Gå til innhold

orgasme eller ikke?

Anbefalte innlegg

Gjest Chris 18

refrerer til noe jeg leste på dagbladet ( http://www.dagbladet.no/dinside/2003/05/18/369017.html )

Lenger nede står det om kvinner og onani.

- Mange kvinner tør ikke slippe seg løs. De klarer verken å slappe av eller konsentrere seg. Mange kjenner ikke engang kjønnsorganene sine. Da kan vi heller ikke forvente at mannen skal klare å gi oss orgasme, sier Thune.

Svendsen mener kvinnene må bli flinkere til å leke med seg selv.

- Skal du oppnå orgasme, må du først lære deg å onanere. Finn klitoris!

Jeg begynner bare å lure litt, fordi at jeg egentlig er ganske fresh i dette gemet. Jeg og kjæresten begynte å ha sex for ca 4 mnd side, og har ganske ofte sex.

Da vi begynte å ta på hverandre der nede og sånt, begynte vi å snakke om onanering og orgasme. Det viste deg at hun aldrig hadde tatt noe særlig på seg selv der nede, visste ikke hvor klitoriss var, og hadde såvidt hørt om den. Jeg var ganske overrasket, ettersom hun er 18 år... Nå forstår jeg i ettertid att dette ikke trenger å være så unormalt, men et spørsmål jeg stiller meg selv er:

Hvordan skal hun klare å få orgasme med meg, hvis hun ikke klarer det selv?

Hun liker ikke å ta på seg selv, så den eneste gangen klitoris blir stimulert er når jeg gjør det. Hun vil heller ikke gjøre det under samleie for å "hjelpe til litt", for hun liker som sagt ikke å ta på seg selv...

Det er ingenting i veien med sexen, den er utrolig, og jeg merker at hun koser deg når hun stønner og puster og peser...

Jeg føler på en måte at dette blir mitt ansvar, selv om jeg i utgangspunktet vet at det ikke er. Jeg mener at hun må gjøre sitt for å få sin orgasme, akkuratt som jeg gjør mitt.

Jeg tror at hun forbinder det med å ta på seg selv som noe "skittent".

Hva sier dere andre? jeg har så fryktelig lyst at hun skal få oppleve denne unike følelsen. Spørsmåler er bare hvordan.

På den andre side, er det ikke alle som får orgasme som jeg forstår, men ved å lære seg selv å kjenne, har man vel en økt sjangs?.

Hadde satt utrolig pris fra noen med litt erfaring her, jenter som gutter, kvinner som menn :)

mvh

Chris

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/105528-orgasme-eller-ikke/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest prust

Ikke press henne til å kose med seg selv. Bruk tid, og spør litt forsiktig, uten å mase hva hun vil du skal gjøre med henne og oppmuntre henne forsiktig til å bli kjent med seg selv.

Kjenner med veldig igjen i kjæresten din. Jeg hadde ikke kost med meg selv i det hele tatt da jeg ble sammen med mannen min. Vi var da 19 og 20 år (vi er 31 og 32 nå). Jeg får ganske ofte orgasme når vi har samleie, - og det er kjempedeilig!

Jeg koser ikke noe særlig med meg selv, og mannen min synes, som du, at det er dumt. Men for meg er det faktisk vanvittig godt med orgasme ved samleie, og jeg har vel egentlig ikke så veldig behov for noe annet.

Jeg synes du skal oppmuntre henne forsiktig, men ikke mase! Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/105528-orgasme-eller-ikke/#findComment-614008
Del på andre sider

Gjest bare en

Jeg er ei jente som ikke liker å ta på meg selv der nede. Kjæresten min fingrer på meg der nede og etter mange måneder med trenging klarer han å gjøre slik at jeg får orgasme. Både han og jeg liker det. Men siden jeg synes det er ekkelt å ta på meg selv der nede må jeg ofte spørre han om ikke han synes det er ekkelt. Men han synes bare det er deilig. Så da så....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/105528-orgasme-eller-ikke/#findComment-614024
Del på andre sider

tigertrollet

Hun er slett ikke unormal. Det er, som det stod i artikkelen, mer unntaket enn regelen å klare å oppnå orgasme under samleie uten å stimulere klitoris med hånd el vibrator.

Ikke press henne. Du kan gjerne oppmuntre, men det er en hårfin balansegang.. Du kan gi komplimenter, spørre hva hun synes er godt osv, men ikke mas om orgasme til henne. Hun nyter garantert sexen selv om hun ikke får orgasme!

Selvsagt mener du det godt, men da 80% av evnen til å oppnå orgasme sitter i hodet må hun være trygg på seg selv, sin nakenhet og ikke minst deg(!).

At hun synes det er "skittent" å ta på seg selv er mer vanlig enn man tror. Merkelig egentlig, men det kan være flere grunner til at jenter kan tenke sånn.. Bl.a. at det kan oppfattes som "billig" å være bevisst sin egen seksualitet, vise at man er kåt og kunne "betjene seg selv" uten blygsel..

De fleste jenter finner klitoris på egnhånd til slutt og trener seg opp til orgasme. Det største problemet er ofte å overføre det til samleiet hvor jenta ikke er alene og sperrene kobler inn når hun skal gjøre det samme med gutten til stede.

Enten bør kjæresten din oppmuntres til å prøve seg litt frem på egenhånd og/eller dere kan prøve sammen. Prøver dere sammen er det nok lettere for henne at du tar på henne (da vil hun kanskje ikke føle seg "skitten" på samme måte).

Det beste er uansett at hun lærer seg selv å kjenne. Det er myyyye lettere for henne å vite hvilke punkter å trykke på enn for deg! Og det er hennes ansvar, ja.

:-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/105528-orgasme-eller-ikke/#findComment-614032
Del på andre sider

Gjest Chris 18

Hun er slett ikke unormal. Det er, som det stod i artikkelen, mer unntaket enn regelen å klare å oppnå orgasme under samleie uten å stimulere klitoris med hånd el vibrator.

Ikke press henne. Du kan gjerne oppmuntre, men det er en hårfin balansegang.. Du kan gi komplimenter, spørre hva hun synes er godt osv, men ikke mas om orgasme til henne. Hun nyter garantert sexen selv om hun ikke får orgasme!

Selvsagt mener du det godt, men da 80% av evnen til å oppnå orgasme sitter i hodet må hun være trygg på seg selv, sin nakenhet og ikke minst deg(!).

At hun synes det er "skittent" å ta på seg selv er mer vanlig enn man tror. Merkelig egentlig, men det kan være flere grunner til at jenter kan tenke sånn.. Bl.a. at det kan oppfattes som "billig" å være bevisst sin egen seksualitet, vise at man er kåt og kunne "betjene seg selv" uten blygsel..

De fleste jenter finner klitoris på egnhånd til slutt og trener seg opp til orgasme. Det største problemet er ofte å overføre det til samleiet hvor jenta ikke er alene og sperrene kobler inn når hun skal gjøre det samme med gutten til stede.

Enten bør kjæresten din oppmuntres til å prøve seg litt frem på egenhånd og/eller dere kan prøve sammen. Prøver dere sammen er det nok lettere for henne at du tar på henne (da vil hun kanskje ikke føle seg "skitten" på samme måte).

Det beste er uansett at hun lærer seg selv å kjenne. Det er myyyye lettere for henne å vite hvilke punkter å trykke på enn for deg! Og det er hennes ansvar, ja.

:-)

vi har snakket litt om det, uten noe press eller noe, og jeg ville ikke mase eller presse henne så jeg nevnte det ikke igjen... men grunnen til at jeg spør er egentlig fordi at jeg får orgasme, og hun også vil når jeg vil...

jeg tror hun tror det er enkelt å få orgasme, noe jeg mener hun burde finne ut selv gjennom å bli bedre kjent med sin egen kropp. det er liksom ikke bare gjort på en to tre, er det? jeg for min del begynte å utforske ting og tang når jeg var 14, og har holdt det gående regelmessig siden. er ganske trygg på meg selv og min kropp, og ser heller på det som naturlig fremfor skittent...

jeg tenker bare på at hun kan bli litt skuffet hvis jeg kommer hver gang, og hun ikke får det til en eneste...

nå er det veldig mye fokus på orgasme her, og jeg sier ikke at jeg plent må ha orgasme hver gang, noe av den beste sexen jeg har hatt har vært uten...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/105528-orgasme-eller-ikke/#findComment-614245
Del på andre sider

tigertrollet

vi har snakket litt om det, uten noe press eller noe, og jeg ville ikke mase eller presse henne så jeg nevnte det ikke igjen... men grunnen til at jeg spør er egentlig fordi at jeg får orgasme, og hun også vil når jeg vil...

jeg tror hun tror det er enkelt å få orgasme, noe jeg mener hun burde finne ut selv gjennom å bli bedre kjent med sin egen kropp. det er liksom ikke bare gjort på en to tre, er det? jeg for min del begynte å utforske ting og tang når jeg var 14, og har holdt det gående regelmessig siden. er ganske trygg på meg selv og min kropp, og ser heller på det som naturlig fremfor skittent...

jeg tenker bare på at hun kan bli litt skuffet hvis jeg kommer hver gang, og hun ikke får det til en eneste...

nå er det veldig mye fokus på orgasme her, og jeg sier ikke at jeg plent må ha orgasme hver gang, noe av den beste sexen jeg har hatt har vært uten...

Selvfølgelig kunne hun vel tenke seg å få orgasme hun også:-)

Én av grunnene til at jenter ofte er senere ute med å bli kjent med kroppen sin har vært sagt kan være at mens deres kjønnsorgan er lett tilgjengelig, så er det ikke logisk med en kvinnes kjønnsorgan. Det tar ofte tid før man har oversikt over G-punkt og hvordan klitoris fungerer. Jeg tror jeg begynte å onanerere rundt 16 års alderen og visste skremmende lite om sex før jeg debuterte et par år etter.

Jeg ville anbefalt henne (nyttig for deg også) en bok om seksualitet. Kjæresten din mangler kunnskap om sin egen kropp.

Mens du har onanert regelmessig i fire år allerede og er trygg på din egen kropp og seksualitet har hun et stykke igjen. Det betyr imidlertid ikke at hun trenger lang tid -det er jo helt individuelt hva som skal til for å få orgasme for jenter også.

En orgasme kan være gjort på en-to-tre også altså, hun må bare bli trygg og avslappet på seg selv og deg.

Kanskje kan dere eksperimentere sammen (dusjstråle, utvendig vibrator/ vanlig vibrator?), bli kunnskapsrike sammen, og så vil hun begynne å utforske seg selv når hun blir litt sikrere.

Det skal sies at noen jenter onanerer aldri -selv i voksen alder. Og noen kan få orgasme sammen med partner, men ikke ved onani. Bare for å ha nevnt det.

Hun er heldig som har en så forståelsesfull kjæreste i en alder av 18år som ikke bare tenker på å få tømmt seg, men er uselvisk og ønsker å ta tak i problemet:-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/105528-orgasme-eller-ikke/#findComment-614733
Del på andre sider

Annonse

Gjest Chris 18

Selvfølgelig kunne hun vel tenke seg å få orgasme hun også:-)

Én av grunnene til at jenter ofte er senere ute med å bli kjent med kroppen sin har vært sagt kan være at mens deres kjønnsorgan er lett tilgjengelig, så er det ikke logisk med en kvinnes kjønnsorgan. Det tar ofte tid før man har oversikt over G-punkt og hvordan klitoris fungerer. Jeg tror jeg begynte å onanerere rundt 16 års alderen og visste skremmende lite om sex før jeg debuterte et par år etter.

Jeg ville anbefalt henne (nyttig for deg også) en bok om seksualitet. Kjæresten din mangler kunnskap om sin egen kropp.

Mens du har onanert regelmessig i fire år allerede og er trygg på din egen kropp og seksualitet har hun et stykke igjen. Det betyr imidlertid ikke at hun trenger lang tid -det er jo helt individuelt hva som skal til for å få orgasme for jenter også.

En orgasme kan være gjort på en-to-tre også altså, hun må bare bli trygg og avslappet på seg selv og deg.

Kanskje kan dere eksperimentere sammen (dusjstråle, utvendig vibrator/ vanlig vibrator?), bli kunnskapsrike sammen, og så vil hun begynne å utforske seg selv når hun blir litt sikrere.

Det skal sies at noen jenter onanerer aldri -selv i voksen alder. Og noen kan få orgasme sammen med partner, men ikke ved onani. Bare for å ha nevnt det.

Hun er heldig som har en så forståelsesfull kjæreste i en alder av 18år som ikke bare tenker på å få tømmt seg, men er uselvisk og ønsker å ta tak i problemet:-)

sex er en ganske viktig del av forholdet vårt nå, men vi ventet et halvt år før debuten for vi var begge enige om at vi måtte være skikkelig trygge på hverandre før vi hadde sex.

Jeg mener at sex er best er best når begge har det godt, at det ikke bare er gutten som styrer på for å bli ferdig. Sex skal være gøy! ;)

En bok hadde muligens ikke vært så dumt... nå reiser jeg i milletæret i september, så da har hun nok av tid til å lese på :)

Takker for et godt svar!

mvh.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/105528-orgasme-eller-ikke/#findComment-614766
Del på andre sider

Gjest teen-mamma

Mange jenter lærer fortsatt at det er litt skambelagt å leke med seg selv! Og ser du i kiosklitteraturen er det fortsatt sånn at alt er deilig straks og med det samme, and they lived happily ever after - er det rart at noen jenter sliter? Hadde engang tre trettenåringe jenter i bilen, og de spurte om det var normalt at jenter onanerte. Svarte at det var det, og fornuftig også, for hvordan skulle de kunne lære sin egen kropp å kjenne hvis de ikke prøvde selv - håper de tok rådet mitt på alvor!

Lykke til med kjæresten din - tror to viktige hjelpemidler for dere er tålmodighet og småprat når dere koser med hverandre. Kanskje du kan begynne med å fortelle henne hvordan du liker å bli kjælt med, og så tør hun etterhvert å kjenne etter selv også?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/105528-orgasme-eller-ikke/#findComment-614989
Del på andre sider

Gjest ikke signatur

For noen jenter tar det årevis før de opplever orgasme! Det tar tid! For meg ble det enkelt å få orgasme plutselig etter noen år med sex en sjelden gang... Altså; det jeg ville si er at det kan ta tid, og dere må ikke stresse for mye med dette. Ta dere god tid, og kos med hverandre. Jeg synes også det er flaut å røre meg selv! Sex er også godt uten orgasme! Det haster ikke, selv om jeg skjønner hun vil ha det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/105528-orgasme-eller-ikke/#findComment-615085
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...