner ikke hvorfor jeg skriver her, kanskje jeg har et ørlite håp om å få et svar som får meg til å komme meg litt opp igjen, men jeg har jo prøvd det før uten at det har skjedd..

Jeg føler jeg har prøvd alt, terapi, medisin, hjelpetelefon, trening.. Jeg er i ferd med å gi opp. Og det kan jeg egentlig ikke. Men jeg vet liksom ikke hvor lenge jeg skal måtte leve i helvete.. Det er depresjon jeg sliter med. Og det er visse ting som holder meg nede som jeg ikke får gjort noe med, da er det jo håpløst.. Er det noen som faktisk har blitt HELT friske etter noen år med alvorlig depresjon? Jeg husker jeg tenkte hardt på å ta livet mitt for litt over 10 år siden, og nå angrer jeg på at jeg ikke bare gjorde det da. Nå har jeg liksom ikke den muligheten lenger..

Anonymkode: ad971...e02

Her er kort-versjonen av et hyggelig formulert svar jeg skrev i sta, men som jeg ikke fikk postet. 

1) Oppsøk fastlegen og legg kortene på bordet. Prøv ut andre AD enn de du tidligere har tatt. Spør om å få henvisning til DPS for utredning. Evt. også henvisning til Frisklivssentralen.

2) Endre evt. kosthold, få mer mosjon, og  god søvnhygiene. For lite eller for mye søvn kan være med på å opprettholde depresjonen. 

3) Ta regelmessige time-outer hvor du f.eks. reiser bort en helg i ny og ne. Få litt avstand fra hverdagens krav, mas og kjas. 

4) Kanskje kan du finne en hobby/noe lystbetont å drive med ved siden av alle pliktene.

Anonymkode: 4de1c...77d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har du prøvd Wellbutrin? Jeg var alvorlig deprimert i 2006. Først da jeg fikk prøve Wellbutrin i 2011 kom jeg meg opp av gjørma. 

Anonymkode: 4b2ae...fc3

Nei, det har jeg ikke. Fikk du mye bivirkninger? Hvor lenge måtte du gå på de?

Anonymkode: ad971...e02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Her er kort-versjonen av et hyggelig formulert svar jeg skrev i sta, men som jeg ikke fikk postet. 

1) Oppsøk fastlegen og legg kortene på bordet. Prøv ut andre AD enn de du tidligere har tatt. Spør om å få henvisning til DPS for utredning. Evt. også henvisning til Frisklivssentralen.

2) Endre evt. kosthold, få mer mosjon, og  god søvnhygiene. For lite eller for mye søvn kan være med på å opprettholde depresjonen. 

3) Ta regelmessige time-outer hvor du f.eks. reiser bort en helg i ny og ne. Få litt avstand fra hverdagens krav, mas og kjas. 

4) Kanskje kan du finne en hobby/noe lystbetont å drive med ved siden av alle pliktene.

Anonymkode: 4de1c...77d

Tusen takk for fine tips :) Dette er jo noe som burde funke, men jeg har desverre alt forsøkt alle disse uten effekt.. 

Anonymkode: ad971...e02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det har jeg ikke. Fikk du mye bivirkninger? Hvor lenge måtte du gå på de?

Anonymkode: ad971...e02

Ingen bivirkninger. Går fortsatt på de i kommisjon med Lamictal. Anbefaler deg på det sterkeste å foreslå det for legen din. Det var nhd som foreslo det for meg den gangen. 

Anonymkode: 4b2ae...fc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen bivirkninger. Går fortsatt på de i kommisjon med Lamictal. Anbefaler deg på det sterkeste å foreslå det for legen din. Det var nhd som foreslo det for meg den gangen. 

Anonymkode: 4b2ae...fc3

Jeg skal høre med legen min ja. Er egentlig veldig skeptisk til ad, da jeg har prøvd flere av de uten særlig hell. Men jeg orker ikke å gå som jeg gjør nå hvertfall..

Anonymkode: ad971...e02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal høre med legen min ja. Er egentlig veldig skeptisk til ad, da jeg har prøvd flere av de uten særlig hell. Men jeg orker ikke å gå som jeg gjør nå hvertfall..

Anonymkode: ad971...e02

Gjør det. Husk at det tar litt tid før virkningen kommer. 

Anonymkode: 4b2ae...fc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...