Gå til innhold

Drakk alkohol 3 ganger i uken for å bedøve følelsene..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er ganske fornøyd med å ha kuttet alkohol de siste to ukene. Jeg måtte fordi jeg så hvor feil det ble. Jeg drakk ikke såpass at jeg ble avhengig men jeg ble redd for å kunne bli det. Jeg drakk alkohol 3 dager av ukens 7 dager i uken. Drakk gjerne 2 øl hver av de dagene for å bedøve ned følelser, men veien frem er ikke å drikke kom jeg frem til. Hvor ofte drikker du alkohol? Og hvorfor gjør du det? 

Anonymkode: 9dd2d...98f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ganske fornøyd med å ha kuttet alkohol de siste to ukene. Jeg måtte fordi jeg så hvor feil det ble. Jeg drakk ikke såpass at jeg ble avhengig men jeg ble redd for å kunne bli det. Jeg drakk alkohol 3 dager av ukens 7 dager i uken. Drakk gjerne 2 øl hver av de dagene for å bedøve ned følelser, men veien frem er ikke å drikke kom jeg frem til. Hvor ofte drikker du alkohol? Og hvorfor gjør du det? 

Anonymkode: 9dd2d...98f

Maks 6 halvlitere i året. For kosens skyld. 

Anonymkode: e3048...bb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Maks 6 halvlitere i året. For kosens skyld. 

Anonymkode: e3048...bb1

Jeg forstår det slik at mange er flinkere enn jeg har vært. Jeg var helt avholds tidligere, men så begynte jeg med en slags drikking for å roe ned de indre tøffe følelsene. På en måte så føltes det godt når det sto på som verst. Jeg har blitt flinkere å akseptere følelsene enn før, og dermed så har jeg det bedre og har kuttet det ut. Har en vin i kjøleskapet , slik at jeg vet at jeg har muligheten, men jeg rører den ikke. 

Det er kos med litt vin eller en øl eller to også . Det er sant, men ikke bra dersom det kan bli en hvilepute på en måte. 

Anonymkode: 9dd2d...98f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikker stort sett bare når jeg er på ferie eller på fest og det er ikke ofte.

Det er ikke fordi jeg er flink, men rett og slett fordi jeg synes det er for dyrt og at jeg er sær på hva jeg drikker. Dessuten så liker jeg å være kjørbar,  pluss at jeg bruker mye medisiner som det ikke er særlig lurt å kombinere med alkohol.

Får jeg Pepsi Max så er jeg vanligvis fornøyd med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, emilie321 skrev:

Drikker stort sett bare når jeg er på ferie eller på fest og det er ikke ofte.

Det er ikke fordi jeg er flink, men rett og slett fordi jeg synes det er for dyrt og at jeg er sær på hva jeg drikker. Dessuten så liker jeg å være kjørbar,  pluss at jeg bruker mye medisiner som det ikke er særlig lurt å kombinere med alkohol.

Får jeg Pepsi Max så er jeg vanligvis fornøyd med det.

Fornuftig, emilie :) . Har kommet frem til omtrent det samme her og. Fornøyd med Farris, Cola, og Pepsi. Skal ikke bli helt fanatisk. Men jeg har en venninne som rådet meg nå å kutte bort alkoholen for selv om det bedøver følelsene mine om vanskelige ting så vil det bare bli en hvilepute. Og man blir egentlig ikke bedre. Det bedøver der og da og så er man tilbake igjen. Derfor er det viktig å heller lage seg en fornuftsliste. 

Anonymkode: 9dd2d...98f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FjellOgDalar

Jeg drikker i høyden lettøl. I flere år var alkoholen noe som bare slo tilbake på meg negativt etter hvert. Alt ble bare destruktivt med det, så jeg la meg inn til rusbehandling og fikk god hjelp der. I ettertid er jeg glad jeg søkte den hjelpen relativt fort. Men det er meg. For de som tåler alkohol og ikke havner i et uheldig misbruk eller er på randen av det, så velbekomme :) Jeg har en gang i tda likt både et glass vin til mat eller en kald pils på verandaen en sommerdag. Men å selvmedisinere skal man være ekstremt forsiktig med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...