Gå til innhold

Når kvinner og menn får for lite sex..

Anbefalte innlegg

petter smart

og spør om råd her inne gis det to forskjellige typer råd for akkurat det samme problemet.

Kvinner som får for lite sex får råd om å snakke med mannen, ta på han, forføre han osv. Det er mannen som har et problem.

Menn derimot får beskjed om at de sikkert ikke hjelper til nok hjemme og at hun derfor ikke har noen lyst på sex. Det er fortsatt mannen som har et problem.

Hvorfor gir dere ikke samme råd når det er menn og kvinner som spør?

Fortsetter under...

Gjest ikke sign

Så gi meg noen råd!! Jeg er jente og mannen min vil ha sex men kun kanskje annenhver uke! Det er jeg ikke fornøyd med! Han tenner, men jeg må alltid ta initiativet. Og som oftest blir det ikke noe mer, siden det ikke passer akkurat da... Råd??

petter smart

Så gi meg noen råd!! Jeg er jente og mannen min vil ha sex men kun kanskje annenhver uke! Det er jeg ikke fornøyd med! Han tenner, men jeg må alltid ta initiativet. Og som oftest blir det ikke noe mer, siden det ikke passer akkurat da... Råd??

Det første du må gjøre er å se på forholdet totalt sett. Er dere lykkelige sammen? Krangler dere mye?

Har han generelt lite lyst/tenning eller er det kun med deg det skorter?

Har du grunn til å tro at han er utro?

Har det tidligere vært slik at du ofte så nei når han tok iniativet?

Har dere barn?

Jobber han mye overtid? Det kan ta kreftene hans, men også tyde på utroskap.

Dersom det ikke er ytre ting som ligger bak (utroskap, barn, jobbing osv) så kan det nok hjelpe om du kler deg sexy og prøver å forføre han. Evt kun kler deg sexy og fristr han uten å ta noe iniativ til ex, blir han opphisset må han gjøre noe selv.

Gjest ikke sign

Det første du må gjøre er å se på forholdet totalt sett. Er dere lykkelige sammen? Krangler dere mye?

Har han generelt lite lyst/tenning eller er det kun med deg det skorter?

Har du grunn til å tro at han er utro?

Har det tidligere vært slik at du ofte så nei når han tok iniativet?

Har dere barn?

Jobber han mye overtid? Det kan ta kreftene hans, men også tyde på utroskap.

Dersom det ikke er ytre ting som ligger bak (utroskap, barn, jobbing osv) så kan det nok hjelpe om du kler deg sexy og prøver å forføre han. Evt kun kler deg sexy og fristr han uten å ta noe iniativ til ex, blir han opphisset må han gjøre noe selv.

Svar på spørsmålene dine:

Vi er lykkelige og krangler lite. Krangler vi; er det fordi jeg synes det er slitsomt å tenke på alt her hjemme (alt fra handling-husarbeid) og at jeg synes vi har for lite sex. Så det er vel småkrangling over ting som kan endres. Han har ofte lyst og tenner, men er sliten etter jobben. Og i helgen synes han det er godt å slappe av. Han er ikke utro! Vi stoler på hverandre, og han jobber dessuten ikke overtid. Jeg har ikke sagt nei når han tidligere tok initiativet. Vi har barn. Men tid til sex om kvelden. I alle fall i helgen! Jeg tar meg mest av barna, men vil ha sex selv om jeg er sliten. Jeg tror nok han ikke orker siden han er sliten etter jobb, men i helgen...? Og om jeg foreslår at vi kan legge oss litt tidlig, nytter ikke det heller alltid. Vi har det fint sammen ellers! Er glade i hverandre, og han sier at han elsker meg flere ganger om dagen. Og jeg merker jo at han tenner om vi kliner.. Så da kan situasjonen ikke endres om det er pga jobben? Jeg får prøve å friste ham en kveld, da... Takk for svar:) Det er frustrerende, ser du. Og vi er begge under 30 forresten.

Annonse

Gjest hjerterdame

Fordi man kjenner best sin egen situasjon, og gir automatisk råd ut fra det.

95% av alle som er her inne er kjærringer (dvs 100% av kvinnfolka og 85% av gubbene), så da blir det sånn.

Unnskyld meg, men hva legger du i begrepet "kjærringer"??

Hvis jeg kalte folk her inne gubber, hvordan ville du har tolket det?

Er du i gruppen kjærringer eller gubber, forresten?

Gjest hjerterdame

Hehe, jeg har lagt merke til akkurat det samme. Sånn er kjerringer - de løper i flokk. Halvparten av dem mangler evnen til selvstendig tenking.

Unnskyld, men jeg er av den oppfatning at det er når en kvinne har selvstendige meninger, hun oppfattes som kjerring?

Mens når hun ikke har meninger, passer hun menn best og tillegges "egne meninger" - noe som fritt oversatt betyr "tenker det samme som mannen hun er med akkurat da"?

Unnskyld, men jeg er av den oppfatning at det er når en kvinne har selvstendige meninger, hun oppfattes som kjerring?

Mens når hun ikke har meninger, passer hun menn best og tillegges "egne meninger" - noe som fritt oversatt betyr "tenker det samme som mannen hun er med akkurat da"?

Jeg kan ikke svare for andre. Jeg foretrekker kvinner med sterke og klare meninger, selv om det er veldig få som har det.

Det er likevel ikke issuet her. Dere kvinner løper i flokk - det er alltid mannens problem. Alltid! Det er et tegn på svakhet, vettu, at man må stå sammen mot noe utenforstående.

Kizza1365380506

Jeg kan ikke svare for andre. Jeg foretrekker kvinner med sterke og klare meninger, selv om det er veldig få som har det.

Det er likevel ikke issuet her. Dere kvinner løper i flokk - det er alltid mannens problem. Alltid! Det er et tegn på svakhet, vettu, at man må stå sammen mot noe utenforstående.

Selvfølgelig er det mannens problem, alt er det! Vi damer er perfekte i ett og alt, slaver og sliter for å holde hus, hjem og barn i perfekt orden, og nå må vi tilogmed komme hjem med lønningspose. Ikke det engang klarer mannen aleine lenger, Nei verden er utrollig urettferdig for oss damer!

Svar på spørsmålene dine:

Vi er lykkelige og krangler lite. Krangler vi; er det fordi jeg synes det er slitsomt å tenke på alt her hjemme (alt fra handling-husarbeid) og at jeg synes vi har for lite sex. Så det er vel småkrangling over ting som kan endres. Han har ofte lyst og tenner, men er sliten etter jobben. Og i helgen synes han det er godt å slappe av. Han er ikke utro! Vi stoler på hverandre, og han jobber dessuten ikke overtid. Jeg har ikke sagt nei når han tidligere tok initiativet. Vi har barn. Men tid til sex om kvelden. I alle fall i helgen! Jeg tar meg mest av barna, men vil ha sex selv om jeg er sliten. Jeg tror nok han ikke orker siden han er sliten etter jobb, men i helgen...? Og om jeg foreslår at vi kan legge oss litt tidlig, nytter ikke det heller alltid. Vi har det fint sammen ellers! Er glade i hverandre, og han sier at han elsker meg flere ganger om dagen. Og jeg merker jo at han tenner om vi kliner.. Så da kan situasjonen ikke endres om det er pga jobben? Jeg får prøve å friste ham en kveld, da... Takk for svar:) Det er frustrerende, ser du. Og vi er begge under 30 forresten.

Bryr meg litt her. Er du helt sikker på at han ikke har øyne, tanker og mere til(kanskje) et annet sted?

Har han alltid vært sånn?

Har det kommet sakte men sikkert?

Eller er det et nytt fenomen?

Tenk etter dette, og du behøver selvsagt ikke svare meg, hvis du ikke har lyst:)

Syntes bare det høretes litt for glorifisert ut, problemet deres tatt i betraktning.

Gjest ikke sign

Bryr meg litt her. Er du helt sikker på at han ikke har øyne, tanker og mere til(kanskje) et annet sted?

Har han alltid vært sånn?

Har det kommet sakte men sikkert?

Eller er det et nytt fenomen?

Tenk etter dette, og du behøver selvsagt ikke svare meg, hvis du ikke har lyst:)

Syntes bare det høretes litt for glorifisert ut, problemet deres tatt i betraktning.

Vi hadde selvsagt oftere sex før vi fikk barn. Og jeg har vel vært interessert i sex oftere enn han har før også. Må få ordnet opp i dette; det har vært slik lenge.

Selvfølgelig er det mannens problem, alt er det! Vi damer er perfekte i ett og alt, slaver og sliter for å holde hus, hjem og barn i perfekt orden, og nå må vi tilogmed komme hjem med lønningspose. Ikke det engang klarer mannen aleine lenger, Nei verden er utrollig urettferdig for oss damer!

"Vi damer er perfekte i ett og alt, slaver og sliter for å holde hus, hjem og barn i perfekt orden, og nå må vi tilogmed komme hjem med lønningspose."

Der har du det igjen. Du er ironisk, men innlegget beskriver på en bra måte hvordan kvinner tenker. Dere fremstiller dere selv som noen arbeidsjern som springer ræva av dere for å holde hus og hjem i orden, samtidig som at mann og barn må pleies. Alt dette i tillegg til ordinær jobb, selvsagt. Dere mener at kvinnen er den som ofrer noe hele tiden. Slikt sett er det jo helt i tråd med min mors generasjon, som ynder å fremstille seg som martyrer, der de ofret seg for hus og hjem for at mannen skulle få realisere seg selv.

Det er jo sprøyt fra ende til annen. Det vet jeg, og det vet du også om du tenker deg om.

Annonse

Kizza1365380506

"Vi damer er perfekte i ett og alt, slaver og sliter for å holde hus, hjem og barn i perfekt orden, og nå må vi tilogmed komme hjem med lønningspose."

Der har du det igjen. Du er ironisk, men innlegget beskriver på en bra måte hvordan kvinner tenker. Dere fremstiller dere selv som noen arbeidsjern som springer ræva av dere for å holde hus og hjem i orden, samtidig som at mann og barn må pleies. Alt dette i tillegg til ordinær jobb, selvsagt. Dere mener at kvinnen er den som ofrer noe hele tiden. Slikt sett er det jo helt i tråd med min mors generasjon, som ynder å fremstille seg som martyrer, der de ofret seg for hus og hjem for at mannen skulle få realisere seg selv.

Det er jo sprøyt fra ende til annen. Det vet jeg, og det vet du også om du tenker deg om.

Ja, det var ironisk ment. Jeg sliter ikke ræven av meg for å holde huset i orden. Hverken mann, unger eller meg selv har dødd av litt støv, ikke er vi blitt alergiske noen heller. Her i huset er det meg som får for lite sex fordi min mann må jobbe for at vi skal ha det bra. Jeg har aldri bedt ham jobbe så mye for at vi skal få det "bedre", det er en unskyldning menn bruker altfor ofte. Det vi kvinner vil ha er familien vår rundt oss. Hyggestunder alle fire. Ikke at vi skal bruke de få kveldstimene vi har sammen for å oppdatere mannen så han kan følge med hvordan ungene utvikler seg.

Jeg vil heller ha litt mindre penger og min mann hjem til middag hver dag.

Det er min mening, våg ikke å sette meg i bås!!!

Gjest forskjellig situasjon

Du får vise meg en mann som mangler sexlyst fordi han har ansvaret for alt når det gjelder hjem og barn, så skal jeg gi hans kone samme rådet som jeg ville gitt menn i den situasjonen.

Hvorfor skal man gi samme råd, når situasjonen er forskjellig ? Det er den som regel.

Fordi svært mange kvinnfolk syter noe jævlig og liker å skylde på mannen?

De gjør seg selv til "det svake kjønn".

Det er det samme tullet vi ser som når en kvinne skrev inn her og fortalte at mannen hennes hadde blitt for feit og at hun derfor ikke tente på han lenger.

Hun fikk sympati. Mannen var svin.

En mann som skriver inn her og syter over at jenta hans har blitt feit og at han ikke tenner på henne lenger får andre svar.

Jenta får her også sympati mens mannen fortsatt er et svin.

Dette er dessverre mange kvinner i et nøtteskall. Alle er selvsagt ikke sånn, men alt for mange.

tigertrollet

Nå inntar du en "stakkars oss mannfolk-holdning" igjen Petter.. Og dere kaller oss det svake kjønn, sytete osv..? ;-)

Det skal selvsagt gis råd individuelt, men jeg synes du overdriver nå og legger ord i munn på oss (som vanlig..).

Det er ikke til å komme fra at problemstillingene kvinner har vedr sexliv ofte dreier seg om en helhet i samlivet som er i ubalanse. Du bruker det mot oss at vi ikke klarer å koble ut problemer når vi går til sengs. Kvinner bringer hele følelsesaspektet med seg i senga ofte i et forhold. Der er vi forskjellige av natur.

Når menn ber om råd ang sexliv får de da slett ikke samme svar om at det er deres feil.

Du må slutte å legge ord i munnen på oss, petter. Du slenger ut påstander om at "sånn og sånn er vi kvinner" og at vi mener det "alltid er deres feil", "vi er urettferdige mot dere", "nekter dere sex" og mer i den duren.

Og selv om vi ikke er enige med deg her inne så gir du deg faen meg ikke.

Jeg skulle fremdeles vært flue på veggen hjemme hos deg..*flirer*

SHLÆPP ÅFF :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...