Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er det relativt enkelt og ukomplisert for en mann å ha et rent vennskapsforhold til en kvinne?

Vet ikke hvorfor, men selv sitter jeg med en følelse av at det er greiere for meg som kvinne og skille vennskap og kjærlighet.

Jeg spør fordi jeg har en mannlig venn som ikke jeg helt klarer å plassere i så måte. Vi er begge godt voksne. Hva vil han egentlig?

Han er litt sjenert og har vanskelig for å snakke om følelser og mer "private" ting. Men han ringer meg veldig ofte for å prate om vær og vind og kanskje ingenting. Og gjerne for å gi et hint om at noe ikke er bra, men likevel uten å sutre eller fiske etter trøst.

Eller for å spørre om vi kan møtes for å prates litt. Da sitter vi der i timesvis uten å merke at klokka går. Gjerne i taushet også, uten at det føles ubekvemt.

Dette har pågått i flere år. Det virker som det er meg han går til uansett, og ikke kameratene sine.

Han sier jeg er den eneste som forstår ham. Selv opplever jeg han som en flink lytter. Vi har kjemi.

Og det er da jeg har begynt å tenke litt i det siste. Er dette bare et utrolig flott vennskap, eller kanskje kimen til noe mer?

Fortsetter under...

petter smart

Menn skiller som regel godt mellom vennskap og kjærlighet, ja også sex og kjærlighet. Men vi sliter litt med å skille vennskap og sex.

Du skal ikke se bort fra at han ønsker sex med deg (og ikke et forhold).

Selv om jeg tror han er forelsket i deg, men ikke tør si noe.

Kansje han bare trenger deg som en venn, noen som forstår ham... når han sliter...

Behøver ikke å være noe mer...

Har flere slike kompiser jeg, som bare ringer for å prate, eller for å ha noen å snakke ut med, hvorfor fordi de ikke kan gå til kopiser og få de samme rådene, eller til dama/kona... fordi dette kansje gjelder dem og de trenger et objektivt syn på ting....

Jeg mener at både kvinner og menn har like forutsettninger tilå gi råd, jeg går både til mine kvinnelige og mannlige venner for å få råd og trøst, men dog alt etter som hvilke spørsmål og råd jeg søker svar på"

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...