Gå til innhold

Deprimert


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er så deprimert har gått på Seroxat i ca. 20 år .

Har vert bra lenge, men nå har jeg fått igjen depresjonen,og har økt dosen til 40 mg.

Har gått på det nå ca. 1 mnd. ,men det ser ikke ut til å hjelpe lenger. Burde jeg skifte til en annen medesin. eller skal jeg forhøye dosen

jeg er 70 år. Jeg bruker sobril for å klare hverdagen. Det er verst når jeg er hjemme, og om morningen

 

 

 

 

Anonymkode: 69383...8f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Maggie55

Man bør oppsøke lege eller legevakten nå som påsken ikke er helt forbi for alle.

Selv prøver jeg å skjærme meg mest mulig fra de mest opprivende ting i media og prøver å fokusere på ting jeg vet av erfaring er bra for meg.

Jeg er i samme aldersgruppe selv og synes også hverdagen ofte er tung å bære.

God bedring 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FjellOgDalar

Jeg ville kontktet legen som behandler deg for depresjon tirsdag morgen. Kanskje kan det hjlelpe å endre dosering, kanskje kunne det være en mulighet å bytte til et annet preparat. Det som er mest riktig for deg må du og behandlende lege avgjøre sammen. Noen antidepressiver virker og mer på angst, som f.eks. Efexor (Venlafaxin). Sobril er jo ikke så bra i lengden iom avhengighetsrisikoen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta dette opp med den legen som har gitt deg medisinen. Få tatt en serumkonsentrasjonsmåling. Den kan fortelle om du får korrekt dose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...